راهنمای خرید وسایل خانه

پرزگیر لباس را از کجا تهیه کنیم؟

پرزگیر لباس را از کجا تهیه کنیم؟

انباشته شدن پرز و مو روی لباس باعث می‌شود لباس‌ها نامرتب و جذاب به نظر نرسند. همچنین شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی نیز می‌تواند باعث جمع شدن الیاف و چسبیدن آنها به لباس‌ها می‌شوند. پرزگیر لباس با کیفیت بالا به از بین بردن پرز، گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی از روی لباس‌ها کمک می‌کند و ابزاری بهینه برای این کار است. با از بین بردن پرز، لباس‌ها همیشه بهترین ظاهر را دارند.

در این محتوا تلاش شده است تا به تعریف پرزگیر لباس، انواع مختلف پرزگیر لباس(پرزگیر لباس رولی، پارچه‌ای، برس، برقی و باتری‌دار، سازگار با محیط زیست)، خرید پرزگیر لباس و انتخاب آن، جلوگیری از ایجاد پرز در لباس پرداخته شود.

پرزگیر لباس رولی

پرزگیر لباس رولی

پرزگیر لباس چیست؟

درواقع پرزگیر لباس ابزار مفیدی است که برای از بین بردن پرز، مو و سایر مواد از لباس استفاده می‌شود. با این وسیله می‌توانید به راحتی تمام موها، موهای حیوانات خانگی و کرک‌ها را جمع‌آوری ‌كنید و آنها را دور بیاندازید. پرزگیر های لباس کاربردهای دیگری نیز دارند، از آنها می‌توان به برای پاك كردن اثاثه، صندلی ماشین، پتو و پرده‌ها استفاده نمود.

هنگام خرید پرزگیر لباس، توجه به عواملی مانند نوع پارچه، شدت پرز و ترجیحات شخصی ضروری است. اطمینان حاصل کنید که پرز گیری که انتخاب می‌کنید برای پارچه‌هایی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، مناسب باشد و نوع و مقدار پرزهایی را که اغلب با آن مواجه می‌شوید را کنترل کند.

انواع مختلف پرزگیر لباس

طیف گسترده‌ای از پرزگیر لباس ها در بازار مطابق با اولویت‌ها و نیازهای مختلف موجود هستند. می‌توانید پرزگیر های برقی و باتری‌دار یکی را انتخاب کنید. رایج ترین آنها عبارتند از:

پرزگیر لباس دستی (پرزگیر لباس رولی)

این نوع پرزگیر دارای یک سطح چسبنده است که پرز، مو و سایر زباله ها را جمع آوری می‌کند. برای استفاده، به سادگی رول را روی لباس خودتان بغلتانید. پرزگیر لباس رولی از نوع پرزگیر لباس دستی است. از پرزگیر لباس رولی می‌توانید برای از بین بردن پرز، گرد و غبار، لباس، مبلمان، صندلی ماشین، مبل و غیره استفاده کنید، لباس‌های خود را بدون باقی ماندن آثار چسبناک تمیز نگه دارید. به علاوه، پرزگیر لباس دستی دارای مدل‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های متفاوتی هستند. دسته پرزگیر لباس دستی از جنس چوب، پلاستیک، سیلیکون، پلیمر، ABS و پلی پروپیلن می‌باشد. از انواع نوع پرزگیر لباس دستی علاوه بر پرزگیر لباس رولی می‌توانید به نوع برسی اشاره كنیم. بزرگترین مزایای پرزگیر لباس دستی، مقرون به صرفه بودن آنها هستند.

تصویر پرزگیر لباس رولی

تصویر پرزگیر لباس رولی

پرزگیر های پارچه‌ای

این نوع پرزگیر از تکه‌ای پارچه برای جدا کردن پرز از لباس استفاده می‌کند و جزو پرزگیر لباس دستی می‌باشد. این نوع پرزگیر به دو صورت پرزگیر لباس رولی یا غلطکی و برسی تولید می‌شود. برای استفاده از این نوع پرزگیر، به سادگی پارچه پرز گیر را روی لباس خود بمالید. پرزگیر های پارچه‌ای برای پاک کردن ملایم و موثر پرز روی انواع پارچه‌ها طراحی شده‌اند، از این نوع پرزگیر معمولاً برای از بین بردن پرز و موهای حیوانات خانگی استفاده می‌کنند.

پرزگیر های پارچه‌ای قابل استفاده مجدد و قابل شستشو هستند. با انتخاب غلطک پرز پارچه‌ای مناسب برای نیازهای خاص و نوع پارچه، می‌توانید ظاهر و طول عمر لباس‌تان را حفظ کنید.

پرزگیر برقی لباس

این نوع پرزگیرها از تیغه‌های چرخان برای جدا کردن پرز از لباس استفاده می‌کنند. برای استفاده، به سادگی دستگاه را روشن کنید و آن را روی لباس خود بکشید. پرزگیرهای برقی لباس در عرض چند دقیقه و بدون تلاش زیاد كارشان را انجام می‌دهند.

پرزگیر های برقی برای ژاکت، شلوار، مانتو پارچه‌ای، پرده مبل و ست ملحفه می‌توان استفاده كرد. پرزگیر های برقی موثر، کارآمد و ساده برای استفاده می‌باشند، اما گران هستند. آنها ممکن است به پارچه‌های ظریف آسیب برسانند. البته پرزگیر های برقی لباس انواع مختلفی دارند. تریم نوری برای تمیز کردن ژاکت‌ها، پتوها، پرده‌ها و حتی لباس ظریف مانند روسری ترمه یا بلوزهای ابریشمی عالی هستند.

پرزگیر های سازگار با محیط زیست

پرزگیر های سازگار با محیط زیست گزینه‌های پرززدایی پایدار را برای کسانی که به دنبال به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی هستند، می‌باشند. و پرزگیر لباس رولی قابل استفاده مجدد، پرزگیر لباس رولی ژله‌ای قابل شستشو، برس‌های پرز ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست مانند مقوا یا چوب بازیافتی همگی پرزگیر های سازگار با محیط زیست هستند.

هنگام استفاده از برس‌های پرزدار سازگار با محیط زیست برای حذف پرزهای پایدار، از ضربه‌های ملایم و پرهیز از اعمال فشار زیاد استفاده کنید. همچنین ضروری است که برس پرز را به طور منظم تمیز کنید تا از کثیفی و زباله پاک شود.

  • همیشه در جهت لباس بکشید. این امر از آسیب رسیدن به لباس جلوگیری می‌کند. پرزگیر لباس را روی قسمتی از لباس که با پرز پوشانده شده است را به سمت بالا و پایین بغلتانید تا اکثر پرزها برداشته شده و به درستی دور ریخته ‌شوند.
  • از اعمال فشار زیاد خودداری کنید. این امر می‌تواند باعث پاره شدن یا تغییر شکل لباس شود.
  • پس از هر بار استفاده از پرزگیر، آن را تمیز کنید. این امر از کند شدن تیغه‌ها یا کثیف شدن سطح چسبنده جلوگیری می‌کند. با مراقبت مناسب، پرزگیر لباس می‌تواند سالها عمر كند.
  • استفاده از اسپری ضد الکتریسیته ساکن روی لباس مشکی به صورت هفتگی برای جلوگیری از چسبیدن پرز به پارچه پیشنهاد می‌شود.

جلوگیری از ایجاد پرز در لباس

  • لباس‌هایتان را مرتب کنید: لباس‌هایی را که پرز می‌اندازند از لباس‌های معمولی جدا کنید تا از پرز شدن آنها جلوگیری شود..
  • لباس‌های پرز ریز را با دست بشویید: اگر لباس‌هایی دارید که پرزهای زیادی می‌ریزند، آن‌ها را جداگانه با دست بشویید تا انتقال پرز به حداقل برسد.
  • اضافه کردن سرکه به چرخه آبکشی: افزودن نصف فنجان سرکه سفید مقطر به چرخه آبکشی می‌تواند به کاهش تجمع پرز کمک کند.
  • از شستن لباس‌های کرکی و نرم با لباس‌های معمولی خودداری کنید: شستن لباس‌های بسیار کرکی و نرم با لباس‌های معمولی احتمال انتقال پرز به لباس‌های دیگر را افزایش می‌دهد. با رعایت این نکات می‌توانید به طور موثری از ایجاد پرز جلوگیری کنید و لباس‌های خود را تمیز و بدون پرز بپوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *