راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

قالب همبرگر چیست؟

قالب همبرگر چیست؟

 قالب همبرگر وسیله‌ای برای شکل‌دهی و پخت همبرگر است. این قالب‌ها از لوازم آشپزخانه در طرح‌ها و جنس‌های مختلف به بازار عرضه مي‌شوند. این قالب‌ها از قالب آشپزی می‌توانند به شما در تهیه همبرگرهای خوشمزه و یکدست کمک کنند. قالب‌هاي همبرگر مناسب براي آشپزخانه‌ها، اغذیه‌ فروشی‌ها و حتی رستوران‌ها هستند تا به كمك آنها همبرگرها را با شکل و اندازه یکنواخت در کمترین زمان تهيه كنيد. مدل‌های زیادی از قالب‌هاي همبرگر در بازار وجود دارند. اگر نمی‌دانید كدام نوع را انتخاب کنید؟ ما نکاتی را برای انتخاب بهترین قالب همبرگر مطابق با نیازهای شما ارائه می‌دهیم اما نخست به تعريف قالب همبرگر چیست؟؛ مي‌پردازيم.

در دیگر مطالب مجله فروشگاه بدون روغن به موضوعاتی چون طرز استفاده از قالب همبرگر و انواع قالب همبرگر پرداختیم. همراه ما باشید.

قیمت و خرید انواع قالب همبرگر

در ادامه به قیمت و خرید بعضی از محصولات در انواع قالب همبرگر در فروشگاه اینترنتی بدون روغن می‌پردازیم. این محصولات چون قالب همبرگر پلاستیکی، قالب همبرگر فلزی سایز بزرگ و قالب همبرگر فلزی می‌توانید اقدام به خرید نمایید.

قالب همبرگر

قالب همبرگر دستگاهی است که هم در آشپزخانه های حرفه‌ای و هم توسط آماتورها برای شکل دادن به گوشت چرخ کرده به شکل و اندازه خاصی استفاده می‌شود. از این وسیله‌‌ها می‌توان برای تهیه همبرگرهای گیاهی یا وگان نیز استفاده کرد.

قالب پرسی همبرگر

قالب پرسی همبرگر

در دیگر مطلب فروشگاه بدون روغن به موضوع طرز استفاده از قالب همبرگر نیز پرداخته‌ایم.

انواع قالب همبرگر

  1. قالب‌های ساده: این قالب‌ها از دو قسمت تشکیل شده‌اند که برای فشردن گوشت چرخ‌کرده و ایجاد شکل همبرگر به کار می‌روند.
  2. قالب‌های طرح‌دار: این قالب‌ها علاوه بر شکل‌دهی به همبرگر، طرح‌های مختلفی مانند خطوط گریل یا حروف را روی آن ایجاد می‌کنند.
  3. قالب‌های چند منظوره: این قالب‌ها علاوه بر همبرگر، برای تهیه کباب، ناگت و سایر غذاها نیز می‌توانند استفاده شوند.
  4. قالب‌های برقی: این قالب‌ها به شما امکان می‌دهند تا همبرگر را بدون نیاز به اجاق گاز یا فر، در داخل خود قالب بپزید.

جنس قالب‌های همبرگر

  •     فلزي: این نوع قالب‌ها سبک و ارزان هستند، اما ممکن است به مرور زمان زنگ بزنند. همبرگر زن دستی استیل در اين نوع قرار دارد. همبرگر زن دستی استیل در طرح هاي متفاوت ساخته مي‌شوند.
  •     قالب همبرگر چدنی: این نوع قالب‌ها سنگین و بادوام هستند و گرما را به طور یکنواخت پخش می‌کنند. قالب همبرگر چدنی به شكل دوتايي يا دوقلو نيز ساخته مي‌شوند.
  • پلاستیک: این نوع قالب‌ها سبک و ارزان هستند، اما ممکن است در برابر حرارت بالا ذوب شوند.
  • سیلیکون: این نوع قالب‌ها انعطاف‌پذیر هستند و به راحتی می‌توان همبرگر را از آنها جدا کرد.
قالب همبرگر پلاستیکي

قالب همبرگر پلاستیکي

نکاتی برای انتخاب قالب همبرگر

قالب‌هاي همبرگر از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم با پوشش نیکل، چدن و غیره ساخته مي‌شوند. همچنین دستگاه‌هایی از پلاستیک ABS در بازار وجود دارد.

در مورد فعالیت‌هاي حرفه‌ای، به عنوان مثال رستوران اکیداً توصیه می‌شود قالب همبرگر استیل ضد زنگ انتخاب کنید. همبرگر زن دستی استیل گزينه خوبي است. در واقع به دلیل ویژگیهای بهداشتی متعدد، مقاومت در برابر تغییرات حرارتی، خوردگی و ضربه و همچنین به دلیل سهولت در تمیز کردن، اين نوع قالب بسیار مورد استقبال است.

برخی از قالب‌هاي همبرگر دارای چندین قالب هستند. قالب‌های برقی نیز وجود دارد که با استفاده از موتور کار می کنند. آنها تولید فشرده تر را ارائه می‌دهند و عملکرد عالی دارند. با این حال، اين نوع قالب گران‌تر و حجیم‌تر هستند و فقط برای نیازهای تولید بالا توصیه می‌شوند. اين نوع قالب بهترین قالب همبرگر براي رستورانها هستند.

قیمت مشخصا در انتخاب اين قالب‌ها نيز اهمیت دارد. بسته به مدل آن، قيمت‌ها بسیار متفاوت است. از قالب‌هاي بسیار ساده با قیمت پايين‌تر تا قالب همبرگر حرفه‌ای با قیمت بالاتر در بازار موجود هستند.

قالب فلزي همبرگر در اندازه‌هاي متفاوت

قالب فلزي همبرگر در اندازه‌هاي متفاوت

ساير نكات براي انتخاب قالب همبرگر

  • اندازه: قالب را متناسب با اندازه همبرگرهای مورد نظر خود انتخاب کنید.
  • جنس: با توجه به نیاز و بودجه خود، جنس مناسب را انتخاب کنید.
  • طرح: اگر می‌خواهید همبرگرهای طرح‌دار داشته باشید، قالب طرح‌دار انتخاب کنید.
  • قابلیت شستشو: مطمئن شوید که قالب را می‌توان به راحتی شست.
  • راحتی در استفاده: عملکرد برخی از پرسهای همبرگر بسیار ساده است، در حالی که برخی دیگر به تلاش بیشتری نیاز دارند.
  • قالب‌هاي متنوع: برخی از مدل‌ها قالب‌های متعددی دارند تا بتوانید با یک ابزار همبرگر در اندازه‌های مختلف درست کنند. اگر در جستجوي مدل شیک هستيد، برخی از مدل‌‌ها، قالب‌های به شکل قلب، ستاره يا حروف ارائه می‌دهند.
قالب‌های ساده همبرگر

قالب‌های ساده همبرگر

بهترین قالب همبرگر

همانطور كه اشاره شده است انواع قالب همبرگر در بازار موجود هستند. بهترین قالب همبرگر با توجه به نياز كاربران به اين وسيله مشخص مي‌شود. براي منازل انواع قالب همبرگر ساده و سبك نظير همبرگر زن پلاستیکی و سیلیکونی مناسب هستند اما همبرگر زن دستی استیل و قالب همبرگر چدنی نيز با دوام و كارايي بيشتري دارند.

طرز استفاده از قالب همبرگر

طرز استفاده از قالب همبرگر ساده است و پيچيدگي خاصي ندارد. قالب همبرگر از یک ظرف و یک درب تشکیل شده است که به عنوان پرس عمل می‌کند. عمل پرس را می‌توان مستقیماً با دست، با فشار دادن درب گوشت چرخ کرده قرار داده شده در ظرف یا با استفاده از یک اهرم انجام داد. طرز استفاده از قالب همبرگر در نوع برقي نيز مشابه دستي است.

قالب همبرگر فلزی

قالب همبرگر فلزی

بسته به مدل آنها می‌توان همبرگرها را در یک اندازه و شکل واحد یا در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف تهيه نمود. همچنین در برخي از مدل‌ها می‌توان ضخامت گوشت چرخ کرده را تنظیم کرد. در انواع قالب همبرگر از گوشت چرخ‌کرده با چربی مناسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *