راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

نظم دهنده کابینت زیر سینک چیست؟

نظم دهنده های زیر کابینت آشپزخانه

نظم دهنده کابینت زیر سینک وسیله‌ای برای بهبود ترتیب و سازماندهی فضای زیر سینک در آشپزخانه است. نظم دهنده کابینت زیر سینک معمولا شامل قفسه‌ها، سبد‌ها و ظروف کوچکی هستند که به شما کمک می‌کنند تا وسایل خود را به صورت منظم و سازماندهی شده بچینید. معمولا در کابینت زیر سینک انواع مواد شوینده(مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی، شیشه پاك کن، سفید کننده و غیره) و اسكاچ نگهداری می‌شوند. در ادامه بطور کامل به نظم دهنده کابینت زیر سینک چیست؟ می‌پردازیم.

نظم دادن به کابینت زیر سینک آشپزخانه

نظم دادن به کابینت زیر سینک آشپزخانه

جنس و شكل نظم دهنده کابینت زیر سینک

جنس نظم دهنده کابینت زیر سینک از فلز و یا پلاستیک می‌باشند. معمولا به خاطر رطوبت، كمتر از چوب به عنوان نظم دهنده کابینت زیر سینک استفاده می‌شود. توصیه می‌شود مواد تمیزکننده را در قفسه‌های شفاف و بدون درب با دسته‌های جانبی یکپارچه سازماندهی نمایید، این امر به شما کمک می‌کند تا مواد و اشیا را از هر طرف ببینید.

همچنین از ظروف مربع یا مستطیل به ‌جای ظروف گرد یا بیضی استفاده کنید، زیرا آنها به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند و در عین حال هر اینچ مربع از فضای کابینت را به حداکثر می‌رسانند. شما می‌توانید انواع وسایل آشپزخانه را از فروشگاه بدون روغن تهیه نمایید.

نحوه نظم دهی به کابینت زیر آشپزخانه

نحوه نظم دهی به کابینت زیر آشپزخانه

انواع نظم دهنده زیر سینک

انواع نظم دهنده زیر سینک به بازارها عرضه می‌شوند تا به شما کمک کنند فضای زیر سینک‌تان را بهینه‌سازی کنید و از آنجا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

  • قفسه‌های قابل تنظیم: قفسه‌هایی که به ابعاد و فضای زیر سینک قابل تنظیم هستند، این نوع قفسه‌ها امکان استفاده بهینه از فضای موجود زیر سینک را فراهم می‌کنند. با قفسه‌های دو طبقه کشویی می‌توانید همه چیز را با مشاهده از کابینت خارج کنید. اقلام سبک‌تر را در بالا و موارد سنگین‌تر را در پایین نگه دارید.
  • نظم ‌دهنده‌های زباله‌ها: به منظور جدا کردن و دسته‌بندی زباله‌ها طراحی شده‌اند. این امکان را می‌دهند تا زباله‌های خشک و قبل بازیافت را جدا نمایید.
  • نظم ‌دهنده‌های محصولات شوینده: امکان دسته‌بندی و مرتب‌سازی محصولات شوینده مانند مایع ظرفشویی، صابون و پاک کننده‌ها را در زیر سینک فراهم می‌کند.
نظم دهنده های زیر کابینت آشپزخانه

نظم دهنده های زیر کابینت آشپزخانه

  • نظم ‌دهنده‌های لوله‌ها و اتصالات: به منظور نگهداری و مرتب‌سازی لوله‌ها، اتصالات و لوازم جانبی مربوط به سیستم آب‌رسانی و فاضلاب در زیر سینک طراحی شده‌اند.
  • نظم ‌دهنده‌های چرخان و آویز: برخی از وسایل و لوازم زیر سینک را به صورت چرخان یا آویزه از درب یا سقف زیر سینک استفاده نمود. نصب انواع قلاب، گیره و نگهدارنده‌ها، در درهای کابینت راهی عالی برای گسترش فضای ذخیره سازی می‌باشد. دستکش، دستمال را می‌توان روی درهای کابینت آویزان کرد، به خصوص اگر از میله استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *