راهنمای طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن

اضافه کردن آب در سرخ کن بدون روغن

اضافه کردن آب در سرخ کن بدون روغن

اضافه کردن آب در سرخ کن بدون روغن سوالی است که افرادی که به تازگی اقدام به خرید سرخ کن بدون روغن کرده‌اند، برایشان پیش می‌آید. این افراد با پرسش آیا می‌توانم داخل سرخ کن بدون روغن آب بریزم؟ قصد پخت مواد غذایی مختلف چون برنج و پختن سیب زمینی را دارند. افراد دیگری هم به قصد آب دار کردن غذا اقدام به اضافه کردن آب به سبد سرخ کن خود می‌کنند. در ادامه بطور کامل به موضوع اضافه کردن آب در سرخ کن بدون روغن و استفاده آب در سرخ کن بدون روغن می‌پردازیم.

طبخ انواع غذا با سرخ کن فیلیپس 9260

طبخ انواع غذا با سرخ کن فیلیپس 9260

آیا می‌توان داخل سرخ کن بدون روغن آب ریخت؟

اول باید مشخص شود که هدف از اینکار چیست. اگر قصد شما پختن مواد غذایی مختلف مثل برنج و سیب زمینی است. یک نه محکم جواب این سوال خواهد بود. به این خاطر که این دستگاه به منظور سرخ کردن با هوا تعبیه شده، نه پختن و اضافه کردن این حجم آب و بخار شدن آن باعث صدمات جبران ناپذیری به سرخ کن بدون روغن شما خواهد شد. زمانی که آب بخار می‌شود، وارد محفظه داخلی و بورد الکتریکی ایرفرایرتان می‌شود و این رطوبت زیاد باعث سوختن و آسیب رساندن به بورد الکتریکی و المنت دستگاه خواهد شد.

با استفاده از لوازم جانبی سرخ کن بدون روغن می‌توانید تجربه بهتری برای پخت و پز با دستگاه ایرفرایر خود خواهید داشت. با لمس یا کلیک بر روی هر کدام به صفحه معرفی و خرید آنها خواهید رفت.

اما در حد چند قاشق مربا خوری برای آب دار شدن مواد غذایی شما می‌توانید آب اضافه کنید. این موضوع هم برای بهتر سرخ شدن و طعم و بوی بهتر است. و نهایت باید 2-3 قاشق مربا خوری آب به مواد غذایی باشد. در اینکه بخواهید آب را در سبد ایر فرایر خود بریزید.

استفاده آب و روغن در سرخ کن بدون روغن

هدف از اختراع ایرفرایر سرخ کردن بدون استفاده از روغن است. اما زمانی که شما از هیچ روغنی استفاده نمی‌کنید. مزه غذا شبیه به کبابی و پختن می‌شود. به منظور جلوگیری از این موضوع شما می‌توانید با اسپری روغن مقدار بسیار کمی در 1 دقیقه آخر به مواد غذایی خود اضافه کنید. با این عمل شما هم مزه عالی را تجربه خواهید کرد و هم مصرف روغن را به طور خیلی زیادی کنترل کرده‌اید. برای آب هم همینطور است، شما می‌توانید آب یا آب مرغ را در حد بسیار کم، حالا چه بصورت اسپری چه با قاشق چای خوری به مواد غذایی داخل سرخ کن بدون روغن خود اضافه کنید.

اسپری روغن زدن به سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن

اسپری روغن زدن به سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن

راهنمای طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن

در این بخش هم مقالات متنوعی راجع به استفاده از ایرفرایر وجود دارد. مقالاتی چون ایرفرایر چیست؟، استفاده از فویل آلمینیوم در سرخ کن بدون روغن و راهنمای استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس 9220 می‌پردازیم.

طرز تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن

در این بخش به پخت مواد غذایی در سرخ کن بدون روغن می‌پردازیم. پخت مواد غذایی مختلف مثل همبرگر، نان سیر، سیب زمینی سرخ کرده، فیله ماهی و کیک براونی با سرخ کن بدون روغن پرداختیم.

منبع: romylondonuk

16 نظر در “اضافه کردن آب در سرخ کن بدون روغن

  1. کاربر گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    دیروز سرخکن مدل ۹۲۷۰ فیلیپس رو خریدم و الان یک عدد سیب زمینی رو چند قسمت کردم و میخوام که ب حالت آبپز و (نه سرخ شده )داخل سرخکن بذارم
    سوالم اینه که میتونم ب اندازه ی لیوان ، داخل مخزن اصلی دستگاه که زیر سبد قرار داره آب بریزم ؟؟؟
    مشکلی برای دستگاه پیش نمیاد ؟؟

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      مبارکتون باشه. نه شما نمی‌تونید داخل سرخ کن بدون روغن مقدار زیادی آب بریزید، به این خاطر که بخار آب ناشی از آن باعث خرابی المنت و سیستم الکتریکی دستگاهتان خواهد شد. سرخ کن بدون روغن مناسب آب پز کردن و پخت برنج نیست. نهایت می‌تونید 1-2 تا قاشق مربا خوری برای اینکه مواد غذایی خشک نشوند و طعم غذاتون تغییر کنه به آن مایع اضافه کنید. حالا یا با اسپری یا با قاشق
      باز سوال یا ابهامی هست بفرمایید در خدمتتان هستیم

    2. الهام امیری گفت:

      سلام ازمن منوی ابگوشت داره یعنی وقتی نمی شه ابریخت چرا منوی پخت ابگوشت داره چجوریه؟

      1. bedoneroghan گفت:

        سلام. ووقت بخیر سرکار خانم امیری
        منوی آبگوشت؟ برای سرخ کن بدون روغن؟؟! اشتباه نمیکنید؟

  2. ثریا گفت:

    سلام.
    ولی من هفته پیش با سرخ کن فیلیپس ۹۲۷۰ که خریدم، سیب زمینی آب پز کردم و الان دستگاهم اوکیه اوکیه

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      مبارکتون باشه. امکان داره با استفاده محدود چیزی نشه، اما این دستگاه برای این کار ساخته نشده و ریختن آب در داخل سبد سرخ کن بدون روغن خطرناک است. بهتر است دیگر این کار رو انجام ندهید. حتی شما وقتی این کار را انجام می‌دهید، اگر دستگاه با گارانتی خریداری کرده باشید، دستگاهتان از گارانتی خارج خواهد شد

  3. زهرا قربانی گفت:

    سلام وقت بخیر برای استفاده از گرم کن دستگاه غذایی رو که میخوایم گرم کنیم تو چه ظرفی داخل دستگاه بذاریم؟ مثل برنج یا خورش

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      سرکار خانم قربانی
      سرخ کن بدون روغن مناسب داغ کردن برنج و خورشت نیست. به این خاطر که بخار آب حاصل باعث خرابی دستگاه شما خواهد شد.

  4. ند۱ گفت:

    سلام،
    آیا استفاده از ظرف زیر سرخ کن مانعی داره؟ من پیاز یا سیب زمینی چیپس داخلش سرخ میکنم گاهی گوشت چرخ کرده هم همینطور؟ شنیدم میگن باید حتما باید داخل طوری که داره سرخ بشه

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر سرکار خانم ندا
      منعی ندارد. اما شما باید دقت کنید که مکانیزم سیستم گردش هوا در دستگاه سرخ کن بدون روغن شما، بخش زیادیش مربوط به طراحی بخش پایین دستگاه شما است. و طبق حالتای مختلف پایین دستگاه سبب گردش هوای بهتر می‌شود. بهتر است که شما با استفاده از کاغذ روغنی سرخ کن بدون روغن یا ظرف سیلیکونی سرخ کن بدون روغن این مشکل را به بهترین نحو حل کنید. بخش لوازم جانبی سرخ کن بدون روغن(اکسسوری سرخکن بدون روغن) را ملاحظه و مشاهده نمایید.
      باز سوال یا ابهامی بود در خدمتتون هستیم.

  5. محمدی گفت:

    سلام برنجی ابکش شده قراره دم بندازم رو میشه داخل سرخ کن بدون روغن گذاشت ؟ یعنی برای دم کردن برنج یا ماکارونی که قبلا جوشیده و ابکش شده میشه استفاده کرد یا ن ؟

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر سرکار خانم محمدی
      حقیقتش دستگاه سرخ کن بدون روغن نه برای پخت و دم کردن برنج هست، نه برای دم کردن ماکارونی، حالا شاید انجام بشود. ولی درست نیست و برای عمر و ایمنی دستگاه شما مناسب نیست. برای انجام های کارهای مختلف می‌توانید دستگاه مولتی کوکر تهیه نمایید.
      باز سوال یا ابهامی هست، در خدمتتون هستیم

  6. باباجانی گفت:

    سلام
    سرخ کن بدون روغن تفال ۸۰۱ خریدم بعداز استفاده
    داخل قابلمه اش آب ریختم که بشورم دیدم از زیرش آب میده
    آیا طبیعی هست یا نه ؟
    لطفا راهنمای کنید

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      قاعدتا داخل سبد که درون دستگاه هست، شما نباید آب بریزید
      اما از داخل سبد هم نباید آب یا مایع به بیرون درز کند

  7. فرحناز گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من سرخ کن جنرال خریدم . بعد از مدتی استفاده الان نشت روغن داره . لطفا راهنمایی می کنید . حتی زمانی که سیب زمینی سرخ می کنه . نمی دوم از کجا نشت روغن داره!

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      متاسفانه سبدهای دستگاه های ایرفرایر نامرغوب بعغد از مدتی مشکل نشت رو دارند. و معمولا سبدهاشون در بازار نیست. تنها کاری که میتونید انجام بدید استفاده از ظرف سیلیکونی و قرار دادن غذا داخل آن هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *