راهنمای خرید سولاردام

آیا سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟

آیا سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟

آیا سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟ سوال بسیاری از خریداران لوازم آشپزخانه است. سولاردام وسيله نوين آشپزي است كه به دليل پخت سريع و همه كاره بودن مورد توجه قرار گرفته است. هر دستگاه پخت و پز مزايا و معايب خاص خودش را دارد. اما سوالي كه ذهن‌ها را درگير مي‌كند خطرناك و سرطان‌‌زايي سولاردام است. براي پاسخ  سوال آیا سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟ ابتدا بايستي نحوه پخت غذا در سولاردوم درك شود، سپس خطرناك و سرطان‌‌زايي سولاردام بررسي مي‌شود.

در مقالات دیگر در این حوزه به موضوعاتی چون سولاردام چیست؟، مزایا و معایب سولاردام، تفاوت مایکروویو و سولاردام، سولاردام چه ماركي خوبه؟، بهترین مارک سولاردوم و کارایی سولاردام پرداختیم.

نحوه پخت سولاردام يا موج پزها

با توجه به نحوه‌ي پخت اجاق‌هاي موج نور يا سولاردام می‌توان آنها را به سه نوع تقسیم کرد:

اولین نوع، اجاق مایکروویو سولاردام است. در اين دستگاه غذا با موج نور به عنوان منبع گرمایش تحت گرمایش اجاق مایکروویو معمولی مي‌پزد. از نظر ظاهری، سولاردوم و مایکروفر تفاوت زیادی ندارند. برخلاف مایکروویو، منبع نور، بازتابنده امواج نور، سنسور کنترل امواج نور و دستگاه حفاظت از دمای بیش از حد در سولاردام اضافه شده است. از طریق لوله موج نور متشکل از لوله کوارتز یا لوله مسی، حرارت بالا به سرعت تولید مي‌شود و اثر گرمایش را در اين دستگاه می‌توان به سرعت متوجه شد.

لذت استفاده از سولاردام

لذت استفاده از سولاردام

نوع دوم، سولاردام مادون قرمز است. اين دستگاه از نظر ظاهری بسیار شبیه به فرهاي الکترومغناطیسی است. اين موج پز پس از اتصال منبع تغذیه، گرمایش مادون قرمز تشعشع مي‌كند. در چند ثانیه دمای بالایی را تا 500 ℃ ~ 600 ℃ ایجاد مي‌کنند. سپس، تمام انرژی گرمایی بازتابی، روی صفحه شیشه‌ای میکرو کریستالی روی سطح فر منعکس مي‌شود و غذا به سرعت طبخ مي‌شود.

نوع سوم، موج نور شیشه‌ای است که به عنوان قابلمه پخت موج نور نیز شناخته می‌شود. اين موج پز نسخه‌ي ارتقا یافته فرهاي برقی است. در آن از طریق ترکیب سیکلون حرارتی و موج نور دایره‌ای، همراه با نیروی نفوذ موج نور مادون قرمز دور لوله موج نور، غذا از طریق نفوذ گرما به صورت استریوسکوپی پخته می‌شود.

در اين محتوا خطرناك و سرطان‌‌زايي سولاردام يعني نوع اول مورد توجه قرار گرفته است. البته در سه نوع دستگاه، پخت سريع غذا با موج نور انجام مي‌شود. خطرناك و سرطان‌‌زايي سولاردام از دو مقوله پخت سريع مواد غذايي و تابش نور قابل بررسي است.

سولاردام ال جی

سولاردام ال جی

سرطان‌‌زايي سولاردام

سرطان‌‌زايي سولاردام نياز به تحقيقات و مطالعات بيشتري دارد. بيشتر كارشناسان توصيه مي‌كنند تا پيدا كردن جواب اين سوال كه آيا سولاردام خطرناك و سرطان‌‌زا است، از وسايل آشپزي كه از طريق موج نور غذا را مي‌پزند، كمتر استفاده نماييد. در زير به برخي از يافته‌هايي كه بر پايه مطالعات تاييد شده نيست اما تجربه كارشناسان است، پرداخته شده است. در بررسی به پاسخ سوال آیا سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟ به موارد زیر می‌بایست بپردازیم.

  • پخت غذا با موج‌پزها از جمله سولاردام منجر به توليد محصولات جانبی ناشناخته‌ای مي‌شود که توسط بدن جذب نمی‌شود. اگر به مدت طولانی و دائمی اين مواد در بدن انباشته شود و آسیب زیادی به بدن از جمله تخریب حافظه، عدم تمرکز ذهنی، بی ثباتی عاطفی و کاهش درک می‌شود. همچنين اگر مدت طولانی از غذای سولاردوم مي‌خوريد، اين غذاها تأثیر زیادی در ترشح هورمون بدن خواهد گذاشت و ناراحتی جسمی و روانی را به دنبال خواهد داشت.
  • مصرف طولانی مدت مواد غذایی سولاردام، به دلیل تخریب تغذیه، تغییر در مواد شیمیایی مواد غذایی، سیستم لنفوئید بدن را تحت تاثير قرار مي‌دهد، متعاقباً عملکرد سیستم ایمنی بدن نيز متاثر مي‌شود و مقاومت بدن کاهش می‌یابد.
سولاردام با کیفیت ال جی

سولاردام با کیفیت ال جی

خطرناک بودن سولاردوم

  • به گفته‌ي پزشکان، برخی از مصرف کنندگان پس از خوردن غذاهای سولاردوم، گلبول‌های سفید آنها افزایش چشمگیری داشتند. اين امر نشان می‌دهد برخی از مواد مضر وارد بدن شده است، زیرا افراد در صورت مسمومیت بدن چنين واكنشي را دارد.همچنین پس از خوردن غذای موج‌پز، غلظت کلسترول در بدن افزایش می‌یابد. افزايش غلظت کلسترول براي افراد ميانسال خطرناك است.
  • خوردن غذاهاي سولاردام در افراد میانسال و پیر، باعث بی‌ثباتی عملکرد متابولیک و اختلالات دستگاه گوارش می‌شود. این امر منجر به مشکلات جدی در دوره‌ي بعدی زندگي آنها مي‌شود.افزایش بروز سرطان معده و روده بزرگ از جمله‌ي اين مشكلات است.

بحث و حديث‌هايي در مورد حفظ مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در مواد غذایی پخته شده در موج‌پزها وجود دارد. همچنين سولاردام منجر به آلودگی تابش در هوا نزدیک دستگاه مي‌شود. اين آلودگي به بافت مغز آسیب می‌رساند. مواد غذایی پخته شده در موج پزها، اگر برای مدت طولانی خورده شود، موج مغناطیسی مغز را خنثی می‌کند، باعث دژنراسیون می‌شود، که یک اثر جانبی طولانی مدت است. بنابراين اشعه سولاردام در بارداري ممكن است براي جنين خطرناك باشد.

کارایی سولاردام

کارایی سولاردام

سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟

همان طور كه ذكر شده است سرطان‌‌زايي سولاردام نياز به مطالعات علمي دارد. این محتوا فقط آگاهي و اطلاع‌دهي به کاربران است. بنابراين سعی کنید تا يافتن جواب قاطع به اين سوال كهآیا سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟، وابستگی به ابزارهای پردازش سریع گرما براي پختن غذا از جمله سولاردام را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *