راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

نظم دهنده داخل کابینت چیست؟

نظم دهنده کابینت آشپزخانه چیست؟

آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته می‌شود. نظم دهنده داخل کابینت آشپزخانه وسيله موثر برای حفظ فضاهای کاربردی و کارآمد است. مرتب کردن وسایل آشپزخانه همیشه دغدغه خاص خودش را دارد. در یک آشپزخانه منظم، پخت و پز و آماده سازی غذا آسان‌تر می‌شود و در زمان صرفه جویی می‌شود. به خصوص نظم دهنده داخل کابینت در آشپزخانه‌هاي كوچك كارايي و بهره‌وري را بالا می‌برد. در ادامه به پاسخ سوال نظم دهنده داخل کابینت چیست؟ می‌پردازیم. امروزه خلاقيت‌هاي زيادي براي توليد شلف داخل کابینت وجود دارد و به راحتي میتوان آنها را در كابينت‌ها نصب نمود اما شلف داخل کابینت و انواع آنها چیست؟

در مطلبی دیگر در فروشگاه اینترنتی بدون روغن به موضوع نظم دهنده داخل یخچال چیست؟ پرداختیم.

شلف داخل کابینت چیست؟

شلف داخل کابینت طبقه‌های از پیش‌ساخته هستند که در کابینت‌ها قرار می‌گیرند. در واقع شلف داخل کابینت نظم دهنده‌ي برای نگهداری اقلام مختلف اشيا و مواد غذايي است. شلف کابینت، داخل کابینت را به بخش‌های کوچکتر و مجزاتر تقسیم میکند و حتي از درب کابینت نيز می‌توان استفاده كرد. شلف داخل کابینت به صورت كشويي، ريلي، آويز، رديفي ساخته میشوند.

نظم دهنده ادويه

نظم دهنده ادويه

در آشپزخانه‌ها نظم دهنده داخل کابینت به منظور بهبود استفاده از فضا در ابعاد مختلف ساخته میشود. نظم دهنده داخل کابینت در طرحها و مواد مختلف ساخته میشوند. اما اكثر نظم دهنده داخل کابینت آشپزخانه با طراحی دو طبقه دركابينت‌هاي که یک واحد دارند، فضای ذخیره سازی را بهينه می‌کند.

نظم دهنده داخل کابینت کارد، ‌قاشق و چنگال

نظم دهنده داخل کابینت کارد، ‌قاشق و چنگال

چرا نظم دهنده داخل کابینت به آشپزخانه اضافه کنید؟

کابینت‌های مدرن و شيك علاوه بر ظاهر عالی، پتانسیل ذخیره‌سازی دست نخورده زیادی دارند. با نظم دهنده داخل کابینت پتانسیل آشپزخانه بالا میرود و كار در آشپزخانه لذت بخش‌تر میشود.

نظم دهنده داخل کابینت ظروف

نظم دهنده داخل کابینت ظروف

 با داشتن کابینت‌های منظم، خرید مواد غذایی، برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و تهیه غذا بسیار آسان‌تر می‌شود. قرار دادن تمام اقلام آشپزخانه در داخل کابینت‌ها، میزها را از درهم و برهم بودن نجات میدهد. یافتن راه‌هایی برای ذخیره همه اقلام آشپزخانه دور از دید برای ایجاد فضای جذاب‌تر و کاربردی تر ضروری است.

انواع جنس شلف داخل کابینت

انواع جنس شلف داخل کابینت از پلاستيك، چوب، فلز و تركيبي از دو جنس ساخته میشوند. معمولا نظم دهنده کابینت از جنس پلاستیک درجه یک و ABS و لوله های فولادی ضد زنگ توليد میشود.

شلف فلزي در سایزها و مدل‌های مختلفی براي نظم دادن به ظروف، مواد غذايي و غيره ساخته میشود. شلف‌هاي فلزي تحمل وزن بيشتري نسبت به شلف پلاستيكي دارند. شلف چوبي معمولا به عنوان نظم دهنده کارد، ‌قاشق و چنگال به کار میروند و جذابيت زيادي دارد. شلف چوبي معمولا گرانتر از شلف‌هاي پلاستيكي و فلزي هستند اما به خاطر وجود رطوبت در محيط آشپزخانه زياد مصرف نمیشوند. و شلف پلاستيكي براي قرار دادن مواد سبك كاربرد دارند و ضد آب نيز میباشد.

نظم دهنده زير سينك

نظم دهنده زير سينك

مرتب کردن داخل کابینت

انواع نظم دهنده داخل کابینت آشپزخانه با توجه جنس اشيا، ابعاد، وزن و نوع کاربری در بازار موجود هستند. در آشپزخانه وسایلی در اندازه‌ها و وزن‌های مختلف وجود دارد. وسایل کوچک، سینی‌های سرو، بشقاب‌ها، لیوان‌های شکننده، ظروف، ظروف پلاستیکی ، مواد غذایی، بطری‌ها و موارد دیگر که باید مرتب شوند. براي مرتب کردن داخل کابینت ابتدا بايستي وسيله را با توجه جنس تقسيم بندي كرد. بنابراين نوع شلف را براساس مواد انتخاب میشود.

نظم دهنده ادويه پلاستيكي

نظم دهنده ادويه پلاستيكي

انواع نظم دهنده داخل کابینت

  • نظم ‌دهنده حبوبات

نظم ‌دهنده حبوبات از جنس پلاستيك شفاف ساخته میشوند.

  • نظم دهنده داخل کابینت کارد، ‌قاشق و چنگال

نظم دهنده داخل کابینت کارد، ‌قاشق و چنگال اكثرا از جنس پلاستيك و چوب ساخته میشود و در نزديكي كابينت اجاق گاز تعبيه میشود.

  • نظم دهنده داخل کابینت ظروف

معمولا از جنس فلزي ساخته می‌شود تا تحمل وزن ظروف را داشته باشد.

  • نظم دهنده زير سينك

نظم دهنده زير سينك معمولا از پلاستيك يا فلز ساخته میشود.

  • نظم دهنده ادويه

نظم دهنده ادويه اكثرا به صورت روي کابينت از جنس پلاستيك، چوب و فلزي ساخته میشوند. با توجه به ذوق و خلاقيت طراح به صورت ريلي، ساده يا كشويي به بازار عرضه میشوند. نظم دهنده ادويه بهترين راه حلي است تا تمام ادويه‌ها را كنار هم نگه ‌داريد. نتيجه آن منجر به پخت و پز بسیار آسان و راحت میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *