دسته‌بندی نشده

اپلیکاتور روغن تراپی مو چیست؟

اپلیکاتور روغن تراپی مو چیست؟

اپلیکاتور روغن تراپی مو یا بطری سر شانه دار یک محصول ساده و کاربردی برای درمان و نگهداری بهتر از مو با انواع روغن است. اپلیکاتورهای مختلف با داشتن سر شانه ای در 2 مدل فشاری و اسپری دار تولید می‌شوند. این محصولات با عناوینی چون بطری سر شانه دار، بطری سر شانه ای، اپلیکاتور روغن مو، اپلیکاتور روغن تراپی مو و مخزن شانه دار شناخته می‌شوند. روغن تراپی مو یکی از روش های درمانی برای مو و پوست سر است. در ادامه به معرفی بیشتر اپلیکاتورهای روغن درمانی می‌پردازیم.

مخزن انواع محلول شانه دار

مخزن انواع محلول شانه دار

خرید اپلیکاتور روغن تراپی مو

در فروشگاه اینترنتی بدون روغن در حال حاضر دو محصول برای استفاده به عنوان اپلیکاتور روغن درمانی مو وجود دارد. اپلیکاتور روغن تراپی مو و اپلیکاتور و اسپری روغن تراپی مو که در زیر مشاهده می‌نمایید.

کاربرد اپلیکاتور روغن درمانی مو

در این مطلب به کاربرد های مختلف این محصول پرداختیم. از کاربردهای بطری سرشانه دار می‌توانیم برای نگهداری و مراقبت از مو، در شیرینی سازی و آشپزی اشاره کرد. این مطلب با توجه به نیاز در موضوع نگهداری و روغن درمانی خواهیم پرداخت. روغن تراپی مو با بطری سرشانه دار و بطری سرشانه اي یک ابزار ضروری برای مراقبت از مو است. مصرف روغن‌ها در بطری سرشانه دار و بطری سرشانه ای با نوک باريك آسان است. بطری سرشانه اي ورود ترکیبات درمانی را به پوست تسهیل می‌کند. اپلیکاتور روغن درمانی مو به شما امکان می‌دهد که به راحتی و با دقت روغن گیاهی یا مخلوط‌های درمانی را مستقیماً روی پوست سر بمالید.

بطری سرشانه اي داراي سطح صاف است، هر چند تيز ديده مي‌شود اما به پوست سر آسیب نمی‌رساند. بطری سرشانه اي بهترين وسيله براي رنگ كردن موها است. استفاده از آنها موجب توزیع یکنواخت‌ رنگ مو در سراسر موها مي‌شود. در واقع اين وسيله بهترین، ساده‌ترین و تمیزترین راه برای اعمال رنگ مستقیم به مو است. با بطری سرشانه اي روغن تراپی مو در آرایشگاه راحت صورت مي‌گيرد. اين وسيله براي استفاده‌ي مجدد و مكرر قابل شستشو است، لذا براي انواع روغن برای مو بارها مي‌توان از آن استفاده كرد.

استفاده از اپلیکاتور روغن تراپی مو

استفاده از اپلیکاتور روغن تراپی مو

اپلیکاتور چیست؟

اپلیکاتور وسیله‌ای ساده مانند میله، کاردک یا مانند آن برای استفاده از دارو، لوازم آرایشی، چسب یا هر ماده دیگری است. با اين وسيله مواد با انگشتان دست لمس نمی‌شود. و اپلیکاتور روغن درمانی مو نمونه‌اي از اپلیکاتورها است.

اپلیکاتور روغن درمانی مو

اپلیکاتور روغن درمانی مو در اندازه، حجم، شكل و رنگ مختلف طراحي و توليد شده‌اند. بطری سرشانه دار و بطری سرشانه اي، اپلیکاتور روغن تراپی دستی مو نمونه‌هاي از اپلیکاتور روغن درمانی مو هستند. اين وسيله‌ها روغن تراپی مو را ساده و موثر كرده است.

استفاده از اپلیکاتور روغن درمانی

استفاده از اپلیکاتور روغن درمانی

كاربرد بطری سرشانه اي

روغن تراپی مو با بطری سرشانه دار و بطری سرشانه اي یک ابزار ضروری برای مراقبت از مو است. مصرف روغن‌ها در بطری سرشانه دار و بطری سرشانه ای با نوک باريك آسان است. بطری سرشانه اي ورود ترکیبات درمانی را به پوست سر تسهیل می‌کند. اپلیکاتور روغن درمانی مو به شما امکان می‌دهد که به راحتی و با دقت روغن گیاهی یا مخلوط‌های درمانی را مستقیماً روی پوست سر بمالید و از هدر رفتن آن برخلاف قطره چكان جلوگيري كنيد.

بطری سرشانه اي داراي سطح صاف است، هر چند تيز ديده مي‌شود اما به پوست سر آسیب نمی‌رساند. بطری سرشانه اي بهترين وسيله براي رنگ كردن موها است. استفاده از آنها موجب توزیع یکنواخت‌ رنگ مو در سراسر موها مي‌شود. همچنين به عنوان یک شانه رنگ مو نیز قابل استفاده است. در واقع اين وسيله بهترین، ساده‌ترین و تمیزترین راه برای اعمال رنگ مو مستقیم به موها است. با بطری سرشانه اي روغن تراپی مو در آرایشگاه راحت‌تر صورت مي‌گيرد. اين وسيله براي استفاده‌ي مجدد و مكرر قابليت شستشو دارد، لذا براي انواع روغن برای موها بارها مي‌توان از آن استفاده كرد.

مشخصات بطری سرشانه ای

بطری‌هاي سرشانه ای از مواد پلاستیکی با کیفیت بالا، بادوام و سبک وزن ساخته شده‌اند. ابعاد محصول 4.5* 4.5* 16.99 سانتيمتر است و وزن آن 58 گرم است. بطری سرشانه ای مناسب براي استفاده در منازل و سالن‌هاي زيبايي است.

انواع دیگر اپلیکاتور روغن درمانی موی سر

انواع دیگر اپلیکاتور روغن درمانی موی سر

قسمت شانه‌ي اپلیکاتور روغن درمانی مو از پلاستیک سفت و سخت ساخته شده است. همچنين اپلیکاتور روغن درمانی مو دارای سوراخ‌های ریز است که به روغن، ماسك و رنگ مو اجازه می‌دهد تا به راحتي جریان پیدا کند. مخزن بطری سرشانه ای به اندازه ای نرم است که به آرامی فشرده مي‌شود و مواد داخل آن به راحتي جریان مي‌يابد. درج‌بندي آن براي استفاده از مواد به كاربران كمك مي‌كند.

اپلیکاتور روغن تراپی دستی مو

اپلیکاتور روغن تراپی دستی مو ظاهر كاملا متفاوت با بطری سرشانه دار و بطری سرشانه اي دارد. اين اپلیکاتور علاوه بر اعمال روغن، ماساژور پوست سر نيز است. اپلیکاتور روغن تراپی دستی مو به شكل توپ كوچك طراحی شده است. نحوه استفاده از آن به اين صورت است كه پوشش محافظ را بردارید، مخزن را از روغن پر كنيد، دندان‌های نرم را روی پوست سر بکشید. پس از استفاده، روغن باقی مانده را تمیز کرده و آن را خشک نگه دارید.

روغن تراپی مو چیست؟

از زمان‌های قدیم و در همه‌ي فرهنگ‌ها، روغن‌ها برای مراقبت از پوست و مو به دلیل اثربخشی فوق‌العاده‌شان همواره مورد توجه قرار مي‌گرفتند. انواع روغن برای تقویت مو وجود دارد كه شناخته‌ترين آن روغن زيتون است.

انواع مخزن شانه دار برای روغن درمانی مو

انواع مخزن شانه دار برای روغن درمانی مو

روغن تراپی مو نقش مهمي در سرحال نگه داشتن سلول‌های مو و پوست دارد. روغن به عمق فیبر مو (به خصوص در استفاده از بطري سر شانه اي) نفوذ می‌کند تا آن را بازسازی کند. موها با روغن تراپي براق و قوی مي‌شوند و هنگام لمس نرم هستند. علاوه بر این، روغن تراپی مو از موها در برابر تهاجمات خارجی مانند آلودگی یا اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

روغن تراپی مو شامل ماساژ و آغشته كردن پوست سر و موها با روغن‌هاي ضروري است. از آنجا كه روغن‌هاي ضروري هر كدام خواص منحصربه فردي را دارند، معمولا به صورت تركيبي از آنها استفاده مي‌شود. اپلیکاتور روغن درمانی مو از جمله بطري سر شانه‌اي در مخزن‌اش داراي درجه‌بندي مي‌باشد، لذا استفاده‌ي آن براي تركيب مقدار روغن‌ها طبق دستورالعمل‌هاي مصرف بسيار آيده‌آل است.

روغن تراپی مو چگونه است؟

روغن تراپی مو، درماني فشرده مو برای جلوگیری از ریزش مو، شوره سر، سفیدی زودرس و تقویت رشد مو است. مدت‌هاست روغن تراپی مو با قطره چکان روي پوست سر صورت مي‌گيرد. اما امروزه اپلیکاتورهاي روغن تراپی با مدل‌هاي مختلف از جمله اپلیکاتور روغن تراپی دستی مو، بطری سرشانه دار و بطری سرشانه اي به بازار عرضه شده است. با استفاده از بطری سرشانه دار و بطری سرشانه اي روغن بيشتر به فولیکول مو نفوذ می‌کند.

لیست روغن‌های گیاهی برای سلامت پوست سر و مو بسيار طولاني است. هر کدام از روغن‌ها، خواص و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. آنها با توجه به ماهیت موها و نوع مشكل در موها و يا براي زيبايي بيشتر در موها انتخاب می‌شوند. از فهرست بلند انواع روغن برای مو مي‌توان به روغن زيتون، بادام، آرگان، كرچك، رزماري، سياهدانه، روغن آووکادو، نارگيل، كنجد، روغن جوجوبا، روغن درخت چای و غيره اشاره كرد.

انواع مخزن شانه ای برای روغن تراپی

انواع مخزن شانه ای برای روغن تراپی

 براي روغن تراپی موی چرب، روغن زیتون قدمت طولاني دارد. روغن زیتون به دلیل غنی بودن ویتامین E از موها در برابر حملات مختلف محافظت می‌کند. موهای چرب که غدد چربی آن‌ها سبوم اضافی تولید می‌کنند، روغن گیاهی بر پایه زیتون در اين نوع مو مي‌تواند منافذ را سفت ‌کند. همچنين اين روغن در شوره سر نیز موثر است و ضد باکتری و تسکین دهنده است.

براي روغن تراپی موهای رنگ شده، روغن هیبیسکوس مخلوط با روغن پیکی و روغن آرگان مناسب است. از انواع روغن برای رشد مو مي‌توان به روغن کرچک اشاره كرد. براي روغن تراپی موی فر و مجعد، روغن پراکاکسی توصيه مي‌شود. براي روغن تراپی موی خشک، در اپلیکاتور روغن تراپی مخلوطی از روغن آرگان و روغن ماکادامیا استفاده نماييد. روغن تراپی براي انواع موها روغن‌هاي اشاره شده، فقط نمونه ذكر شده است.

انواع روغن برای رشد مو

رشد مو فرآیندی است که تحت تأثیر عوامل متعددی مانند ژنتیک و رژیم غذایی قرار دارد. روغن‌های گیاهی برای کمک به رشد مو ضروری هستند. آنها حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی با خواص متعدد هستند. انواع روغن برای رشد مو دارای خواص مغذی، تقویت کننده، تحريك كننده رشد مو و بازسازی کننده مو هستند. برخي از انواع روغن برای رشد مو، روغن كرچك، روغن خردل، آووکادو، سياهدانه هستند.

روغن کرچک

روغن کرچک روغني غلیظ و چسبناکي است. اين روغن دارای خواص بازسازی کننده، مغذی، آبرسانی و همچنین تحریک کننده فيكول مو است. همچنين روغن کرچک ضد قارچ طبیعی برای از بین بردن عوامل میکروب‌هايي است که منافذ پوست سر را می بندد و رشد مو را کند می‌کند و فیبر مو را ضعیف می‌کند. استفاده از این روغن با اپلیکاتور روغن درمانی مو در طولاني مدت، باعث تحریک کلاژن‌سازی و تقویت فیبر مو می‌‌شود، موها احیا می‌كند و موها کمتر شکننده می‌شوند.

روغن خردل

روغن خردل روغن کمتر شناخته‌ي براي مو است. این روغن سرشار از امگا 3، ویتامین های A وE، اسید اروسیک، مواد معدنی (روی) و همچنین بتاکاروتن است. اين روغن موجب تحریک گردش خون مي‌شود، در نتيجه باعث رشد مو می‌شود.

همچنین روغن خردل با ریزش مو مبارزه می‌کند و به از بین بردن شوره سر کمک می‌کند. روغن خردل روغن بسیار تند و گرم کننده است، بنابراین توصیه می‌شود آن را در ترکیب با سایر روغن‌های گیاهی در اپلیکاتور روغن درمانی مو در حمام استفاده کنید. به عنوان مثال، برای تحریک رشد مو، ترکیب روغن خردل/ روغن آووکادو یا روغن خردل/ روغن کرچک ایده‌‌آل است.

روغن آووکادو

روغن آووکادو یک درمان مغذی و تقویت کننده مو است که می‌توان روزانه از آن استفاده کرد. اين روغن حاوی امگا 9، ویتامین A،B6 و E است که باعث تغذیه، ترمیم و بهبود سلامت مو می‌شود. علاوه بر این، روغن آووکادو غنی از آنتی اکسیدان‌هايي است كه جریان خون را در فولیکول‌های مو افزایش می‌دهد، در نتیجه رشد مو را تحریک می‌کند. برای سهولت استفاده از آن که طبیعتاً غلیظ است، توصیه می‌شود آن را در اپلیکاتور روغن درمانی مو با روغن سبکتري نظير روغن کنف مخلوط کنید.

روغن سیاهدانه

روغن سیاهدانه که به آن روغن فراعنه نیز می گویند، روغن بسیار موثر و خاصي است. اين روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان‌ها، نمک‌های معدنی (آهن، پتاسیم و روی) و ویتامین‌ها است که به موها خاصیت بازسازی، تصفیه، تغذیه و تحریک کننده می‌دهد. اين روغن مو و پوست سر را عمیقا تغذیه می‌کند، بنابراین به مبارزه با طاسی و تحریک رشد مو کمک می‌کند و در عین حال موها را درخشان می‌کند.

همچنین روغن سیاه دانه با کند کردن روند ظاهر شدن موهای سفید یا خاکستری با موهای سفید مبارزه می‌کند. اين روغن در اپلیکاتور روغن درمانی مو در ترکیب با سایر روغن‌های گیاهی نظير روغن جوجوبا استفاده می‌شود. مخلوط کردن روغن‌های مختلف در اپلیکاتور روغن تراپی برای مراقبت از موها ایده‌آل است، به‌خصوص زمانی که مصرف روغن‌ها را قبل از درمان شروع كنيد.

روش روغن تراپی مو

روشی که معمولا متخصصان مو به افراد علاقه مند توصیه می‌کنند، استفاده از روغن درمانی بعد یا قبل استحمام است. در روش توصیه شده بعد از استحمام ذکر شده است که زمانی که موها کمتر خشک شده و کمی فقط رطوبت دارند، روغن درمانی را آغاز کنید و بعد از چرب کردن و روغن درمانی اجازه دهید تا روغن بصورت طبیعی روی مو خشک شود و به هیچ وجه بعد از روغن درمانی سشوار یا از مواد دیگر آرایشی بهداشتی مو استفاده نکنید.

روش روغن تراپی مو

روش روغن تراپی مو

روغن تراپی مو در خانه

روغن تراپی مو در خانه به عنوان درمان قبل از شامپو استفاده مي‌شود. روغن‌های گیاهی طبیعی سرشار از اسیدهای چرب، سرشار از خواص مفید هستند که با انواع مو سازگار هستند. با روغن تراپی مو در خانه مي‌توان از موهای رنگ شده، سفید، خشک، چرب و نازك مراقبت كرد.

روغن تراپی مو در خانه

روغن تراپی مو در خانه

 برای انجام این كار، روغن مورد نظرتان را در اپلیکاتور روغن درمانی مو بريزيد. سپس روغن را در سطح سرتان فشار دهيد تا روغن به فیبر موها نفوذ کند. موها را ابتدا با نايلون شفاف و سپس با یک حوله بپوشانيد. حدود نیم ساعت نگه داريد و سپس به آرامی شامپو بزنید و با آب تمیز بشویید.

اگر موها خشک تا خیلی خشک داريد، هفته‌ای یکبار روغن تراپی مو را انجام دهید. برای موهای چرب، می توانید دفعات آن را کاهش دهید، مثلا هر 15 روز یک بار روغن تراپی مو كافي است. قابل ذكر است برای سلامت و زیبایی پوست سر و مو، مخلوط روغن‌هاي گياهي موثرتر و درمان کننده‌‌ي بیشتری دارند. لذا استفاده از اپلیکاتور روغن تراپی براي تركيب روغن‌ها راحت و كاربردي است.

روغن تراپی مو در آرایشگاه

روغن تراپی مو در آرایشگاه ترکیبی از کارایی و راحتی است. در سالن‌هاي زيبايي طیف درمانی توسط متخصصان اين حرفه با محصولات مراقبت از موی مختلف صورت مي‌گيرد.

اپلیکاتور روغن تراپی برای موهای رنگ کرده

اپلیکاتور روغن تراپی برای موهای رنگ کرده

روغن تراپی مو در آرایشگاه در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول روغن مغذی ابتدا با یک ترفند کوچک آب دوست می‌شود و بنابراین تمام مواد فعال با ارزش خودش را حفظ می‌کند. سپس با مشتقات اسیدهای چرب، موها را با اپلیکاتور روغن درمانی مو به شدت تغذیه می‌شود و به عمق لایه الیاف مو نفوذ می‌کند. در مرحله دوم پس از ده دقیقه، موها با یک کرم موميايي مناسب که مو را در یک غلاف آلی محافظ می‌پوشاند، روغن را ثابت کرده و عملکرد آن را تقویت می‌کند. در پایان درمان، محصول اضافی به سادگی با امولسیون کردن آن با آب حذف می‌شود. نتیجه برای مو، انعطاف پذیری و درخشندگی فوق العاده است.

روغن تراپی مو چند بار در هفته

کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت برای درمان و نگهداری از مو با توجه به وضعیت هر فرد توصیه های خاص خود را خواهند داشت. اما بصورت کلی روغن درمانی مو را هفته ای دو مرتبه توصیه شده است.

روغن تراپی ساقه مو

معمولا با توجه به شکستگی و آسیب دیدگی ساقه مو استفاده از اپلیکاتور روغن درمانی کارساز است. بدین صورت که با چرب کردن کف سر و وجود شانه در اپلیکاتور ساقه مو چرب شده و مو بصورت کامل شانه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *