راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

انواع قالب همبرگر

قالب همبرگر دستگاهی است که در آشپزخانه‌های حرفه‌ای و آشپزخانه‌های خانگی برای شکل دادن به گوشت چرخ کرده به یك شكل و اندازه خاصی استفاده می‌شود. انواع قالب همبرگر را می‌توان بر اساس طراحی ساده تا پیچیده، جنس قالب، شكل قالب و نحوه استفاده از آنها تقسیم بندی کرد.

در دیگر مطالب مجله فروشگاه بدون روغن به موضوعات مشابه قالب همبرگر چیست؟ و طرز استفاده از قالب همبرگر پرداختیم. همراه ما باشید.

خرید انواع قالب همبرگر

در ادامه شما تعدادی از قالب های همبرگر که در فروشگاه بدون روغن موجود هستند، را مشاهده می‌نمایید. قالب همبرگر پلاستیکی و قالب همبرگر فلزی از پرفروش‌ترین وسایل آشپزخانه در این حوزه هستند.

قالب‌ همبرگر ساده

قالب‌های ساده از دو قسمت تشکیل شده‌ است که برای فشردن گوشت چرخ‌کرده و ایجاد شکل همبرگر به کار می‌روند. قالب‌های همبرگر ساده برای مصارف خانگی تولید می‌شوند. جنس بیشتر قالب‌های همبرگر ساده پلاستیک، سیلیکون و فلز می‌باشند. این نوع قالب‌ها در طرح‌ها و رنگهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. بزرگترین مزیت قالب‌های همبرگر ساده قیمت آنها است كه برای هر بودجه‌ای مناسب می‌باشند. شكل این نوع قالب‌ها، دایره‌ای، ستاره‌ای، مثلثی و حتی قلبی شكل است.

قالب‌ همبرگر طرح دار

قالب‌های طرح‌دار علاوه بر شکل‌دهی به همبرگر، طرح‌های مختلفی مانند خطوط گریل، شیاردار و حلزونی یا حروف را روی گوشت چرخ كرده ایجاد می‌کنند. جنس قالب‌های همبرگر طرح‌دار پلاستیک، سیلیکون و فلز می‌باشند. این نوع قالب‌ها برای مصارف خانگی مناسب هستند.

قالب سيليكوني چند منظوره

از این قالب‌ها علاوه بر همبرگر، می‌توان برای تهیه کباب، كوكو، ناگت و سایر غذاها نیز استفاده كرد.

قالب همبرگر برقی

قالب‌های برقی یا قالب همبرگر صنعتی برای تهیه همبرگر انبوه مناسب هستند. این نوع قالب‌ها، مناسب رستورانها، اغذیه فروشی‌ها، فست فودها و غیره می‌باشند. قالب‌های همبرگر برقی از ساده تا پیچیده، تولید می‌شوند. قالب همبرگر صنعتی از جنس استیل ضد زنگ و بسیار بادوام هستند.

 قالب همبرگر صنعتی ماشینی است که برای شکل دادن همبرگر و تولید انبوه استفاده می‌شوند. این کار با فشار دادن گوشت چرخ کرده به داخل قالب انجام می‌شود که معمولاً از جنس فلز است. قالب همبرگر صنعتی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توان از آنها برای تهیه همبرگر، چیزبرگر، اسلایدر و سایر ساندویچ‌های گوشتی استفاده کرد.

انواع قالب‌ همبرگر صنعتی

در ادامه تعدادی از انواع قالب همبرگر را مشاهده می‌نمایید.

  • قالب همبرگر زن دستی

قالب همبرگر زن دستی از دو قطعه فلز یا پلاستیک تشکیل شده است که به هم متصل می‌شوند. برای استفاده، گوشت چرخ کرده را داخل قالب بریزید و سپس دو قطعه را به هم فشار دهید تا همبرگر شکل بگیرد. قالب همبرگر زن دستی از جنس چدن و فلزی ساخته می‌شوند. البته نوع پلاستیکی قالب همبرگر زن دستی نیز وجود دارد كه برای مصارف خانگی مناسب هستند.

عکس قالب همبرگر فلزی سایز بزرگ

عکس قالب همبرگر فلزی سایز بزرگ

  • قالب های همبرگر پرس

 این نوع قالب از یک صفحه فلزی یا پلاستیکی تشکیل شده است که دارای فرورفتگی‌هایی به شکل همبرگر است. برای استفاده، گوشت چرخ کرده را داخل فرورفتگی ها می‌ریزند و سپس با پرس فشار می‌دهد تا همبرگرها شکل بگیرند.

  • قالب های همبرگر اتوماتیک

 این نوع قالب ها برای تولید انبوه همبرگر ایده آل هستند. آنها می‌توانند همبرگر را به سرعت و به طور موثر شکل دهند و اغلب دارای ویژگیهایی مانند پر کردن خودکار هستند.

نكات مهم در انتخاب قالب همبرگر

هنگام انتخاب قالب همبرگر، مهم است که موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اندازه و شکل همبرگرهایی که می‌خواهید تهیه کنید. قالب های همبرگر در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف در بازار موجود هستند، بنابراین مهم است که قالبی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.
  • ظرفیت تولید مورد نیاز. اگر قصد دارید تعداد زیادی همبرگر تولید کنید، به قالبی نیاز دارید که بتواند با تقاضای شما برابری کند. برخی از قالب‌های فلزی به صورت دوتایی تولید می‌شوند. قالب‌های سیلیکونی چندتایی هستند.
  • بودجه شما. قالب‌های همبرگر، قیمت‌های متفاوتی با توجه پیچیدگی ساخت آنها دارند.
قالب فلزي دستي فنری همبرگر

قالب فلزي دستي فنری همبرگر

نکات برای استفاده از قالب همبرگر صنعتی

  • قبل از استفاده از قالب، دستورالعمل‌های سازنده را به دقت بخوانید. این به شما کمک می‌کند تا از قالب به درستی استفاده کنید و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید.
  • قالب را به طور مرتب تمیز کنید. این به جلوگیری از تجمع باکتریها و کپک‌ها کمک می‌کند.
  • از قالب فقط برای مصارف مورد نظر استفاده کنید. از قالب برای شکل دادن به موادی که برای آنها طراحی نشده است استفاده نکنید.

مزایای قالب‌های همبرگر

  • همبرگرهای یکنواخت و با اندازه یکسان تولید می‌کنند. این امر پخت یکنواخت و ارائه جذاب‌تر را تضمین می‌کند.
  • به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک می‌کنند. با استفاده از قالب همبرگر، از تمام گوشت چرخ کرده می‌توانید استفاده کنید.
  • می‌توان از آنها برای تهیه انواع همبرگر استفاده کرد. با استفاده از قالب‌های مختلف، می‌توانید همبرگرهای خود را به شکل‌های مختلف، از جمله گرد، مربع و بیضی درآورید.
  • تمیز کردن آنها آسان است. اکثر قالب‌های همبرگر را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *