راهنمای طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن

از کدام طرف کاغذ روغنی استفاده کنیم؟

از کدام طرف کاغذ روغنی استفاده کنیم؟ طبیعتا هنگام استفاده از کاغذ روغنی به ذهن شما خواهد رسید. بعضی از کاغذهای روغنی دارای 2 سمت یکسان هستند. اما در بیشتر کاغذ روغنی ما یک سمت ساده شبیه کاغذ پوستی داریم و یک طرف براق و پوشش داده شده. در ادامه به طور کلی به پرسش کاغذ روغنی چیست؟ و اینکه از کدام طرف کاغذ روغنی استفاده کنیم؟ خواهیم پرداخت.

کاغذ روغنی چیست؟

کاغذ روغنی یا به انگلیسی Parchment Paper به کاغذهای نازک سفید رنگی گفته می‌شود که برای پخت و پز داخل سرخ کن بدون روغن، فر، ماکروفر و ماهی تابه استفاده می‌شود. در ابتدا کاغذ روغنی برای نچسبیدن شیرینی به سینی فر استفاده می‌شد. اما کم کم با گذشت زمان با توجه به سهولت استفاده و کارآمدی آن استفاده از آن در دیگر روش‌های پخت و پز مرسوم شد.

از کدام طرف کاغذ روغنی استفاده کنیم

همانطور که در بالا گفته شد، کاغذ روغنی انواع مختلفی دارد. بعضی از مدل ها دارای 2 سمت کاملا یکسان هستند. لایه براقی که روی کاغذ پوستی قسمت مشخص کننده و متمایز کننده کاغذ روغنی و کاغذ پوستی است. در واقع شما باید سمت براق و درخشان کاغذ روغنی را سمت رو قرار دهید. به این صورت که مواد غذایی باید با سمت درخشان و براق در تماس باشند. با اسپری کردن کمی روغن با اسپری روغن می‌توانید اطمینان بیشتری بابت نچسبیدن مواد به کاغذ داشته باشید.

چرا کاغذ روغنی به شیرینی و کیک میچسبه؟

البته برای کیک زمانی که کیک به کاغذ روغنی می‌چسبد، فوت کوزه گری آشپزی می‌گوید که شما باید سمت مات کاغذ روغنی را به سمت کیک و شیرینی قرار دهید. این موضوع برای موادی که مانند کیک در فرآیند پخت حجیم می‌شوند یا تغییر شکل می‌دهند، صادق است. و اگر باز چسبید، می‌توانید با اسپری کردن آب بر روی کاغذ روغنی به صورت ساده‌تر آن را از مواد غذایی خود خارج نمایید.

طرف براق کاغذ روغنی

معمولا برای پخت و پز غذا باید طرف براق کاغذ روغنی با غذا در تماس باشند. البته در بعضی از مدل ها 2 طرف کاغذ روغنی براق هستند.

خرید کاغذ روغنی برای سرخ کن بدون روغن

برای سرخ کن بدون روغن چندین مدل کاغذ روغنی بصورت رولی، ورقه ای، کاپ کیک و قالبی وجود دارد. در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی بدون روغن مدل های زیر قابل خریداری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *