راهنمای طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن

پخت برنج در سرخ کن بدون روغن، آری یا خیر؟

پخت برنج در سرخ کن بدون روغن، آری یا خیر؟

بزرگترين مزيت سرخ کن بدون روغن سرخ كردن و پخت غذاها با روغن كم يا بدون روغن است. در اين سرخ کن‌ها یک مقاومت الکتریکی هوا را گرم می‌کند و غذا به لطف فن‌هایی که در سرتاسر دستگاه به گردش در می‌آيد، بدون نیاز به روغن غذا پخته می‌شود. در اين سرخ كن‌ها مي‌توان انواع مواد غذايي را پخت اما آيا مي‌توان برنج را در سرخ کن بدون روغن طبخ نمود. جواب اين سوال در درجه اول به نوع و برند سرخ کن بدون روغن بستگي دارد كه در ادامه به آنها پرداخته شده است.

پخت برنج در سرخ کن بدون روغن

پخت برنج در سرخ کن بدون روغن

آيا درست کردن برنج در سرخ کن بدون روغن اشتباه است؟

بر کسی پوشیده نیست که پختن برنج نیاز به آب دارد اما اصالت سرخ کن‌هاي بدون روغن استوانه‌اي شكل از جمله برند فيليپس و اكثر برندها، سرخ و برشته كردن و پختن  انواع كباب است. سرخ کن‌هاي بدون روغن با هوای گرم برای جوشاندن آب طراحی نشده‌اند. بنابراین بهتر است برنج را با قابلمه قدیمی‌تان بپزيد و یا روی دستگاه پلوپز سرمایه گذاری کنید.

در واقع برنج، غلات و ماکارونی بایستي در آب بجوشند تا بپزند، سرخ کن‌هاي بدون روغن استوانه‌اي با يك المنت و فن براي حجم زياد مايعات و جوشاندن طراحي نشده‌اند. و در برخي از سرخ كن‌هاي بدون روغن دما برای جوشاندن آب نمي‌رسد و به نوبه خود، آب برنج را نمی‌جوشاند. در پاسخ به سوال پخت برنج در سرخ کن بدون روغن، آری یا خیر؟ پاسخ خير مي‌باشد.

پختن برنج در ایرفرایر

پختن برنج در ایرفرایر

مشاهده شده است برخي كاربران در سرخ کن‌هاي بدون روغن استوانه‌اي برنج طبخ مي‌كنند، بله امكان طبخ آن وجود دارد. اما سرخ کن‌های بدون روغن برای گردش هوای گرم در اطراف غذا با سرعت بالا طراحی شده‌اند. اگر براي پختن برنج استفاده كنيد، این خطر را دارد که آب وارد عملکرد داخلی سرخ کن بدون روغن شود و به دستگاه آسیب برساند.

در چه نوع سرخ کن‌های بدون روغن مي توان برنج پخت؟

در برخي از مدل‌هاي سرخ کن‌های بدون روغن مانند تفال و نينجا امكان پخت برنج فراهم شده است. سرخ کن‌هاي بدون روغن در اشكال مختلف استوانه‌اي، مكعبي، دايره‌اي و حتي مسطح و مستطيلي به بازار عرضه شده‌اند. در برخي از برندها، از جمله در مولتي پزهاي نينجا مي‌توان برنج را طبخ نمود اما در هيچيك از مدل‌هاي سرخ کن‌هاي بدون روغن فيليپس، براي پخت برنج طراحي نشده‌اند و توصيه هم نمي‌شود. بهترين منبع براي كسب اطلاعات طبخ انواع مواد غذايي در سرخ كن، مراجعه به كتابچه راهنماي دستگاه مي‌باشد. در سرخ کن‌هاي بدون روغن تفال به شكل دايره‌اي با بازوي چرخشي امكان پخت ريزوتو يا برنج تعبيه شده است.

پخت برنج

پخت برنج

در خريد در سرخ کن‌ بدون روغن ابتدا هدف خودتان را مشخص كنيد، اگر دنبال دستگاه‌هاي همه كاره از جمله پخت برنج، سريع پز، سرخ كردن با روغن يا بدون روغن، كباب كردن هستيد، بهترين گزينه مولتي پزها هستند. اما در سرخ کن‌ بدون روغن به جز تكنيك جوشاندن، بقيه تكنيك‌هاي پخت و پز قابل اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *