راهنمای خرید مولتی کوکر

مزايا و معايب مولتي كوكر

مزايا و معايب مولتي كوكر

مشخص کردن مزايا و معايب مولتي كوكر ما را برای خرید این وسیله آشپزخانه راهنمایی خواهد کرد. مولتي كوكر دستياري مناسب در آشپزخانه‌ها برای خانم‌هايي كه مشغله‌كاري و يا كودك خردسال دارند، مي‌باشد. در اين محتوا سعی مي‌کنیم مزايا و معايب مولتي كوكر را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنیم تا كاربران در انتخاب اين وسيله آشپزي كمك كنيم. با این تفاسیر مطالعه ادامه مقاله را قبل از خرید مولتی کوکر از دست ندهید، که با اطلاعات کامل و بهتر یک خرید عالی را تجربه کنید. مطالعه بخش راهنمای خرید مولتی کوکر برایتان مفید خواهد بود.

معايب و مزایای مولتي كوكر

معايب و مزایای مولتي كوكر

در مقالات دیگری در این حوزه به موضوعاتی چون بهترین مولتی کوکر، راهنمای استفاده از مولتی کوکر تفال، مولتي كوكر چه ماركي خوبه؟، بهترين مولتي كوكر خارجي، تفاوت مولتی کوکر و پلوپز، تفاوت مولتي كوكر و هواپز چيست؟ و بهترین برند مولتی کوکر پرداختیم.

مولتی پز چیست؟

 مولتی پزها دارای چندین عملکرد خودکار هستند. این دستگاه داراي تایمر و برنامه‌هاي مختلف است که به شما کمک می‌کند تا انواع غذاها را بپزيد. در مولتی كوكر می‌توانيد بجوشانيد، سرخ و بریان کنيد، بخارپز کنيد، کیک و ماست درست کنيد و همچنین غذا را گرم نگه داريد.

مزاياي مولتي كوكر

  • مهمترین مزیت مولتی كوكر این است که كاربران نیازی به شرکت در فرآیند پخت و پز ندارند. مواد غذايي را آماده كنيد و در یک کاسه‌ي مولتي پز قرار دهید و سپس برنامه‌ي مورد نظر را انتخاب کنید و روند پخت شروع مي‌شود.
  • چندين عملكرد در مولتي كوكر وجود دارد كه می‌توانيد غذاهای مختلفی بپزيد.سوپ و فرنی، گوشت و سبزیجات، غذاهای بخارپز، کیک و غیره در آن مي توان طبخ نمود. برای پختن همه این غذاها، به تجهیزات زیادی نیاز ندارید، یک مولتی کوکر همه این عملکردها را انجام می‌دهد.
  • کاسه‌ي با روکش تفلون از سوختن غذا جلوگیری می‌کند.
  • مولتي كوكر داراي شروع تاخیری است. تایمر یک روزه اين امکان می‌دهد تا محصولات غذايي را قبلا بارگیری کنید. به عنوان مثال،صبح، هر چیزی را که نیاز دارید در کاسه قرار دهید و زمان را یک ساعت قبل از رسیدن به محل کار تعیین کنید. سپس وقتی به خانه رسیدید، شام آماده است.
مولتي پزها، چقدر همه كاره هستند؟

مولتي پزها، چقدر همه كاره هستند؟

  • اگر بعد از پایان پخت و پز، سفره آماده نباشد، حالت نگهداری گرم نگهداشتن غذا را روشن كنيد تا غذا سرد نشود.
  • ایمنی در اين دستگاه نقش بزرگی دارد.هنگام پخت و پز در زودپز مولتي كوكر، لازم نیست نگران دست خودتان باشید، با بخار و روغن داغ دستان را نمی‌سوزد.
  • تميز كردن دستگاه آسان است. فقط بایستي درب آن را پاک کنید و میعانات آن را تخلیه کنید.
  • برای درست کردن یک غذا معمولاً به یک ماهیتابه، قابلمه و بسیاری از وسایل دیگر نیاز دارید.مولتی پز جایگزین همه این ظروف می‌شود و شما را از شستشوی زیاد ظروف نجات مي‌دهد.

معايب مولتي كوكر

هر اختراعی هر چقدر هم مفید و كاربردي باشد، ویژگی‌های منفی خودش را نيز دارد. مولتي كوكرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معایب دستگاه مولتي پزها عبارتند از:

  • سیم مولتی کوکر کاملاً کوتاه است، بنابراین بایستي جایی روی میز براي آن خالی کنید. ايننقطه ضعف برای آشپزخانه های کوچک دردسرساز است.
  • مولتي كوكر با تعداد زیادی کارکرد، فقط می‌تواند غذاهای استاندارد را بپزد. در آن شاهکارهای آشپزی و پخت غذاهاي ابتكاري برخلاف سرخ كن بدون روغن خبري نيست.
  • فقط یک غذا را می توان در یک زمان در آن طبخ نمود.بنابراین برای پختن چندین غذا بایستي از اجاق گاز استفاده کنید یا زمان زیادی در مولتي كوكر صرف کنید.
  • زمان پخت طولانی، یکی دیگر از معايب اين دستگاه است.اما در عین حال زمان شما را آزاد مي‌سازد و نيازي نيست در آشپزخانه زمان سپري كنيد.پس این مورد چقدر مزايا و معايب مولتي كوكر است، شما قضاوت کنید.
طراحي متفاوت مولتی کوکر

طراحي متفاوت مولتی کوکر

  • برخی از غذاها بایستي مخلوط شوند.متأسفانه چنین عملکردی در آن ارائه نشده است.
  • قیمت را می‌توان به معایب مولتي كوكر افزود.دستگاه‌هایی با ویژگی‌های زیاد، بسیار گران هستند.
  • آسیب دیدن روکش تفلون بسیار آسان است.هنگامی که كاسه خش‌دار و آسيب مي‌بيند، کاسه را بايستي عوض كرد. پیدا کردن یک کاسه جدید مناسب چندان ساده نیست. البته برخي از مدل‌هاي مولتي كوكرها داراي روكش سراميكي هستند.
  • مولتی پز محدودیت‌هایی دارد ونمی‌تواند کاملاً جایگزین فر و سرخ کن شوند. برای مثال در تهیه نان در آن با شکست مواجه خواهيد شد.
معایب و مزایای مولتی کوکر

معایب و مزایای مولتی کوکر

جمع بندی برای خرید مولتی کوکر

در قياس مزايا و معايب مولتي كوكر، اين وسيله‌ مزایای بیشتری نسبت به معایب آن دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *