راهنمای خرید مولتی کوکر

تفاوت مولتی کوکر و پلوپز

تفاوت مولتی کوکر و پلوپز

تفاوت مولتی کوکر و پلوپز سوال خریداران مولتی کوکر است. هر دو وسيله پلوپز و مولتي كوكر دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و آماده‌سازی غذا را آسان‌تر می‌کنند، بنابراین مهم است که قبل از خرید همه جوانب و تفاوت پلوپز و مولتي كوكر را در نظر بگیرید. برای خرید مولتی کوکر کسب اطلاعات با توجه به قیمت ضروری است. برای کمک به تصمیم گیری، بیایید به پلوپز و چند پز نگاهي دقيق بیندازیم در اين محتوا به معرفي پلوپز و مولتي كوكر، مزايا و معايب هر دو دستگاه پرداخته شده است تا راحت‌تر به تفاوت پلوپز و مولتي كوكر پي ببريد و آسان‌تر تصمیم بگیرید، کدام وسيله برای شما بهتر است. همینطور دیدن بخش راهنمای خرید مولتی کوکر برایتان کارساز خواهد بود.

تفاوت پلوپز و مولتي كوكر در شكل ظاهري زياد نيست.

تفاوت پلوپز و مولتي كوكر در شكل ظاهري زياد نيست.

در مقالات دیگری در این حوزه به موضوعاتی چون بهترین مولتی کوکر، راهنمای استفاده از مولتی کوکر تفال، بهترين مولتي كوكر خارجي، مولتي كوكر چه ماركي خوبه؟، مزايا و معايب مولتي كوكر، تفاوت مولتي كوكر و هواپز چيست؟، مولتی کوکر چیست؟ و بهترین برند مولتی کوکر پرداختیم.

پلوپز چيست و مزايا و معايب پلوپز

همانطور که از نامش پیداست كاركرد پلوپز پخت برنج است. اکثر مدل‌هاي اين وسيله به اين صورت عمل می‌کنند: برنج و مایع را در ظرف بريزيد، دستگاه را تنظیم کنید و پلوپز بقیه کارها را انجام می‌دهد. اگر دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، همیشه بهترين برنج رستوراني را خواهید داشت. برخلاف پخت و پز روی اجاق، چسبیدن و خمير شدن برنج ممكن نيست. در واقع پلوپز به طور خودکار دمای پخت و پز را در طول چرخه‌ي پخت تنظیم می‌کند، کاری که در پخت برنج در روي اجاق امكان‌پذير نيست. در روي اجاق گاز فقط چند ثانیه حواس تان پرت شود، برنج وا مي‌رود.

بهترین پلوپز

بهترین پلوپز

پلوپز بهترين وسيله برای امتحان انواع برنج‌ها است. می‌توانید بدون نگرانی انواع برنج باسماتی، دانه بلند، دانه کوتاه، قهوه‌ای و ايراني را درست کنید. پلوپز برای تفت دادن سبزیجات و گوشت نيز كاربرد دارد.اين دستگاه به راحتی روی پیشخوان آشپزخانه قرار می‌گيرد و فضای زیادی را اشغال نمي‌كند. یکی دیگر از مزیت‌های پلوپز این است که به شما اين امكان را می‌دهد تا روی مراحل دیگر دستور تهيه غذا تمرکز کنید. از جمله مراحلی که نیاز به توجه مداوم دارند (تخت کردن گوشت، هم زدن مداوم سس، پوره کردن سبزیجات و غیره). در واقع به محض اینکه پلوپز را فعال كرديد، دیگر نیازی نیست نگران آن باشید. وقتی پخت برنج تمام شد به شما اطلاع مي‌دهد. تنها عیب پلوپز این است که اکثر مدل‌ها فقط برای پخت برنج طراحی شده‌اند. اگر اغلب این برنج نمی‌خورید، اين وسيله مناسب شما نيست.

استفاده از پلوپز

استفاده از پلوپز

مولتی كوكر، مزايا و معايب مولتی کوکر

متخصصان آشپزی، مولتی كوكرها را برای ساده کردن آشپزي طراحي كرده‌اند. مولتی كوكر، چندین وسیله آشپزي در یک دستگاه است. برای افرادی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند یا آشپزخانه‌شان كوچكي دارند، کاربردی است. مهمترين تفاوت پلوپز و مولتي كوكر، از نظر طراحي مولتي كوكر براي انجام كار چندین وسیله آشپزي است. به طور كلي، مولتی پز می‌تواند مانند یک اجاق گاز، غذا را بجوشانند، كاربرد زودپز را داشته باشند، بخارپز کنند و غذا را مانند یک سرخ كن برشته کنند. در اینترنت، انبوهی از دستور العمل‌های خوشمزه برای تهیه با مولتی پز مانند مرغ، ماکارونی و حتی کیک پیدا خواهید کرد. در مولتي پز غذا بدون تأثیر بر ارزش غذایی کلی مواد آماده مي‌شود. تفاوت پلوپز و مولتي كوكر، پلوپز فقط براي يك غذا (برنج) طراحي شده است.

ninja مولتی کوکر

ninja مولتی کوکر

در تمیز کردن مولتی پز ممكن است با مشکلاتی روبرو شوید. چون كه در هنگام تميز كردن چندپز بایستي قطعات را جدا کنید و پس از تمیز کردن دوباره آنها را مونتاژ کنید. همچنین بایستي دریچه‌ها و آب‌بندها را به طور کامل تمیز کنید تا از انسداد آب بندها جلوگیری شود. تفاوت پلوپز و مولتي كوكر، تميز كردن پلوپز آسان است و فقط قابلمه آن نياز به شستن دارد.

لذت آشپزی با مولتی کوکر

لذت آشپزی با مولتی کوکر

 یکی از معایب عمده استفاده از مولتی پز این است که نیاز به نظارت دقیق دارد. دلیل این امر این است که مولتی‌پزها غذا را در دمای بسیار بالا می‌پزند، بنابراين خطر سوختن و پختن بیش از حد در آنها افزایش مي‌يابد. این امر می‌تواند به ویژه برای کسانی که با تنظیمات و دستورالعمل‌های خاص مولتی پز آشنا نیستند، صادق باشد.

مولتی کوکر ابزار همه کاره آشپزخانه

مولتی کوکر ابزار همه کاره آشپزخانه

مهمترین تفاوت مولتی کوکر و پلوپز

مهمترين تفاوت پلوپز و مولتي كوكر، چند كاره بودن مولتي كوكر است. پلوپز براي پخت تخصصي برنج طراحي شده است. با اينكه در مولتي پز مي‌توان برنج پخت اما مولتي پز به اندازه پلوپز، در پختن برنج كارايي ندارد.

شناخت بهتر پلوپز و مولتی کوکر

شناخت بهتر پلوپز و مولتی کوکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *