راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

طرز استفاده از قالب همبرگر

طرز استفاده از قالب همبرگر

قالب همبرگر راهي آسان براي تهيه همبرگرهاي خوشمزه است و طرز استفاده از قالب همبرگر بسيار راحت مي‌باشد. قالب همبرگر وسيله‌‌اي آشپزخانه است كه برای شکل دادن و پخت یکنواخت همبرگرها استفاده می‌شود. در واقع قالب های آشپزی یکی از انواع وسایل آشپزخانه هستند. اندازه و شکل قالب‌ها متفاوت است، اما اکثر این محصولات دارای یک قالب دایره‌ای هستند که گوشت چرخ کرده را در قالب فشرده می‌کنند. در اين محتوا تلاش شده است تا به انواع قالب همبرگر، طرز استفاده از قالب همبرگر و ساير نكات مهم تهيه همبرگر بپردازيم.

قالب فلزي همبرگر

قالب فلزي همبرگر

در دیگر مطالب مجله فروشگاه بدون روغن به موضوعاتی چون قالب همبرگر چیست؟ و انواع قالب همبرگر پرداختیم. همراه ما باشید.

خرید قالب همبرگر

در ادامه شما انواع قالب همبرگر که در فروشگاه اینترنتی بدون روغن موجودند را مشاهده می‌نمایید. این محصولات چون قالب همبرگر ساز پلاستیکی، قالب همبرگر فلزی سایز بزرگ و قالب همبرگر ساز فلزی می‌توانید اقدام به خرید نمایید.

انواع قالب همبرگر

قالب‌های همبرگر معمولاً از پلاستیک یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. معمولا اين قالب‌ها گرد داراي درپوشی هستند که روی گوشت فشار می‌آورد و آن را به شکل فشرده آماده مي‌كند. اگر مرتب همبرگرهای خانگی درست می‌کنید، قالب همبرگر وسيله‌ي مناسب شما است. مخصوصا كه انواع قالب همبرگر وجود دارند و قيمت آنها گران نيستند. جنس انواع قالب همبرگر پلاستيكي، سيليكوني، فلزي و چدني است. شكل و فرم انواع قالب همبرگر، گرد، مكعبي، چند ضلعي و ستاره‌اي مي‌باشد.

انواع قالب همبرگر از نظر نحوه كارشان

پرس دستی: در اين نوع قالب، به سادگی آن را با گوشت چرخ کرده پر کنید، سپس با درب فشار دهید تا گوشت چرخ کرده به شکل دلخواه برسد. این نوع قالب عموما از پلاستیک، فلز یا آلومینیوم ساخته می‌شوند.

 قالب برقی برگر: بر اساس همان اصل پرس دستی کار می‌کند. به كمك حرکت موتور پرس، استفاده از آن سریع است اما نسبت به بقيه گرانتر است. اي نوع مناسب رستورانها مي‌باشد.

مدل نچسب: برای جلوگیری از نچسبیدن گوشت به قالب، مدل‌های خاصی را با روکش نچسب می‌پوشانند. کار با اين نوع قالب‌ها راحت‌تر است.

قالب فلزي دستي فنری همبرگر

قالب فلزي دستي فنری همبرگر

نحوه استفاده از قالب همبرگر

طرز استفاده از قالب‌ها در انواع قالب همبرگرها يكسان است، فقط مقدار گوشتی که استفاده می‌شود، در انواع قالب همبرگرها متفاوت است. فقط هر گوشتی (گوشت گاو، بره، بوقلمون و گوساله) که انتخاب مي‌كنيد بايستي سرد باشد اما منجمد نباشد. ادويه‌هاي لازم(فلفل سياه، نمك) را به گوشت چرخ اضافه كنيد و كاملا مخلوط كنيد. با توجه به ذائقه مي‌توانيد گیاهان معطر، پیاز، پودر سیر و غيره را به گوشت اضافه کنید.

بسته به ظرفيت قالب حدود 220 گرم گوشت چرخ كرده را برداريد. دو سوم آن را در كف قالب همبرگر پرس كنيد. دقت کنید که گوشت به طور مساوی در كف قالب تقسیم شود تا شکل یکنواختی به دست آید. در وسط قالب، حفره‌ي ايجاد كنيد و قارچ خورده شده و پنير پيتزاي رنده شده را اضافه كنيد(در صورت دلخواه).

باقیمانده گوشتی را که کنار گذاشته‌اید بردارید و آن را صاف کنید تا روی پرکننده‌ها و گوشتی که قبلاً در پرس قرار داديد، بپوشانيد. پرس بزرگتر را برداريد، آن را با آب مرطوب کنید و یک بار دیگر روي برگر را فشار دهید تا همبرگر آماده شود. درب پرس همبرگر را پایین بیاورید و فشار متوسط به گوشت وارد کنید.

با فشار دادن پرس پایینی به سمت بالا، همبرگر را از قالب خارج کنید. همبرگر را بردارید و گوشت فرم گرفته را روی یک تکه کاغذ روغني قرار دهید. اين روش را تكرار كنيد تا تمام گوشت تمام شود.

قالب پلاستيكي همبرگر

قالب پلاستيكي همبرگر

ساير نكات مهم تهيه همبرگر

براي تهيه همبرگرهای خوشمزه كه همه از آنها لذت ببرند، این نکات را به خاطر بسپارید.

  • با گوشت چرخ كرده خيلي سرد شروع کنید اما منجمد نباشد.
  • از گوشت چرخ كرده‌ي استفاده کنید که حداقل 20 درصد چربی داشته باشد یا به ازای هر پوند( 450 گرم) گوشت بدون چربی ¼ فنجان کره سرد و مکعبی به آن اضافه کنید.
  • چیزهایی كه به همبرگر اضافه می‌کنید، مطمئن شوید که تا حد امکان کوچک و ريز باشند. موادی مانند پیاز و سیر را رنده کنید.
  • پس از آماده شدن، همبرگرها را حداقل 30 دقیقه قبل از گریل و يا پختن، در يخچال سرد کنید.
  • هنگام منجمد كردن همبرگرهای اضافی، برش‌هایی از کاغذ روغني را بین آنها بگذاريد.
  •  همبرگرهای را روی حرارت مستقیم و متوسط رو به بالا، در حدود 230 درجه سانتي گراد تا 260 درجه سانتي گراد به مدت 5 تا 7 دقیقه در هر طرف کباب کنید، فقط یک یا دو بار برگردانید. همچنین می‌توانید آنها را با حرارت غیر مستقیم به مدت 15 دقیقه آهسته بپزید، سپس با حرارت زیاد تفت دهید.
  • اگر مطمئن نیستید که همبرگر كاملا پخته شده است، مي‌توانيد از دماسنج BBQ برای بررسی آماده بودن استفاده کنید. همبرگر در دمای 160 درجه فارنهایت درست می‌شود.
  • می‌توانید انواع مختلف گوشت را با هم مخلوط کنید تا طعم‌ بی‌نظیری ایجاد کند. در اين صورت بايستي گوشت را خودتان چرخ كنيد.
  • مهمترین چیزهایی که بایستی به خاطر بسپارید این است که گریل خود را از قبل گرم کنید. قرار دادن همبرگرها روی گریلی که از قبل گرم شده، کمک می‌کند تا گوشت به گریل نچسبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *