راهنمای خرید وسایل خانه

جاعودی از کجا بخریم؟

جاعودی از کجا بخریم؟

جاعودی از کجا بخریم؟ شاید این سوال افراد تازه علاقه مند شده به دنیای عودیجات است. طبیعتا مراکز فیزیکی و اینترنتی مختلفی برای این امر وجود دارند. ما در فروشگاه بدون روغن بهترین جاعودی های موجود را داریم. جاعودی وسیله‌ای برای نگه داشتن عود می باشد تا به طور موثر در آن بسوزد. در اين محتوا تلاش كرده‌ايم به تعريف عود، تعريف جاي عود، انواع جاي عود، كاربردهاي جاعودی در جاهاي مختلف، انتخاب بهترین جا عودي، نکاتی برای استفاده از جای عود و خرید جاعودي بپردازيم.

جاعودی و جاوارمری

جاعودی و جاوارمری

عود چيست؟

عود ماده‌ای است که برای تولید رایحه‌ی خوش و معطر آن را می‌سوزانند. درواقع عود در زبان عربی به معنای چوب است، البته چیزی بیش از یک تکه درخت است. اين ماده به عنوان طلای سیاه شناخته می‌شود و برای عطرسازان یک ماده منحصر به فرد است که با آن می‌توان به رایحه‌های بسیار خاص دست یافت. سوزاندن عود در فرهنگ عربي و ايراني ريشه دارد.

عود از درختی به نام Aquilaria استخراج می‌شود. هنگامی که این درخت به قارچ خاصی آلوده می‌شود، رزینی تیره رنگ و خوشبو تولید می‌کند تا از خودش دفاع کند. این ماده همان عود است. هم رزین و هم اسانس بعد از 25-20 سال از درخت استخراج می‌شود. استخراج طبیعی عود دشوار است زیرا درختان Aquilaria کمی وجود دارد و تنها 2 درصد از درختان به طور طبیعی به قارچ آلوده میشوند. درجات مختلفی از نظر کیفیت عود در بازار وجود دارد.

جای عود یا جاعودی چيست؟

جای عود یا جاعودی وسیله‌ای برای نگه داشتن عود در هنگام سوختن آن استفاده می‌شود. این وسیله از عود در برابر باد محافظت می‌کند و خاکستر آن را جمع آوری می‌کند. جاعودی ‌ها در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی ساخته میشوند. برخی از جاعودی‌ ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان از آنها برای نگه داشتن شمع نیز استفاده کرد. همچنين از جاعودی ‌ها می توان به عنوان یک وسیله دکوری در منزل یا محل کار استفاده كرد.

جاعودی و جاشمعی زیبا

جاعودی و جاشمعی زیبا

انواع جاعودي

جاي عودي ها در طرح و اندازه مختلف به بازار عرضه می شوند كه انتخاب آنها به سليقه افراد بستگي دارد.

  • جاعودی آبشاری: این نوع جاي عود، دود عود را به صورت آبشاری به پایین هدایت می‌کند و منظره زیبا و آرامش بخشي را ایجاد می‌کند.
  • جاعودی مخروطی: این نوع جاي عود برای عودهای مخروطی مناسب است و دود عود را به طور کامل جمع آوری می‌کند.
  • جاعودی وارمردار: این نوع جاي عود دارای وارمردار است و می توانید از آن برای گرم کردن عود و پخش رایحه آن استفاده کنید.
  • جاعودی چوبی: جا عودی ‌های چوبی از چوب درختان مختلف ساخته می‌شوند و ظاهری طبیعی و زیبا دارند. جاي عود چوبي در طرح‌هاي متفاوت ساخته میشوند.
  • جاعودی سرامیکی: جاعودی ‌های سرامیکی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه میشوند و می‌توان از آنها به عنوان وسیله دکوری استفاده كرد.
  • جاعودی فلزی: جاي عودهای فلزی ظاهری مدرن و شیک دارند و برای دکوراسیون‌های مدرن مناسب هستند. جنس جاي عود فلزی معمولا از برنج و مس است.
  • جاعودی سنگی: جاعودی ‌های سنگی ظاهری لوکس و مجلل دارند و برای دکوراسیون‌های کلاسیک مناسب هستند. جنس جاي عودی‌ سنگی از سنگ مرمر يا گرانيت میباشد.
  • جاعودی سفالی: جاي عود‌های سفالي سازگار با محيط زيست هستند و با طراحي زيبا به بازار عرضه میشوند.
  • جاعودی خاص: جاي عود های خاص طراحي ويژه‌اي دارند. جاعودي پر پلي استر نمونه‌اي از اين جاي عودها است.
جای عودی آسیای شرقی

جای عودی آسیای شرقی

جاعودی ها در كجا كاربرد دارند؟

 طبيعي است هر جا عود مصرف میشود، جاعودی در آنجا كاربرد دارد. مکان های مختلفی است كه از خواص عود بهره میبرند. از جمله می توان به مکان‌های مذهبی، مکان‌های درمانی، منازل، مکان‌های عمومی اشاره كرد.

عود در مکان‌های مذهبی (مساجد، کلیساها) برای ایجاد فضای آرام و معنوی، خوشبو کردن فضا و ایجاد فضایی آرام برای دعا و نیایش استفاده می شود. در مکان‌های درمانی (مراکز ماساژ، مراکز یوگا و طب سنتي) برای ایجاد فضایی آرام و ریلکس کننده، خوشبو کردن فضا و همچنین برای درمان برخی از بیماریها مانند اضطراب و افسردگی استفاده می‌شود. و همین‌طور در منازل عود برای خوشبو کردن فضا، ایجاد فضایی آرام و ریلکس کننده، همچنین برای دفع حشرات و رفع بوی بد به کار میرود. در رستورانها و هتل‌ها عود برای ایجاد فضایی آرام و دلنشین، جذب مشتری، خوشبو کردن فضا استفاده می‌شود. انواع جاي عود براي هر يك از اين مكانها با طراحي متفاوت وجود دارد.

جاعودی چوبی ساده

جاعودی چوبی ساده

انتخاب بهترین جا عودي

  • جنس: جاي عود‌ها در جنس‌های مختلفی مانند چوب، سرامیک، فلز و سنگ ساخته میشوند. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند.
  • اندازه: جاي عود‌ها بایستی به اندازه‌ای باشد که به توان عود را به طور کامل در آن جای داد.
  • شکل: جاي عودی‌ها در اشکال مختلفی مانند آبشاری، مخروطی، وارمردار و غيره توليد میشوند.
  • قیمت: چای عود‌ها در قیمت‌های مختلفی دارد، با توجه بودجه‌‌تان مي‌توانيد آن را بخريد. معمولا جاعودی‌ ها فلزي قيمت بالاتري دارند.
  • کاربرد: اگر می‌خواهید از جا عودی فقط برای عود استفاده کنید، می‌توانید یک جاعودی ساده انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید از جاعودی به عنوان وسیله دکوری نیز استفاده کنید، می توانید یک جاعودی زیبا و مدرن انتخاب کنید. انواع جاي عودیها در سايت بدون روغن موجود است.

نکاتی برای استفاده از جای عود

برای استفاده، جاي عود را در مکانی امن قرار دهید. جاعودی را بایستی در مکانی قرار دهید که از باد دور باشد و احتمال آتش سوزی وجود نداشته باشد. بعد از استفاده از عود، آن را خاموش کنید. جاي عودی را به طور مرتب تمیز کنید و خاكسترها را دور بريزيد.

خرید جاعودي

فروش جاي عودي در فروشگاه های لوازم دکوری، فروشگاه‌های اينترنتي از جمله فروشگاه اينترنتي بدون روغن، فروشگاه های لوازم خانه و صنایع دستی، فروشگاه‌های عطر و ادکلن و بازارهای سنتی تهيه كنيد. در فروشگاه اينترنتي بدون روغن، انواع جاي عودها نظير جاعودی روح سرامیکی، جاعودی روح، جاعودي پر پلي استر جای وارمر سرامیکی، جاعودی روح آبشاری، جا عودی مدادی طرح روح خونخوار و غيره موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *