راهنمای خرید سولاردام

تفاوت سولاردام و مایکروویو در چيست؟

تفاوت سولاردام و مایکروویو در چيست؟

فناوری مایکروویو، در طول سال‌ها به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. این روزها، هر کسی تمايل دارد، با مایکروویو به سرعت یک غذای خوشمزه و سالم را در کمترین زمان درست کند. با این حال، با ظرفیت و انواع ‌مختلف آنها، انتخاب مناسب اغلب یک کار دلهره‌آور است. در اين محتوا از مجموعه مقالات راهنمای خرید سولاردام تلاش شده است تا به معرفي انواع مایکروویوها، تفاوت سولاردام و مایکروویو، فرق سولاردام با سولار کانوکشن، تفاوت سولاردام و توستر، مزایا و معایب سولاردام و مایکروویو پرداخته شود.

سولاردام ایمن ترین اجاق خانواده

سولاردام ایمن ترین اجاق خانواده

در مطالب دیگر در مورد این اجاق به موضوعاتی چون سولاردام چیست؟، مزایا و معایب سولاردام، بهترین مارک سولاردام، آیا سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟، سولاردام چه ماركي خوبه؟ و کارایی سولاردام چیست؟ پرداختیم.

انواع مایکروویوها

امروزه انواع مختلفی از اجاق‌های مایکروویو در بازار موجود هستند. به جز مایکروویو معمولی، انواع مایکروویوها عبارتند از مایکروویو گریل، مایکروویو کانوکشن، سولاردام و توستر است. دستگاه مایکروویو با هدف گرم کردن مجدد مواد غذایی طراحي شده است. البته سایر مایکروویوها مانند مایکروویو کانوکشن می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند.

انواع مایکروویو

انواع مایکروویو

تفاوت سولاردوم و مایکروویو

سولاردوم، مایکروویوي چند منظوره است که بسیار بهتر از مایکروویو معمولی عمل مي‌كند. اين دستگاه جدا از استفاده از انرژی امواج فرکانس رادیویی یا امواج میکرو، برای گرم کردن غذا، با عملكرد حالت پخت ترکیبی که از پخت همرفتی و مایکروویو به طور همزمان و گریل برای سرعت بخشیدن به پخت و پز استفاده می‌کند. لذا اين دستگاه یک قدم را فراتر گذاشته است و نتایج شگفت انگیز از جمله بخارپز و پخت را ارائه مي‌دهد. در واقع، تفاوت سولاردام و مایکروویو در نحوه پخت است. سولاردوم، تكميل شده دستگاه مایکروویو است.

فرق سولاردام با سولار کانوکشن

در سولار کانوکشن بسیاری از عملکردهای دیگر مانند کنترل دمای گریل، طبخ سنسور خودکار، پخت بخار، سرخ کردن سالم، کنترل‌های شماره‌گیری و چندین سطح قدرت در طراحي آن گنجانده شده است. در سولار کانوکشن مي‌توانيد چندین دستور غذایی از سبزیجات تازه گرفته تا برنج را در آن بپزيد. گرم کردن مجدد نوشیدنی‌ها و پیتزا، یخ زدایی از گوشت، مرغ، ماهی و نان را به راحتي در آن صورت مي‌گيرد.

تفاوت سولاردام و توستر

توستر با اشعه مادون قرمز توسط سیم پیچ‌هایی با جریان الکتریکی مواد غذايي را مي‌پزد. در حالي كه در سولاردام تركيبي از روش‌هاي پخت امواج و همرفتي وجود دارد.

مزایا و معایب سولاردام

  • چند منظور بودن آن.
  • هر نوع ظرفی را نمی‌توان در داخل آن قرار داد.
  • قيمت آنها گران هستند.
  • مصرف برق در آن زياد است.
  • غذاهاي طبخ شده در اين دستگاه طعم بهتري دارند.
معایب و مزایای سولاردام

معایب و مزایای سولاردام

مزایا و معایب مایکروویو

  • همه نوع جنس ظروف قابل استفاده در مایکروویو نيستند.
  • سرعت پخت در آنها بالا است.
  • ظرفیت محدودی دارند و بهترین گزینه برای خانواده های پرجمعیت نیستند.
  • همه چیز را از جمله سيب زميني را نمي‌توان در مایکروویو سرخ كرد.
  • مایکروویوها بسیار مقرون به صرفه هستند و انرژی بسیار کمتری نسبت به اجاق گازی و اجاق‌های معمولی مصرف می‌کنند.
  • قابليت تنظيم زمان و دما را دارند، لذا لازم نیست مرتباً غذا را چک کنید تا مطمئن شوید که پخته شده یا نه. همچنین به هيچ وقت غذا در آن نمي‌سوزد.
مزایا و معایب مایکروویو

مزایا و معایب مایکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *