راهنمای خرید وسایل خانه

خوشبو کننده هوای چوبی چیست؟

خوشبو کننده هوای چوبی چیست؟

خوشبو کننده هوای چوبی راهی طبیعی و ایمن برای خوشبو كردن فضاهای زندگی است. استفاده از خوشبو کننده هوای چوبی قدمت باستانی دارد و قدمت آنها به مصر و چین باستان می‌رسد. خوشبو کننده‌های هوا آرامش بخش هستند و به شما کمک می‌کند تا در خانه یا محل کار، اعصاب‌تان آرام باشد. خوشبو کننده چوبی به عنوان لوازم منزل یا وسایل دستشویی و حمام کاربرد دارد. اما خوشبو کننده هوای چوبی چیست‌؟ در این محتوا تلاش كرده‌ایم به معرفی خوشبو کننده‌های هوای چوبی، انواع عطرهای خوشبو كننده هوای چوبی، مزایای استفاده از خوشبو کننده‌های هوای چوبی، فاکتورهای انتخاب خوشبو کننده هوا، قیمت خوشبو کننده هوای چوبی بپردازیم.

خوش بو کننده هوای امسا

خوش بو کننده هوای امسا

در دیگر مطلب فروشگاه بدون روغن به موضوع تشخیص خوشبو کننده ایفل اصل و تقلبی و خوشبو کننده هوای ایفل ساخت کجاست؟ پرداختیم. همراه ما باشید.

خوشبو کننده‌های هوای چوبی

درواقع خوشبو کننده هوای چوبی از چوب متخلخل و یك مخزن یا كاسه و یا بطری ساخته شده‌اند. چوب‌‌ها اسانس‌های روغنی جذب می‌كنند. سپس اسانس‌های روغن‌ها به آرامی در هوا پخش می‌شوند و رایحه‌ای دلپذیر در هوا ایجاد می‌کنند. بسته به اندازه بطری و قدرت اسانس، خوشبو کننده هوا می‌توانند تا چند هفته دوام بیاورد.

خوشبو کننده‌های هوای چوبی در اشکال شیک و اندازه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. خوشبو کننده‌های هوای چوبی در طیف گسترده‌ای از رایحه‌ها تولید می‌شوند. بنابراین پیدا كردن رایحه‌ای كه کاملاً با سلیقه شما مطابقت داشته باشد، كار آسانی است.

انواع رایحه خوش بو کننده چوبی ایفل

انواع رایحه خوش بو کننده چوبی ایفل

خوشبو کننده های هوای چوبی جایگزینی عالی برای شمع‌ها و اسپری‌های خوشبو کننده هستند. این خوشبو کننده‌ها ایمن هستند و استفاده از آنها آسانتر است. این خوشبو كننده‌ها را می‌توان در اتاق خواب، اتاق نشیمن یا حمام و حتی محل كار استفاده كرد.

انواع عطرهای خوشبو كننده هوای چوبی

انواع مختلفی از عطر و رایحه‌های خوشبو کننده هوای چوبی به بازار عرضه می‌شوند و برای انتخاب آنها با هر سلیقه، محدودیت رایحه وجود ندارد. انواع مختلفی از عطرهای خوشبو كننده هوای چوبی عبارتند از:

  • رایحه گل: رایحه‌های گل نظیر گل رز، یاس و اسطوخودوس محبوب‌ترین نوع خوشبو کننده هوای چوبی هستند. این رایحه‌ها فضایی آرامش بخش ایجاد می‌کنند.
  • اسانس میوه: رایحه‌های میوه‌ای شبیه مرکبات، سیب و توت فرنگی وجود دارند كه می‌توانند فضایی شاداب ایجاد کنند.
  •  رایحه‌های تازه: رایحه‌های تازه مانند اقیانوس، باران و چمن می‌توانند به فضای زندگی طراوت ‌بخشند.
  •  رایحه‌های گرم: رایحه‌های گرم مانند چوب صندل، وانیل و مشک می‌توانند فضای گرم و دلنشین به محیط زندگی ببخشند.
  • گیاهان دارویی: رایحه‌های گیاهان دارویی مانند دارچین و میخک فضایی شاد و تمیز ایجاد می‌کنند.

انواع خوشبو کننده‌ های هوا با الیاف چوبی

خوشبو کننده چوبی دستی

خوشبو کننده چوبی دستی

  • خوشبو کننده هوای چوبی آویزان

درواقع خوشبو کننده هوای چوبی آویزان راحت و همه کاره هستند. آنها دارای طراحی جمع و جور با نخ یا قلاب می‌باشند. خوشبو کننده هوای چوبی آویزان را می‌توانید به راحتی در ماشین، كمد، دستشویی و یا هر مکان دلخواه آویزان کنید. این خوشبو کننده‌ها به تدریج عطر خودشان را آزاد می‌کنند و فضای با طراوتی را ایجاد می‌کنند.

  • خوشبو کننده های تزئینی چوبی

خوشبو کننده های تزئینی با الیاف چوبی نه تنها هوا را خوشبو می‌کنند بلکه به محیط اطراف سبک خاص و دكور می‌بخشند. این خوشبو کننده‌ها از نظر زیبایی شناسی در اشکال مختلفی مانند گل، حیوانات یا الگوهای هندسی طراحی می‌شوند.

فاکتورهایی که بایستی هنگام انتخاب خوشبو کننده هوا برای خانه در نظر گرفت؟

هنگام انتخاب خوشبو کننده هوا، مهم است که اندازه فضایی که می‌خواهید استفاده کنید، را در نظر بگیرید. البته قدرت خوشبو كننده‌ها به نوع رایحه نیز بستگی دارد. همچنین بایستی در نظر بگیرید که چه نوع رایحه‌ای می‌خواهید، اگر به دنبال فضایی آرامش بخش هستید، یک رایحه گلدار یا تازه را انتخاب کنید. اگر به دنبال فضایی شاد و شاداب هستید، یک رایحه میوه‌ای را انتخاب کنید. قبل از انتخاب، رایحه‌های مختلفی را که در مرکز خرید یا فروشگاه وجود دارند، جستجو کنید. رایحه‌ای را خریداری کنید که برایتان آشنا یا دلنشین است.

قیمت خوشبو کننده هوای چوبی عامل دیگر در انتخاب آنها است كه با توجه به بودجه‌تان می‌توانید آنها را بخرید. برخی از خوشبو کننده‌های هوا می‌توانند سیستم تنفسی فرد را تحریک کنند. خوشبو کننده‌ای را خریداری کنید بر سلامت شما و اعضای خانواده‌تان تاثیری نگذارد. هر چند رایحه خوشبو کننده‌های هوای چوبی از روغن‌های ضروری و یا مواد طبیعی تولید شده‌اند اما ممكن است این روغن‌ها برای برخی افراد آلرژی زا باشند و یا سردرد ایجاد كنند.

مزایای استفاده از خوشبو کننده‌های هوای چوبی

  • ایمن‌: در ترکیب خوشبو کننده‌های هوای چوبی، مواد شیمیایی مضر وجود ندارد. آنها برای استفاده در خانه‌های دارای کودکان و حیوانات خانگی، كاملا بی‌خطر می‌باشند. در ترکیبات خوشبو کننده‌های مصنوعی مواد شیمیایی خطرناک(فتالات‌ها) به كار رفته است كه جزو مواد سرطان‌زا هستند. سایر اثرات سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض خوشبوکننده‌های شیمیایی، آسم، سردرد، مشکلات تنفسی و غیره است. در حالی با انتخاب رایحه مناسب خوشبو کننده‌های طبیعی این اثرات سلامتی وجود ندارند.
  • سازگار با محیط زیست: خوشبو کننده‌های هوای چوبی از مواد طبیعی ساخته شده‌اند که زیست تخریب پذیر هستند. آنها جایگزین پایدار برای خوشبو کننده‌های مصنوعی می‌باشند و محیط سالم‌تری را برای همه و کره زمین ایجاد می‌کنند.
  • استفاده آسان: كار كردن با خوشبو کننده‌های هوای چوبی بسیار آسان است. همانطور که قبلا ذکر شده است آنها در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. اندازه جمع و جور و نصب آسان، كاربرد آنها را برای محیط‌های مختلف مناسب می‌کند. کافی است چوب‌ها را در هر چند هفته یکبار در اسانس معطر قرار دهید و یا از نوع آویزه استفاده کنید.
  • تزئینی: خوشبو کننده‌های هوای چوبی در اشکال و اندازه شيك و مدرن موجود هستند. آنها را می‌توان به عنوان شی تزئینی در خانه استفاده نمود. همچنین خوشبو کننده‌های هوای چوبی راهی عالی برای افزودن حس طبیعی به دکور خانه و فضاهای زندگی هستند.
خوشبو کننده چوبی خارجی

خوشبو کننده چوبی خارجی

قیمت خوشبو کننده هوای چوبی

قیمت خوشبو کننده هوای چوبی به نوع برند و كشور توليد كننده، نوع اسانس و رایحه، مدل و طراحی آن بستگی دارد. خوشبو کننده ایفل نمونه‌ای از برندهای موجود در بازار ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *