راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

سرتاس(سرطاس) چیست؟

سرتاس(سرطاس) چیست؟

سرتاس چیست؟ سوال خریداران لوازم منزل و افراد معمولا با سن کم است. سرتاس یک ابزار قدیمی که برای ریختن و اندازه کردن مواد خشک مورد استفاده می‌شود. در گذشته از سرتاس در اکثر بغالی ها، عطاری ها و خشکباری ها مشاهده می‌شد. حتی به همین خاطر برای افراد بسیاری این محصول یک وسیله نوستالژیک است. البته امروزه از آن به عنوان یکی از لوازم آشپزخانه یا لوازم خانه در منزل استفاده می‌شود. سرتاس یک واژه دو املا است. به همین خاطر نام دیگر سرتاس، به عنوان سرطاس استفاده می‌شود. به همین خاطر افرادی به دنبال پاسخ سرطاس چیست؟ هستند، که در تکمیل متن به آن خواهیم پرداخت. در ادامه به انواع سرتاس(سرتاس چوبی، سرتاس پلاستیکی، سرطاس مسی و غیره)، معنی سرتاس، قاشق سرتاس آجیل خوری خرید سرتاس و اینکه سرتاس را از کجا بخریم خواهیم پرداخت.

استفاده از سرتاس

استفاده از سرتاس

معنی سرتاس

همانطور که در بالا گفتیم، سرتاس یک وسیله قدیمی برای پیمانه و اندازه گیری مواد خشک نظیر ادویه، خشکبار و آجیل مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به همین خاطر امروزه از آن تحت عنوان قاشق سرتاس نام برده می‌شود.

انواع سرتاس

این محصول قدیمی با توجه به ابعاد و جنس های مختلف دارای انواع مختلفی است. به نحوی که از آن در اندازه های کوچک برای ادویه و سیسمونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و اندازه های بزرگ آن برای آجیل و شکر مصرف می‌شود.

سرطاس سرامیکی

سرطاس سرامیکی

سرتاس چوبی

این محصول با توجه به کاربرد وسیعی که دارد، دارای جنس‌های مختلف است. یکی از پرکاربردترین‌های انواع آن، سرتاس چوبی است. با توجه به مناسب بودن قیمت سرطاس چوبی امروزه در فروشگاه‌های مختلف شما تنوع گسترده‌ای این مدل محصولات را مشاهده می‌فرمایید. یکی از سرتاس‌هایی که معمولاً برای برداشتن شکر،آرد و در عطاری استفاده می‌شود، سرتاس چوبی بزرگ است.

عکس سرتاس چوبی

عکس سرتاس چوبی

سرتاس پلاستیکی

با توجه به پیشرفت روزافزون و گستردگی استفاده از پلاستیک در زندگی مدرن، طبیعتا این محصول نیز به همین سمت رفته است. سرتاس پلاستیکی دارای قیمت پایین و بدون مشکل زنگ زدگی، در انواع فلزی آن خواهد بود. اما نشانی از نوستالژیک بودن این محصول نخواهد داشت.

سرطاس مسی

افراد علاقه‌مند به مس که معمولا دارای انواع وسایل مسی هستند، تلاش بر استفاده از لوازم مسی دارند. همینطور وسایل مسی به انسان حس و حال گذشته را منتقل می‌کند. سرتاس مسی دارای قیمت بالا اما ظاهر شیک و جذابی است. افراد شیک پسند بعد از فهمیدن سرتاس چیست، شاید نوع مسی این محصول اولین انتخابشان باشد.

سرطاس ترکیبی

امروزه با توجه به اقبال عمومی از این محصول تولید کنندگان محصولات جدیدی به بازار ارائه دادند. هرچند که در گذشته ما صرفا سرتاس آلمینیومی را در بقالی‌ها یا عطاری ها مشاهده می‌کردیم. امروز شما یک سرطاس فلزی را با یک دسته چوبی زیبا می‌توانید در فروشگاه‌های اینترنتی یا مغازه ها خرید نمایید. یکی از این محصولات که جدیداً پا به بازار گذاشته، قاشق آجیل خوری مدل سرتاس است که طرفداران زیادی را در همین مدت کم پیدا کرده.

سرطاس چوبی

سرطاس چوبی

سرطاس برای ادویه

از مدل کوچک این وسیله در انواع جای ادویه، بانکه و ظروف ادویه در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع از آن یا بجای قاشق مربا خوری یا پیمانه ادویه مصرف خواهد شد. برای مثال شما با دیدن محصول سرتاس پلاستیکی کوچک مدل دسته رنگی و خواندن مطالب آن  آن را خریداری کنید.

سرتاس آجیل خوری

یکی از پرطرفدارترین انواع این محصول سرطاس آجیل خوری است. به این صورت که شما می‌توانید به راحتی ظروف آجیل را پر کنید و از یک وسیله شیک و جذاب استفاده بنمایید. البته امروز با توجه به قیمت بالای آجیل شاید نیاز به قطره چکان برای ظرف آجیل خوری باشد!

سرتاس از کجا بخریم؟

در مطلب بالا به پاسخ سوال سرتاس چیست پرداختیم. اما افراد مختلف از ما سوال سرطاس از کجا بخریم؟ را نیز می‌پرسند. شما در فروشگاه‌های مختلف لوازم آشپزخانه و منزل می‌توانید این محصولات را خریداری نمایید. البته فروشگاه اینرنتی بدون روغن تنوع خوبی از سرطاس را در فروشگاه خود دارا است. در ادامه لیست چند محصول را مشاهده می‌نمایید. که با کلیک یا لمس روی هرکدام می‌توانید به راحتی اقدام به خرید سرتاس نمایید. در صورت هرگونه سوال یا ابهام با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *