راهنمای خرید سولاردام

مزایا و معایب سولاردام

معایب و مزایای سولاردام

مزایا و معایب سولاردام اطلاعات مفیدی برای انتخاب و خرید سولاردوم است. سولاردام از دستگاه‌هاي پخت و پز جديد در آشپزخانه‌ها است. از آنجایی که سولاردام هم عملکرد موج نور و هم عملکرد امواج الكترومغناطيس را دارد، بنابراين اين دستگاه، نسخه ارتقا یافته اجاق مایکروویو است. اين دستگاه شبيه ساير وسايل پخت و پز مزایا و معایبي دارد. در اين محتوا از رشته مقالات راهنمای خرید سولاردام به مزایا و معایب سولاردوم، خطرات و سرطان زايي اين دستگاه مي‌پردازيم. در ادامه به پاسخ پرسش سولاردوم بهتره یا توستر و به بهترين برند سولاردام پرداخته شده است.

لذت استفاده از سولاردام

لذت استفاده از سولاردام

در مطالب دیگر در مورد این اجاق به موضوعاتی چون سولاردام چیست؟، بهترین مارک سولاردام، سولاردام چه ماركي خوبه؟، آیا سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟، تفاوت سولاردام و مایکروویو در چيست؟ و کارایی سولاردام چیست؟ پرداختیم.

مزایا و معایب سولاردوم

سولاردام ابزار آشپزی جدید است و اين دستگاه همانند ساير وسايل پخت و پز، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. این دستگاه یکی از امن‌ترین لوازم خانگی است. زماني که درب آن باز می‌شود، دستگاه به طور خودکار تولید امواج را متوقف می‌کند. طبق ادعاي شركت‌هاي توليد كننده سولاردام، انرژی امواج زمانی که وارد غذا می‌شود، به طور کامل به گرما تبدیل می‌شود و هیچ انرژی در غذا باقی نمی‌ماند و غذاهاي پخته شده در آن به بدن آسیب نمي‌رساند.

 بزرگترين مزيت سولاردوم، سرعت بالاي پخت اين دستگاه است. در اين شيوه پخت، چربي در بافت مواد غذايي محفوظ مي‌ماند، لذا غذاهاي پخته شده در سولاردام لذيذ و طعم بهتري نسبت به ساير وسايل آشپزي دارند. البته به طبع مي‌توان از آن براي گرم كردن انواع محصولات غذايي استفاده نمود. به عنوان مثال آجيل و تنقلات پس از مدتي طعم تازه خودشان را از دست مي‌دهند، با گرم كردن در سولاردوم کیفیت اصلی، ترد و خوشمزگي آنها بر مي‌گردد.

بزرگترين معايب سولاردوم علاوه بر قيمت بالاي آن، عدم استفاده طولانی مدت از اين دستگاه است. غذای پخته شده در سولاردوم، به دلیل تغییر در مواد شیمیایی مواد غذایی، ممكن است مشكلاتي براي بدن ايجاد كنند.

سولاردام با کیفیت ال جی

سولاردام با کیفیت ال جی

آیا سولاردام خطرناک و سرطان زاست؟

خوردن غذاهاي پخته شده در سولاردوم به مدت طولانی منجر به تشکیل مولکول‌های جدیدی به نام اجزای رادیولیز می‌شود که در مواد غذایی طبیعی یافت نمی‌شود. ممكن است اين تركيب جديد منجر به تحلیل رفتن حافظه و کاهش تمرکز ذهنی و آسيب به مغز شود. سرطانزایی سولاردوم نيز نيازمند به مطالعات و تحقيقات بيشتري است. برخي محققان معتقدند غذاهاي سولاردام موجب کاهش عملکرد بافتی كل بخش‌های بدن و عملکرد دستگاه گوارش و دفع می‌شود. لذا ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ افزايش مي‌دهد. به خصوص در افراد ميانسال و مسن بی‌ثباتی عملکرد متابولیک، اختلالات دستگاه گوارش بيشتر رخ مي‌دهد.

 همچنين به گفته متخصصان پزشکی، برخی از مصرف کنندگان پس از مصرف غذاهای سولاردوم، افزایش قابل توجه‌ی در گلبول‌های سفید خون داشته‌اند. اين موضوع نشان می‌دهد برخی از مواد مضر در بدن تولید شده است، چون كه در صورت مسمومیت چنین عواقبی در بدن بوجود مي‌آيد. همچنین پس از خوردن غذای سولاردوم، غلظت کلسترول در بدن بالا می‌رود. مصرف طولانی مدت غذای سولاردوم، به دلیل تغییر در مواد شیمیایی مواد غذایی، سیستم لنفاوی بدن را مختل مي‌كند و متعاقباً سیستم ایمنی بدن ضعيف مي‌شود. بنابراين سعی کنید وابستگی به ابزارهای پردازش حرارت سریع را کاهش دهید.

سولاردام ال جی MA3884VC

سولاردام ال جی MA3884VC

با توجه به تاثیرات پخت غذا، اشعه سولاردام در بارداری ممكن است، خطري براي جنين داشته باشد. اين دستگاه با توجه سرعت بالاي آن در طبخ غذا مناسب هتل‌ها و رستوران‌ها مي‌باشد. براي استفاده مداوم در آشپزخانه‌هاي منازل مناسب نیست اما هر چند وقت استفاده از آن مشكلي ندارد.

سولاردام بهتره یا توستر؟

وقتي صحبت از توستر مي‌شود، همه ياد نان توست مي‌افتند. در حالي كه توسترهاي جديد، توانايي پخت انواع مواد غذايي را دارند. از پخت مرغ تا سيب زميني، گرم کردن مجدد غذا تا پيتزا را در توسترها انجام مي‌شود. همچنين سولاردوم توستري با تركيب شيوه‌هاي پخت دو دستگاه در بازار موجود است. علاوه بر نحوه پخت سولاردام و توستر، سرعت پخت غذا، مهمترين تفاوت دو اين دستگاه است.

در پاسخ به اينكه سولاردام بهتره یا توستر؟ با توجه به گزارشات مبهم منتشر شده در مورد واکنش‌های نامطلوب در بدن، در صورت استفاده مداوم از غذاهاي پخته شده در اجاق‌هاي موج نور يا سولاردام، توستر گزينه بهتري براي آشپزي است.

معایب و مزایای سولاردام

معایب و مزایای سولاردام

 سولاردام چه مارکی خوبه؟

 شركت ال جي ثبت اختراع فناوري اين دستگاه است. با اين وجود برندهاي ديگر برندها نظير سامسونگ، پاناسونيك و دوو از توليد كننده‌هاي با كيفيت سولاردام هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *