طرز تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن

مدت زمان پخت سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن

مدت زمان پخت سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن

سیب زمینی سرخ کرده بدون شک یکی از مخلفات مورد علاقه همه است. متاسفانه سرخ کن كردن سیب زمینی به روش سنتی، کالری و چربی اشباع زیادی دارد. به كمك سرخ کن بدون روغن، می‌توانید سیب زمینی سرخ شده منجمد و همچنین سیب زمینی سرخ شده خانگی را با چربی بسیار کم یا اصلاً بدون چربی تهیه نماييد. سرخ کن بدون روغن گزینه جدیدی برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه است. به علاوه، پختن سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن، مانع ايجاد گرمای بیش از حد در آشپزخانه در یک روز گرم می‌شود. در ادامه بطور کامل به موضوع مدت زمان پخت سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن خواهیم پرداخت.

تنظیم دما و زمان در ایر فرایر

تنظیم دما و زمان در ایر فرایر

ما در بخش طرز تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن به آموزش و راهنمایی در این موضوع خواهیم پرداخت. همینطور می‌توانید انواع وسایل آشپزخانه و وسایل جانبی ایرفرایر را از فروشگاه اینترنتی بدون روغن تهیه نمایید.

مدت زمان پخت سیب زمینی در سرخکن بدون روغن

هر نوع سيب زميني يا شكلي را ترجیح می‌دهید، مدت زمان پخت سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن، حداکثر 25 دقیقه است. البته مدت زمان پخت سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن، بسته به اندازه سیب زمینی برش داده شده و نوع سرخ کن بدون روغني كه استفاده می‌کنید، ممکن است متفاوت باشد. با این حال، به طور متوسط حدود 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشد تا سیب زمینی‌ها با اندازه متوسط در سرخ کن با دمای 400 درجه فارنهایت( 200 درجه سانتي گراد) پخته شود.

البته به شما پخت در دمای پایین حدود 180 درجه سانتیگراد با زمان 25 دقیقه رو پیشنهاد می‌نماییم. و اینکه این زمان به 2 بخش تقسیم شود و در میانه یکبار سیب زمینی ها را بچرخوانید. در زیر چند وسیله که به شما در پخت سیب زمینی راحت‌تر در سرخ کن بدون روغن معرفی خواهیم کرد.

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن برای سیب زمینی

پختن سیب زمینی در سرخ کن هوا فرآیندی ساده و آسان است.  سرخ کن هوا را در دمای 400 درجه فارنهایت / 200 درجه سانتیگراد (حدود 5 دقیقه) از قبل گرم کنید. البته گرم کردن سرخ کن از قبل موضوعی سلیقه ای است. سیب زمینی‌ها را به اندازه مناسب و يك اندازه برش دهید و سپس سیب زمینی‌های برش داده را بشویید و خشک کنید.

سیب زمینی در ایرفرایر

سیب زمینی در ایرفرایر

روی سیب زمینی‌ها لایه‌اي نازک از روغن اسپري كنيد یا با قلمو سیلیکونی چرب نماییدو مطمئن شوید که تمام سطح را می پوشانيد. سیب زمینی‌ها را در سبد سرخ کن بدون روغن با توجه ظرفيت سبد قرار دهید و سرخ كن را طبق تنظیمات 30 دقیقه و 400 درجه فارنهایت قرار دهيد يا از دكمه سرخ كن سيب زميني استفاده كنيد. در نیمه پخت، سیب زمینی‌ها را تكان دهيد و يا با قاشق چوبي یا سیلیکونی برگردانید تا از همه طرف به طور یکنواخت بپزند.

در نظر بگيريد تنظیمات دما و زمان با توجه به ضخامت برش سیب زمینی‌ها میتواند متفاوت باشد. و در برش‌هاي قارچي شكل بزرگ زمان پخت 45 دقيقه نيز میتواند باشد. پخت سیب زمینی‌ها در ضخامت متفاوت نيز به تجربه دارد كه با مرور زمان تجربه كافي را بدست خواهید آورد. اما در كل میتوانید تنظیمات  سرخ كن را روي 30 دقیقه و 200 درجه سانتي گراد قرار دهيد. و پخت سيب زميني در طي پختن بررسي كنيد. در ادامه محتوا به تشخيص اينكه آيا سیب‌ زمینی در سرخ‌کن بدون روغن درست سرخ شده يا نه اشاره شده است.

چگونه متوجه شویم سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن پخته شده است؟

راه‌های مختلفی برای تشخیص اینکه آیا سیب‌ زمینی در سرخ‌کن بدون روغن درست سرخ شده شده وجود دارد. ساده‌ترین راه این است که یک چنگال یا چاقو را در مرکز سیب زمینی فرو کنید. اگر به راحتی فرو رود و سیب زمینی تا آخر نرم باشد، كار تمام است.

سیب زمینی سرخ کرده در سرخ کن بدون روغن cosori

سیب زمینی سرخ کرده در سرخ کن بدون روغن cosori

 موثرترین راه ديگر این است که دمای داخلی سیب زمینی پخته را با استفاده از یک دماسنج غذايي فوری بررسی کنید. دماسنج مواد غذایی را در مرکز سیب زمینی قرار دهید، دما باید 208 تا 211 درجه فارنهایت باشد. روش دیگر برای بررسی پخت سيب زميني این است که سیب زمینی را به آرامی فشار دهید. اگر نرم است و پخت سيب زميني به پايان رسيده است. اگر همچنان سفت باشد، زمان بیشتری براي پخت دارد. (براي سیب زمینی‌هاي قارچي شكل )

مزه و چاشنی هاي پيشنهادي به سیب زمینی پخته در سرخ كن بدون روغن

درواقع مزه و چاشنی های خوشمزه زیادی وجود دارد که می‌توان آنها را به سیب زمینی‌های سرخ کن بدون روغن اضافه کرد تا آنها را لذيذتر كرد.

مزه و چاشنی هاي پيشنهادي به سیب زمینی پخته در سرخ كن بدون روغن

مزه و چاشنی هاي پيشنهادي به سیب زمینی پخته در سرخ كن بدون روغن

  • کره

رویه‌ای کلاسیک برای سیب زمینی پخته شده است. کره طعمی غنی و خامه‌ای به آنها اضافه می‌کند. حتما زمانی که سیب زمینی هنوز گرم است، کره را اضافه کنید تا آب شود و به طور یکنواخت پخش شود.

  • خامه ترش

یکی دیگر از رویه‌های کلاسیک برای سیب زمینی پخته شده است. خامه ترش طعم تند و تازه دارد که گرمای سیب زمینی را تکمیل می‌کند. همچنین می‌توانید پیازچه خرد شده یا سبزی‌های دیگر را برای طعم بیشتر اضافه کنید.

  • پیازچه

این سبزی، طعم ملایم و کمی پیازی به سیب زمینی پخته می‌دهد. پیازچه خرد شده را می‌توانید روی سیب زمینی بپاشید یا با خامه ترش مخلوط کنید.

  • پنیر رنده شده

رویه مورد علاقه‌ي بسیاری از افراد، پنیر رنده شده است. كه طعم لذیذ و خوش طعمی به سیب زمینی پخته می‌دهد. چدار، پارمزان و موزارلا پنیر های محبوب برای سیب زمینی پخته شده در سرخ كن بدون روغن هستند.

  •  بیکن يا كالباس

تکه‌های كالباس ترد و شور یک افزودنی خوشمزه به سیب زمینی پخته است.

نكاتي براي تهيه سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن

در سيب زميني هاي برش داده شده به صورت قارچي، سوراخ کردن سیب زمینی با چنگال باعث می‌شود که بخار در حین پختن از آنها خارج شود. این امر به پختن یکنواخت آنها کمک می‌کند. سیب زمینی‌ها را هم اندازه برش دهيد تا پخت یکنواخت حاصل شود. روغن سالم یک ماده ضروری برای سرخ کردن سیب زمینی‌ها است، زیرا به پخت یکنواخت سیب زمینی و داشتن پوست ترد کمک می‌کند.

طرز تهیه سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه سیب زمینی در سرخ کن بدون روغن

نمک درشت مانند نمک کوشر استفاده کنید، زیرا بهتر به سیب زمینی می‌چسبد و بافت و طعم بهتری به آنها می‌دهد. فلفل سیاه تازه آسیاب شده اختیاری است. اما فلفل سیاه تازه آسیاب شده یک افزودنی عالی به سیب زمینی سرخ شده است. زیرا طعم تند خوبی به سیب زمینی‌ها میدهد. بسته به سلیقه خودتان می‌توانید فلفل سیاه را قبل یا بعد از پخت اضافه کنید.

سرو سیب زمینی سرخ کرده

سرو سیب زمینی سرخ کرده

پاشیدن نمک و فلفل روی سیب زمینی‌ها پس از استفاده از روغن به چسبیدن بهتر چاشنی‌ها به آنها کمک می‌کند. سبد سرخ کن را زیاد پر نکنید. حتماً بین سیب زمینی‌ها در سبد سرخ کن بدون روغن کمی فاصله بگذارید تا به طور یکنواخت بپزند و فضایی برای ترد شدن داشته باشند. در مقالات مرتبط به موضوعات چیپس سیب با سرخ کن بدون روغن و چیپس خلالی با سرخ کن بدون روغن نیز پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *