راهنمای خرید مولتی کوکر

بهترین مولتی کوکر

بهترین مولتی کوکرها

بهترین مولتی کوکر بازار را می‌شناسید؟ مولتی کوکر یکی از جدیدترین لوازم آشپزخانه است. این دستگاه با ترکیب چند دستگاه آشپزی، فضای کمتری اشغال کرده و در عین حال کارایی بیشتری دارد. اما انتخاب بهترین مولتی کوکر با در نظر گرفتن تنوع مدلهای این دستگاه کار دشواری است. لذا ما در این مطلب اطلاعات کاملی درباره این محصول گردآوری کردیم. در ابتدا با پاسخ به سؤال مولتی کوکر چیست؟ به معرفی این دستگاه می‌پردازیم. در این بخش اجزای دستگاه و عملکردهای مختلف آن را نیز معرفی می‌کنیم. و در ادامه طرز استفاده از مولتی کوکر و نکات ایمنی استفاده از آن را شرح می‌دهیم. پس از آن مزایا و معایب مولتی کوکر را بررسی می‌کنیم. در بخش بعد بهترین مولتی پز بازار ایران یعنی مولتی کوکر بوش، مولتی کوکر نینجا و مولتی کوکر پارس خزر را معرفی می‌کنیم.

بهترین مولتی کوکر

بهترین مولتی کوکر

بخش پایانی را به ارائه نکاتی در قالب راهنمای خرید مولتی کوکر اختصاص می‌دهیم. مولتی کوکر نینجا در حال حاضر از بهترین های بازار است. در مطلبی دیگر به موضوع بهترین مولتی کوکر، راهنمای استفاده از مولتی کوکر تفال، بهترين مولتي كوكر خارجي، مولتي كوكر چه ماركي خوبه؟، مزايا و معايب مولتي كوكر، تفاوت مولتي كوكر و هواپز چيست؟، مولتی کوکر چیست؟ و بهترین مارک مولتی کوکر نیز پرداختیم. بطور مثال مولتی کوکر نینجا مدل op300 یک نمونه متوسط خوب است.

عناوین مطلب

مولتی کوکر چیست؟

مولتی کوکر که به غلط مولتی پز هم نامیده می‌شود یکی از جدیدترین وسایل آشپزخانه است. عنوان پلوپز چندکاره نیز معادل مناسبی برای این دستگاه محسوب می‌شود. این محصول همانطور که از عنوان آن مشخص است کاربردی چندگانه دارد. در واقع این محصول از تلفیق چندین دستگاه آشپزی محبوب از قبیل پلوپز، آرام‌پز، بخارپز و سرخ کن پدید آمده است. با در نظر گرفتن کاربرد محدود هریک از محصولات فوق، ترکیب آنها در یک دستگاه، یک ایده خلاقانه و کارآمد به نظر می‌رسد. میزان محبوبیت و فروش این دستگاه در بازار نیز مؤید همین مطلب است.

انواع مولتی کوکر

انواع مولتی کوکر

لذا ما در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد بهترین مولتی کوکر، نحوه عملکرد، مزایا و معایب آن گردآوری کردیم تا کاربران بتوانند به بهترین وجه از محصول خود استفاده کنند و کسانی که قصد خرید این محصول را دارند با اطلاعات کافی بهترین مولتی کوکر را انتخاب کنند.

مولتی کوکر از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

  • بدنه دستگاه

بدنه دستگاه اولین قسمتی است که کاربر با آن روبرو می‌شود. در این محصول نیز مانند سایر لوازم آشپزخانه بدنه دستگاه از پلاستیک، استیل ضد زنگ یا ترکیبی از هر دو تشکیل شده است. نکته مهم در انتخاب بدنه بهترین مولتی کوکر میزان عایق بودن آن در برابر حرارت است. بدیهی است به دلیل نکات ایمنی چنین دستگاهی باید عایق باشد. هرچه میزان انتقال گرما از بدنه دستگاه کمتر باشد نشانه کیفیت بالاتر آن است. به جز آن، بدنه دستگاه از لحاظ ظاهری نیز می‌تواند عامل جذب مشتری باشد.

  • ظرف اصلی یا تابه

ظرف اصلی بهترین مولتی کوکرهای بازار یک قابلمه از جنس سرامیک یا تفلون است. البته در اغلب محصولات موجود در بازار از ظرف تفلون استفاده شده است. نچسب بودن، وزن سبک، انتقال حرارت به صورت یکنواخت و قابلیت جابه جایی، مهمترین ویژگی‌های این ظرف است.

 

  • درپوش

درب این دستگاه به صورت مجزا یا متصل به بدنه دستگاه طراحی می‌شود. به خاطر وجود درب، پخت مواد غذایی به خوبی صورت گرفته و از پاشیدن روغن یا ذرات مواد غذایی به اطراف جلوگیری می‌شود. در برخی مدل های بهترین مولتی کوکر که عملکرد زودپز نیز در آنها وجود دارد درب دستگاه از طراحی ویژه‌ای برخوردار است تا هنگام کار به عنوان زودپز هیچ منفذی نداشته باشد.

  • المنت‌های حرارتی

منبع تولید حرارت در این دستگاه یک یا چند المنت حرارتی است. نکته‌ای که کاربرد چندگانه دستگاه را تضمین می‌کند کنترل هوشمند این حرارت است. این المنت‌ها حرارتی در بازه 40 تا 180 درجه سانتی‌گراد ایجاد می‌کنند. این درجات به تناسب کارکرد دستگاه تنظیم می‌شوند. در اغلب محصولات، المنت‌ها در کف دستگاه تعبیه می‌شود.

  • حسگرهای دمایی

تکنولوژی پخت غذا در مولتی کوکر بر اساس کنترل هوشمند دما و زمان پخت طراحی شده است. بر همین اساس حسگرهای دمایی در نقاط مختلف دستگاه تعبیه می‌شوند. این حسگرها ممکن است در کف، دیواره و حتی درپوش دستگاه باشند. بر اساس ارزیابی این حسگرها زمان پخت تنظیم شده و دمای دستگاه کاهش یا افزایش می‌یابد.

  • صفحه کنترل

در این بخش ابزارهای لازم برای کنترل دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. مهمترین بخش این صفحه برنامه‌های پخت از پیش تعیین شده‌ای است که در دستگاه ذخیره شده است. اما معمولاً امکان تنظیم دستی دما و زمان پخت مطابق میل کاربر نیز وجود دارد. در مدلهای قدیمی کنترل دستگاه به صورت مکانیکی طراحی می‌شد، اما در مدلهای جدید از صفحه کنترل لمسی استفاده می‌شود.

  • حسگر فشار

در برخی از مدل های بهترین مولتی کوکر از تکنولوژی پخت تحت فشار (زودپز) نیز استفاده می‌شود. و در این محصولات حسگر فشار نیز برای سنجش فشار درون دستگاه به کار می‌رود.

  • شیر تخلیه بخار

همینطور در محصولاتی که به عنوان زودپز نیز کارایی دارند، یک شیر خودکار برای تخلیه بخار درون دستگاه وجود دارد.

  • سوپاپ اطمینان فشار

و در محصولاتی که به عنوان زودپز نیز کارایی دارند برای ایمنی بیشتر یک سوپاپ اطمینان نیز وجود دارد. این سوپاپ برای اطمینان از تخلیه بخار اضافی درون دستگاه تعبیه شده است.

  • کاسه میعان یا چکه گیر

این وسیله نیز در مدلهایی که کارکرد زودپز دارند وجود دارد.

  • همزن

در برخی از انواع مولتی کوکر دو ظرف همراه با دستگاه ارائه می‌شود. در ظرف دوم ابزاری به عنوان همزن تعبیه شده که برای پخت غذاهایی مانند حلیم کارایی دارد.

انواع پخت در بهترین مولتی کوکر

همانطور که گفتیم مولتی کوکر یک دستگاه چند کاره است. بدیهی است برای پخت غذاهای مختلف روشهای پخت متفاوتی به کار می‌رود. بیشترین کارایی این دستگاه با برنامه‌های هوشمند پخت غذاهای مختلف مانند برنج، ته دیگ، سوپ و حلیم، خورش، ماست و … ارتباط دارد. دما و زمان پخت مورد نیاز این برنامه‌ها از قبل بر روی دستگاه ذخیره شده و کاربر تنها با انتخاب آن برنامه می‌تواند از آن استفاده کند. برای آشنایی بهتر با عملکرد این دستگاه در ادامه مهمترین برنامه‌های پخت مولتی کوکر را شرح می‌دهیم.

مولتی کوکر تفال

مولتی کوکر تفال

  • عملکرد جوشاندن (Simmer)

در این شیوه دمای دستگاه به دمای نقطه جوش آب رسیده و این دما تا زمان معینی ثابت می‌ماند. برای پخت غذاهایی مانند انواع خورش، آبگوشت و سوپ از این روش استفاده می‌شود. البته زمان پخت برای غذاهای مختلف متفاوت است.

  • عملکرد تفت دادن (Sear)

در این شیوه دستگاه دما متوسط و یکنواختی دارد. این شیوه برای آماده‌سازی مواد غذایی اعم از پیاز، سیر، تکه‌های گوشت، مرغ و سبزیجات پیش از طبخ کامل، کارایی دارد. عملکرد این گزینه مشابه تفت دادن در آشپزی سنتی است.

  • عملکرد زودپز (Pressure cook)

در این شیوه با افزایش فشار داخل دستگاه دما به شدت افزایش یافته و موجب پخت سریع مواد غذایی می‌شود. سرعت پخت مواد غذایی در این شیوه تا 70 درصد بیشتر از حالت عادی است.

  • عملکرد قوام آمدن (Reduce)

این برنامه در واقع برای طبخ غذاهای آبدار مانند انواع سس، فرنی، سوپ یا خورشت یا طراحی شده است که لازم است قوام یافته و غلیظ شوند. در این شیوه پخت، دمای دستگاه ابتدا به نقطه جوش رسیده و سپس برای مدت زمان نسبتاً طولانی دستگاه با دمای کمتری به کار خود ادامه می‌دهد. این برنامه پخت به تناسب نوع مواد غذایی (گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات) زمان پخت متفاوتی دارد.

  • عملکرد سرخ کردن (Saute)

در این حالت عملکرد دستگاه مانند یک دستگاه سرخ کن است. به این معنا که دمای روغن در زمان موردنظر به طور ثابت حفظ می‌شود تا مواد غذایی به خوبی سرخ شوند.

  • عملکرد بخارپز (Steam)

حالت بخارپز دستگاه با استفاده از سبد مخصوص صورت می‌گیرد. در این شیوه در قابلمه آب به نقطه جوش رسیده و مواد غذایی موجود در سبد با بخار آب پخته می‌شوند.

  • عملکرد آرام‌پز (Slow cook)

این برنامه برای پخت ملایم غذا در مدت زمان طولانی طراحی شده است. بنابراین دمای دستگاه به طور ملایم و یکنواخت کنترل می‌شود تا بدون نگرانی از تبخیر آب، غذا به آرامی پخته شود.

  • حالت پخت سفارشی (Manual/Custom)

منظور از حالت سفارشی یا تنظیم دستی این است که کاربر به دلخواه خود می‌تواند دما و زمان پخت دستگاه را تعیین کند. به عنوان مثال برای پخت خورشت ابتدا کاربر می‌تواند با استفاده از دمای بالا و زمان کم پیاز سرخ کند و پس از افزودن مواد خورشت و آب، دما را به نقطه جوش رسانده و سپس برای چندین ساعت پخت با دمای ملایم را انتخاب کند.

  • گرم نگهداشتن غذا (Keep warm)

در این حالت دستگاه با دمای پایین به کار خود ادامه می‌دهد تا غذای پخته شده در دستگاه گرم بماند. در بیشتر مدل‌ها این ویژگی به طور خودکار بعد از پایان کار دستگاه فعال می‌شود. اما در برخی مدل‌ها باید هنگام روشن کردن دستگاه این گزینه نیز فعال شود.

  • گرم کردن مجدد غذا

این برنامه برای گرم کردن یک غذای سرد طراحی شده است. معمولاً برای استفاده از این حالت باید مقدار کمی آب به ظرف اضافه شود. دستگاه ابتدا با دمای زیاد شروع به کار نموده و سپس با دمای کم به کار خود ادامه می‌دهد. در این حالت یک غذای سرد بدون از دست دادن ویژگی‌های خود کاملاً داغ می‌شود.

  • پخت کیک

این برنامه حالتی شبیه فر یا کانوکشن در دستگاه ایجاد می‌کند. در واقع این برنامه طوری طراحی شده تا مواردی مانند انواع کیک و شیرینی به طور کامل طبخ شوند. لذا دستگاه دارای دمای کنترل شده برای زمان نسبتاً طولانی خواهد بود.

  • پخت برنج

در این حالت ابتدا دستگاه به نقطه جوش رسیده و پس از تمام شدن آب درون ظرف، دمای دستگاه کم می‌شود. در واقع این برنامه کاملاً مطابق شیوه پخت برنج طراحی شده است به همین دلیل پخت برنج در این دستگاه نتیجه بسیار مطلوبی دارد.

  • تهیه ماست

یکی از مهمترین مراحل تهیه ماست در خانه گرم نگهداشتن ظرف ماست است. در این دستگاه برنامه‌ای برای این بخش از کار در نظر گرفته شده است. این دستگاه می‌تواند با ثابت نگه داشتن دمای ظرف به مدت 12 ساعت به خوبی جایگزین روشهای سنتی شود.

طرز استفاده از مولتی کوکر

طرز استفاده از مولتی کوکر به نوع دستگاه و تمایل کاربر بستگی دارد. به طور کلی این دستگاه برای تسهیل آشپزی طراحی شده و یک دستگاه هوشمند محسوب می‌شود. اما استفاده از آن به صورت تنظیمات دلخواه و دستی نیز امکان‌پذیر است. بنابراین می‌توان دو روش استفاده برای این دستگاه تعریف نمود.

مولتی کوکر کراک پات

مولتی کوکر کراک پات

استفاده از منوی هوشمند

برای استفاده از منوی هوشمند مولتی کوکر کافی است پس از روشن کردن دستگاه گزینه دلخواه خود را از منوی هوشمند انتخاب کرده و دکمه شروع را انتخاب کنید. البته پیش از این کار باید ظرف مورد نظر(تابه، سبد بخارپز یا سرخ کردن) را درون دستگاه قرار داده و مواد غذایی خود را نیز درون آن قرار دهید. بهترین مولتی کوکرهای بازار منوی هوشمند بسیار متنوعی دارند. منظور از منوی هوشمند، برنامه‌های از پیش تعیین شده دستگاه برای پخت غذاهای رایج است.

در این منو دما و زمان پخت از قبل بر روی دستگاه ذخیره شده و نیازی به انجام تنظیمات نیست. مثلاً در مورد پخت برنج پخت سریع، پخت کامل، پخت با ته دیگ روشن یا پخت با ته دیگ قهوه‌ای از جمله گزینه‌های منوی هوشمند است که در انواع پلوپز نیز وجود داشت. استفاده از منوی هوشمند بسیار آسان است و معمولاً نتیجه مطلوبی دارد.

استفاده به صورت دستی

منظور از استفاده از مولتی کوکر به صورت دستی این است که تنظیم دما و زمان پخت به دلخواه کاربر صورت بگیرد. کاربران معمولاً پس از مدتی تجربه کار با دستگاه به خوبی می‌توانند دما و زمان مورد نیاز برای کسب نتیجه دلخواه خود را بیابند. حتی برخی کاربران با اندکی خلاقیت از ترکیب منوی هوشمند و تنظیم دستی استفاده کنند.

به عنوان مثال در برخی مدلهای پلوپز چند کاره دکمه ته دیگ یا گرم کردن مجدد غذا با دمای نسبتاً بالا و زمان کوتاه تنظیم شده است. برخی کاربران عنوان کردند که با استفاده از این برنامه‌ها پیاز مورد نیاز خورشت خود را سرخ کرده و پس از آن سایر مواد و آب را اضافه کرده و سپس از گزینه آرام‌پز برای پخت خورشت استفاده می‌کنند. به هر صورت با کمی خلاقیت و صرف زمان برای قلق گیری از دستگاه می‌توان به آسانی از این دستگاه استفاده نمود.

مزایا و معایب مولتی کوکر

طبیعتا این وسیله هم مانند هم ابزار یا محصولی دارای معایب و مزایای مختلف است. با شناختن این مشخصات می‌توانیم انتخاب بهتر و معقولانه‌تری را داشته باشیم. به همین خاطر بطور مفصل و با سلایق مختلف در ادامه به این مزایا و معایب می‌پردازیم.

مزایای داشتن مولتی کوکر

در ابتدا برای اینکه دلیل داشتن و خرید مولتی کوکر را بدانیم به مزایای آن می‌پردازیم.

مولتی کوکر ساگ

مولتی کوکر ساگ

  • آرامش هنگام آشپزی

یکی از مشکلات آشپزی به شیوه سنتی صرف زمان زیاد و نیاز به مراقبت دائمی است. در واقع حرارت شعله گاز چندان قابل کنترل و قابل اعتماد نیست. لذا همواره باید به غذا سر زده و از میزان پخت یا میزان آب غذا اطمینان حاصل کرد. اندکی تأخیر می‌تواند سبب سوختن غذا شود اما در مولتی کوکر، حرارت دستگاه کاملاً کنترل شده است و نیاز به مراقبت ندارد. لذا با خرید بهترین مولتی کوکر بازار به راحتی و بدون نگرانی از سوختن غذا می‌توانید آشپزی کنید. به خصوص در مورد برنامه‌های از پیش تعیین شده پس از چندین بار تجربه با آسودگی خیال می‌توانید پخت غذا را به دستگاه بسپارید.

  • صرفه جویی در وقت

مهمترین مزیت خرید بهترین مولتی کوکر، امکان مدیریت زمان در اداره امور منزل است. استفاده از این دستگاه برای افراد مختلف با سبک زندگی متفاوت می‌توانند سبب صرفه‌جویی در وقت و انرژی شود. کسانی که زمان کافی برای آشپزی ندارند می‌توانند از این دستگاه برای پخت سریع انواع غذا استفاده کنند؛ با استفاده از برنامه‌های هوشمند پخت غذا در این دستگاه زمان زیادی را برای کنترل غذا در حین پخت از دست ندهند و یا با استفاده از آرام‌پز از زمان پرت نیمه شب برای پخت غذای خود استفاده کنند.

  • صرفه جویی در هزینه

مولتی کوکر اساساً به عنوان یک جایگزین برای تعدادی از محبوب‌ترین لوازم آشپزخانه طراحی شده است. بنابراین به جای خرید پلوپز، آرام‌پز، بخارپز، سرخ کن و در مواردی زودپز می‌توانید فقط یک دستگاه مولتی پز خریداری کنید. بدیهی است هزینه مورد نیاز برای خرید یک مولتی کوکر بسیار کمتر از هزینه مورد نیاز برای خرید چندین وسیله آشپزی است.

  • صرفه جویی در فضای آشپزخانه

همانطور که گفتیم مولتی کوکر قرار است جایگزین تعدادی از محبوب‌ترین لوازم آشپزخانه شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها این امر موجب استفاده بهینه از فضای آشپزخانه نیز می‌شود. با توجه به ابعاد قابل توجه هریک از لوازم ذکر شده این مسئله به نوبه خود می‌تواند انگیزه خوبی برای خرید این محصول باشد.

  • امنیت در آشپزی

مولتی کوکر با یک تکنولوژی ساده و با چند المنت حرارتی کار می‌کند. دستگاه به صورتی طراحی شده که حرارت کاملاً به صورت هوشمند کنترل شده و انتقال حرارت به خارج از دستگاه به کمترین میزان خود برسد. بدیهی است این شیوه پخت در مقایسه با پخت بر روی گاز امنیت بسیار بیشتری دارد. به طور کلی کمتر کسی می‌تواند با خیال آسوده قابلمه بر روی گاز را رها کند. اما با استفاده از این دستگاه به راحتی می‌توانید زمانی که در خواب هستید و یا حتی در خانه نیستید آشپزی کنید. ضمن اینکه اغلب این محصولات به سیستم قطع خودکار مجهز هستند که در صورت بروز کوچکترین مشکل، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود. در نتیجه این دستگاه از لحاظ ایمنی در سطح بالایی قرار دارد.

معایب مولتی کوکر

بعد از بیای مزایا لازم است تا به معایب این محصول الکترونیکی بپردازیم، تا بتوانیم تصمیم درستی راجع به خرید مولتی کوکر بگیریم.

  • عملکرد متفاوت

یکی از معایب مولتی کوکر که در برخی مدلهای این محصول دیده می‌شود تفاوت عملکرد آن با عملکرد دستگاه‌های کلاسیک است. به عبارت دیگر ممکن است مثلاً عملکرد این دستگاه در پخت برنج کاملاً مشابه عملکرد پلوپز نباشد. برای برخی افراد آشنایی با نحوه کارکرد این دستگاه و گرفتن نتیجه مطلوب کمی دشوار است. البته این مسئله بیشتر در مورد عملکرد سرخ کن و زودپز مشهود است.

  • کارایی متوسط زودپز

همانطور که گفتیم در برخی مدلهای مولتی کوکر عملکرد زودپز نیز به دستگاه افزوده شده است. اما کارایی بهترین مولتی کوکر به عنوان زودپز از مدلهای زودپز کلاسیک ضعیف‌تر است.

  • کارایی متوسط سرخ کن

کارایی بهترین مولتی کوکر به عنوان سرخ کن نیز از یک دستگاه سرخ کن ضعیف‌تر است. در واقع این دستگاه برای تهیه غذاهای سوخاری ترد چندان مناسب نیست.

  • عدم امکان پخت هم‌زمان

یکی از معایب مولتی کوکر این است که برای بسیاری از غذاها به تنهایی کافی نیست. زیرا اغلب غذاهای ایرانی به صورت ترکیبی مثلاً خورشت در کنار برنج سرو می‌شود. بدیهی است امکان پخت هم‌زمان برنج و خورشت در این دستگاه وجود ندارد. بنابراین عملاً در کنار این دستگاه وجود یک دستگاه دیگر مانند پلوپز ضروری است.

نکات ایمنی استفاده از مولتی کوکر

  • مکان مناسبی برای مولتی کوکر انتخاب کنید که دستگاه در معرض رطوبت قرار نداشته باشد.
  • دستگاه مولتی کوکر معمولاً هنگام کار بخار زیادی تولید می‌کند به همین دلیل باید در انتخاب مکان قرارگیری دستگاه این نکته را در نظر بگیرید.
  • در نظر داشته باشید در تمام انواع مولتی کوکر، مواد غذایی نباید تمام فضای ظرف را پر کند. مواد غذایی نهایتاً باید دو سوم از گنجایش ظرف را پر کنند.
  • در هنگام استفاده از پخت با فشار هوا یا همان زودپز در مورد قفل شدن کامل درب دستگاه، جاگذاری صحیح شیر تخلیه و سوپاپ اطمینان فشار هوا اطمینان حاصل کنید.
  • در حالت زودپز هرگز پیش از اتمام کار دستگاه و تخلیه فشار داخل دستگاه، درب دستگاه را باز نکنید.
  • مراقب بخار داغ خروجی از دستگاه به خصوص در حالت زودپز باشید.
  • در هنگام کار دستگاه روی آن را با پارچه یا وسایل مشابه نپوشانید.
  • در نظر داشته باشید ظروف اصلی مولتی کوکر مانند سایر ظروف تفلون در برابر اشیاء نوک تیز و حتی قاشق فلزی آسیب‌پذیر هستند.
  • تنها از لوازم جانبی (سبد بخارپز یا سبد سرخ کن) همراه با دستگاه یا عرضه شده توسط تولید کننده استفاده کنید.
  • همواره پس از شستشوی تابه آن را کاملاً خشک کنید و از قرار دادن تابه خیس درون دستگاه اجتناب کنید.
قطعات مولتی کوکر نینجا

قطعات مولتی کوکر نینجا

بهترین مولتی کوکر در بازار ایران

انتخاب خرید بین تنوع گسترده برندهای مختلف واقعا سخت است. به این خاطر در ادامه به لیست مختصر بهترین های بازار می‌پردازیم.

مولتی کوکر بوش

مولتی کوکر بوش از جمله محصولاتی است که می‌توان آن را به عنوان بهترین مولتی کوکر معرفی کرد. اولین ویژگی این محصول این است که محصولات برند بوش از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. دومین ویژگی، کارکرد بسیار خوب و متنوع این محصول است. مولتی پز بوش از جمله محصولاتی است که پخت با فشار یا همان زودپز نیز در آن وجود دارد. منوی هوشمند این محصول نیز از تنوع و کارایی بسیار خوبی برخوردار است.

بنابراین این محصول یکی از بهترین محصولات بازار است که با قیمت بالایی نیز عرضه می‌شود. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برند بوش از جمله برندهایی است که محصولات تقلبی بسیاری با این برند عرضه می‌شوند. بنابراین اگر یک محصول بوش با قیمت پایین به شما پیشنهاد شد اطمینان داشته باشید که یک محصول تقلبی است و بوش اصل نیست.

مولتی کوکر نینجا

مولتی کوکر نینجا نیز از لحاظ تنوع کاربرد می‌تواند به عنوان بهترین مولتی کوکر معرفی شود. کاربرد ویژه مولتی کوکر نینجا کارکرد به عنوان هواپز یا ایرفرایر است. به عبارت دیگر در این دستگاه پایه مخصوص هواپز وجود دارد که بنا بر ادعای تولید کننده با فناوری انحصاری TenderCrisp Ninja غذا را مانند یک ایرفرایر ترد و برشته می‌کند. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم کاربران اغلب انواع مولتی کوکر از ترد نبودن غذای طبخ شده در حالت سرخ کن شکایت دارند.

البته در مورد محصولات نینجا یک نکته کلی وجود دارد. برند نینجا یک برند جدید و بدون سابقه است که به تازگی وارد بازار شده است. اما محصولات این شرکت بسیار خلاقانه و با کارایی زیاد طراحی شده‌اند. به همین دلیل این محصولات جزو محصولات پرفروش بازار هستند و اغلب مشتریان نیز از خرید خود رضایت دارند.

مولتی کوکر پارس خزر

مولتی کوکر پارس خزر تفاوت زیادی با محصولات بوش و نینجا دارد. در حقیقت در بازار مولتی کوکر بخشی از محصولات بهتر است با عنوان پلوپز چندکاره معرفی شوند. این محصولات پیش از تولید انواع مولتی کوکر نیز در بازار موجود بودند. این محصولات غالباً از سه قابلیت پلوپز، بخارپز و آرام پز برخوردار هستند. پخت کیک، گرم نگه داشتن غذا و گرم کردن مجدد غذا نیز در کاربردهای این محصولات دیده می‌شود.

در واقع این محصولات از لحاظ طراحی و تکنولوژی تفاوت چندانی با پلوپز ندارند تنها چند برنامه از پیش تعیین شده برای پخت کیک یا آرام پز به آنها اضافه شده است. به همین دلیل اغلب این محصولات کارایی بسیار خوبی دارند. در همین راستا مولتی کوکر یا پلوپز چندکاره پارس خزر نیز کارایی بسیار خوبی دارد. به ویژه آنکه در زمینه پخت برنج این محصول مطابق با ذائقه ایرانی طراحی شده است.

مولتی کوکر فیلیپس

برند فیلیپس نیز یکی از بهترین های بازار است. در مطلبی دیگر به موضوع لوازم خانگی فیلیپس اصل ساخت کجا هستند؟ نیز پرداختیم.

راهنمای خرید مولتی کوکر

برای خرید بهترین مولتی کوکر علاوه بر شناخت این محصول و عملکرد آن باید موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید. هر محصول جدید ولو کارآمد برای تمام افراد ضروری نیست. لوازم خانگی باید بر حسب نیاز و به تناسب سبک زندگی افراد خریداری شوند. لذا ما در این بخش نکاتی را به عنوان راهنمای خرید مولتی کوکر یادآوری می‌کنیم:

کاربردهای مولتی کوکر را با نیازهای خود مقایسه کنید.

اولین و مهمترین نکته‌ای که در راهنمای خرید مولتی کوکر ذکر می‌کنیم مسئله تطابق کاربردهای دستگاه با نیازهای شما است. تصور غلطی در مورد لوازم خانگی وجود دارد که همه به دنبال جدیدترین محصول هستند. این مسئله سبب می‌شود کارایی محصول نادیده گرفته شود. در هنگام خرید بهترین مولتی کوکر اولین سؤالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که چرا به مولتی کوکر نیاز داریم؟ آیا هدف اصلی شما خرید یک پلوپز بوده؟ آیا شما به دنبال خرید سرخ کن یا ایرفرایر بودید؟ با پاسخ به این سؤال می‌توانید در میان دستگاه‌های مختلف موجود در بازار محصولی را انتخاب کنید که کاربردهای آن مطابق با نیازهای شما باشد. بسیاری از کاربردهای این محصولات مانند بخارپز و آرام‌پز در اغلب خانه‌ها کاملاً بلا استفاده است. پس ابتدا نیازها و اولویت‌های خود را تعیین کنید.

بودجه خود را تعیین کنید.

در خرید لوازم خانگی میزان بودجه نقش مؤثری در انتخاب افراد دارد. زیرا تفاوت قیمت محصولات برند با قیمت محصولات متفرقه بسیار زیاد است. بنابراین لازم است پیش از انتخاب محصول، سقف بودجه‌ای که برای این کار در نظر دارید را مشخص کنید تا زمان شما هدر نرود. پس از تعیین بودجه، محصولاتی که در آن بازه قیمتی هستند بررسی و مقایسه کنید.

مشخصات فنی دستگاه را بررسی کنید.

بهترین مولتی کوکر مانند سایر لوازم آشپزخانه در صورت مصرف مداوم، استهلاک بالایی خواهد داشت. پس لازم است کیفیت و دوام محصول را بررسی کنید. علاوه بر آن در تمامی محصولات برقی لازم است میزان مصرف برق دستگاه نیز در هنگام خرید بررسی شود. گرچه توان بالای دستگاه موجب کارایی بهتر آن می‌شود اما این به معنی مصرف برق بیشتر نیز هست. به خصوص در مورد مولتی پز که برخی برنامه‌های پخت آن زمان بسیار طولانی دارند. اینجاست که انتخاب یک برند معتبر با کیفیت بالا ولو با قیمت بسیار بیشتر در طول زمان به صرفه خواهد بود. اما یک محصول متفرقه ارزان قیمت، کارایی نامناسب و عمر کوتاهی خواهد داشت.

مشخصات ظاهری دستگاه را بررسی کنید.

در هنگام خرید مولتی کوکر باید گنجایش دستگاه را کاملاً مطابق با نیاز خانواده خود انتخاب کنید. بسیاری از این محصولات با گنجایش محدود در بازار وجود دارند که عملاً فقط برای دو نفر قابل استفاده هستند. علاوه بر آن سایر ویژگی‌های ظاهری از جمله امکان دیدن داخل تابه در حین کار دستگاه از جمله مزایای آن محسوب می‌شود. در محصولاتی که کارکرد زودپز نیز دارند نحوه بسته شدن درب دستگاه و نیز کیفیت سوپاپ اطمینان اهمیت بسیار زیادی دارد.

قابلیت‌های اضافه مولتی کوکر را بررسی کنید.

برخی از کارکردهای مولتی کوکر نیاز به تکنولوژی خاصی ندارند ولی در عمل بسیار کارآمد هستند. گرم نگه داشتن خودکار غذا، گرم کردن مجدد غذا، پخت کیک، تایمر و امکان تنظیم ساعت شروع به کار دستگاه یا Delay Start از جمله این موارد است. این کارکردهای به ظاهر ساده در زندگی روزمره کاربرد فراوانی دارند.

خرید مولتی کوکر

بهترین مولتی کوکر بازار برای شما محصولی است که نیاز شخصی شما در آشپزخانه را برطرف کند. هریک از محصولات موجود در بازار به تناسب کاربردها و قیمت خود کارایی مطلوبی دارند. اگر شما فقط به دنبال تهیه یک پلوپز جدید هستید و شاید گاهی از آرام پز یا بخارپز دستگاه نیز استفاده کنید؛ پلوپز چندکاره یا مولتی کوکر پارس خزر با قیمت مناسب و کارایی مطلوب انتخاب مناسبی برای شماست. زیرا نحوه پخت برنج در مولتی کوکر پارس خزر با ذائقه ایرانی سازگارتر است. در مقابل، مولتی کوکر بوش برای کسانی توصیه می‌شود که به دنبال یک زودپز مدرن با قابلیت‌های متنوع هستند.

بهترین مولتی کوکرها

بهترین مولتی کوکرها

خرید چنین محصول پیچیده‌ای برای تهیه یک برنج ساده منطقی نیست. به طور کلی دستگاه‌هایی که کاربردهای بسیار زیادی دارند برای افرادی مناسب است که حوصله صرف زمان و انرژی زیاد برای آشنایی کامل با دستگاه و قلق‌گیری از آن را داشته باشند. اما اگر اهل ریسک هستید و به دنبال تجربه دستگاهی برای تنوع بخشیدن به سبک آشپزی خود هستید مولتی کوکر نینجا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. محصولات نینجا با کارایی خلاقانه یک تجربه جذاب و البته پر ریسک هستند. با خرید مولتی کوکر نینجا می‌توانید غذای طبخ شده به سبک ایرفرایر را نیز تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *