دسته‌بندی نشده

روغن تراپی مو

روغن تراپی مو

اگر برای داشتن موی زیبا و پرپشت تلاش می‌کنید و یا دغدغه داشتن موی سالم دارید، بهترین راه برای براورده شدن خواسته خود بهتر است موی خود را تفویت کنید. روغن تراپی مو و محلول تراپی مو، یکی از راه‌های بسیار قدیمی و بسیار کارامد است که سال‌ها در سراتاسر جهان انجام می‌شود. این روش در هندوستان بسیار رایج است. در این راستا این کشور روغن‌های بسیاری برای تقویت ساقه و ریشه مو تولید کرده اند. تراپی مو و یا روغن درمانی مو می‌تواند به سلامتی و رشد ریشه و ساقه مو شما کمک کند. در ادامه به موضوعاتی همچون روغن تراپی مو چیست، روش صحیح روغن تراپی مو، خرید اپلیکاتور روغن تراپی مو و مزایا و معایب روغن تراپی مو بیشتر می پردازیم.

عکس اپلیکاتور روغن تراپی مو مدل ایکس

قبل و بعد استفاده از روغن تراپی

در مطلب قبلی به موضوع اپلیکاتور روغن تراپی مو چیست؟ پرداختیم.

روغن تراپی مو چیست

یکی از بزرگترین دغدغه‌های امروزه ما در بحث زیبایی، داشتن موهای سالم و پرپشت است. این مهم به دلیل سبک زندگی، تغذیه، نوع پوشش و ژنتیک در دنیای امروز تحت تاثیر قرار گرفته است. برای براورده کردن این خواسته و برطرف کردن دغدغه داشتن مو زیبا، روش‌های بسیاری کشف و اجرا می‌شود. یکی از این روش‌ها که بسیار قدیمی نیز هست، روغن تراپی مو و محلول تراپی مو است. در ایتدا بهتر است بدانید روغن درمانی مو چیست و یا به چه روشی روغن تراپی مو می‌گویند.

محلول تراپی و یا روغن تراپی مو به روشی می‌گویند که در آن از روغن‌های گیاهی و یا طبیعی برای تقویت مو استفاده می‌شود. این روش درمانی که می‌تواند جایگزین خوبی برای روش‌های شیمیایی و یا تهاجمی برای تقویت مو استفاده شود، از دیرباز در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

کاربرد اپلیکاتور روغن تراپی ساده مو

کاربرد اپلیکاتور روغن تراپی ساده مو

از جمله این کشور‌ها می‌توان به هندوستان و یا چین اشاره کرد. در این روش از روغن‌هایی چون آرگان و نارگیل برای تقویت ساقه مو و ریشه مو استعمال می‌گردد. برای استفاده از این روغن‌ها و یا محلول‌های تقویتی می‌توان از روش سنتی چون ماساژ دادن و یا از روش کاربردی امروزه چون استفاده از بطری سر شانه ای، اپلیکاتور روغن تراپی مو مدل ایکس و یا دیگر اپلیکاتور روغن تراپی ساده مو استفاده کرد.

برای اینکه بتوانید از روغن درمانی مو بهترین نتیجه را بگیرید، مهم‌ترین کار استفاده و تشخیص روغن درست برای درمان است. بعد از تشخیص روغن مناسب شما باید این روغن را با روش صحیح و کارامد به ریشه و ساقه موی خود برسانید. استفاده از ابزارهایی چون بطری سرشانه ای(اپلیکاتور روغن تراپی مو) و یا اپلیکاتور روغن درمانی مو مدل Z برای کارایی بهتر ضروری است. بهتر است استفاده از محلول‌ها و روغن‌های تقویتی مو مداوم باشد تا تاثیر بهتری داشته باشد.

کاربرد بطری سر شانه ای

کاربرد بطری سر شانه ای

خرید اپلیکاتور روغن تراپی مو

در ادامه دو محصول کاربردی و مناسب که فروشگاه بدون روغن بفروش می‌رسند، را ملاحظه می‌فرمایید.

روش صحیح روغن تراپی مو

اگر بخواهید برای تقویت ریشه مو خود از روش روغن تراپی استفاده کنید، باید آن را در سبک و روش صحیح روغن تراپی مو انجام دهید. در ابتدا شاید به نظر شما این روش بسیار ساده و بدون هیچ نکته‌ای خواهد بود. اما این بسیار برداشت اشتباهی است. هر روش و شیوه‌ای برای اینکه بیشترین تاثیر را داشته باشد، باید به شکل صحیح آن اجرا شود. محلول تراپی مو و یا روغن درمانی مو از این مسئله متمایز نیست.

برای اینکه روغن تراپی موی شما بیشترین تاثیر را داشته باشد، بهتر است چند نکته زیر را رعایت فرمایید.

بنا بر نوع روغن، منطقه هدف( ریشه یا ساقه مو) و مقدار نیاز موی شما به روغن تراپی، باید زمان مشخصی را در روز به روغن تراپی مر خود اختصاص دهید. هر محلول درمانی نیاز به ماساژ و مقدار زمان مناسب برای اثربخشی دارد. بهتر است بعد از روغن‌تراپی به مو اجازه استراحت و استفاده از مواد را بدهید و بلافاصله اقدام به شستن مو نکنید. بهترین زمان شب قبل از استحمام است.

اگر هدف شما از روغن تراپی مو، ریشه موی شماست، هرچه کف سر و ریشه مر تمیزتر باشد تاثیر روغن و محلول بر موی شما بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید برای ایجاد این شرایط قبل از استفاده، موی خود را بشویید. دمای روغن مورد استفاده می‌تواند در تاثیرگذاری آن مهم باشد. برای این موضوع شما می‌توانید روغن مورد نیاز خود را در بطری سرشانه ای(اپلیکاتور روغن درمانی مو) ریخته و در آب ولرم قرار دهید. این روش به شما گرمای مورد نیاز روغن را ارائه می‌دهد.

گاهی برای محلول تراپی مو و روغن تراپی ساقه مو، بهتر است آن را نم دار کنید. زیرا اینگونه روغن تراپی شما بیشترین اثر را بر ساقه موی شما خواهد داشت.

تصویر اپلیکاتور روغن تراپی ساده مو

تصویر اپلیکاتور روغن تراپی ساده مو

برای تاثیر داشتن هر روشی تداوم و تکرار مناسب آن روش امری ضروری است. روغن تراپی مو نیز ازجمله این روش‌ها خواهد بود. بهتر است قبل از استفاده از روغن، موهای خود را به خوبی شانه کنید.

مزایا و معایب روغن تراپی مو

هر روش درمانی برای تقویت مو دارای مزایا و معایب خاص خود است. روغن تراپی مو نیز شامل داشتن این مسئله نیز است. با توجه به گیاهی و طبیعی بودن این روش انتظار می‌رود که معایبی برای این روش برشمورده نشود. این تفکر غلط است. در این بخش یه مزایا و معایب روغن درمانی مو بشتر می‌پردازیم.

درابتدا بهتر است به مزایای این روش طبیعی بپردازیم. در این روش از روغن‌هایی که برای تقویت ریشه و یا ساقه مو استقاده می‌شود همه طبیعی و گیاهی هستند. در واقع از طبیعت برای تقویت مو کمک می‌گیریم. اگر برای تقویت ریشه مو از روغن تراپی مر استفاده می‌کنید، می‌توان به تقویت ریشه، پیازچه و فولیکول مو اشاره کرد. به دلیل ماساژ این روغن‌ها بر روی ریشه مو و پوست سر، می‌توان به رفع خستگی پوست سر و برطرف شدن خشکی پوست سر اشاره کرد. روغن تراپی مو به شما در جلوگیری از دوشاخه شدن تار مو و کاهش عوارض مواد شوینده در روی پوست سر شما کمک می‌کند.

اگر معایب روغن درمانی مو را بخواهیم برای شما برشماریم، می‌توان به مدت زمان اثر و احتمال حساسیت پوستی شما به برخی از روغن‌ها اشاره کرد. روش های طبیعی همواره برای تاثیر به بازه زمان بیشتری نیاز دارند. برای جلوگیری از حساسیت شما به روغن مربوطه بهتر است قبل از استفاده از آن، کمی از روغن را روی پوست دست خود تست کنید.

هر روش درمانی برای تقویت سیستم بدن، نیاز به رعایت رژیم سالم خوری غذایی است، برای اینکه بدنی سالم داشته باشید بهتر است از غذاهایی با کالری بالا و سرخ کرده پرهیز کنید. بهتر است برای سرخ کردن غذاهای خود از روغن کمتری استفاده کنید و یا از سرخ کن بدون روغن و ایرفرایر استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *