راهنمای خرید مولتی کوکر

نظرات در مورد مولتی کوکر

نظرات در مورد مولتی کوکر

مولتی کوکر یک دستگاه همه کاره هوشمند است که می‌تواند جایگزین چندین وسیله آشپزخانه شود. اين وسيله با برنامه‌های خودکار، دما و زمان قابل تنظیم و گرم نگه ‌داشتن خودکار، آشپزي را فوق العاده آسان میکند. به جای داشتن وسایل مختلف برای عملکردهای مختلف مانند زودپز يا پخت تحت فشار، بخارپز، سرخ کردن یا دم کردن و موارد دیگر، مولتی پز طراحی شده است. از آنجایی که مدل‌های مولتی پز بسیار زیاد هستند، قبل از خرید مولتی كوكر، مقایسه تمامی مدل‌های موجود در بازار امری طبیعی و مهم است. بررسي نظرات در مورد مولتی کوکر به خريداران اين امکان را می‌دهد تا کارآمدترین، پرفروش‌ترین و کم هزینه‌ترین و بهترین مولتی کوکر را شناسایی کنند.

در اين محتوا تلاش كرده‌ايم به بهترین مولتی کوکر در نظرات در مورد مولتی کوکر، تفاوت مولتی کوکر و هواپز، مولتی کوکر یا سرخ کن بدون روغن، تفاوت پلوپز و مولتی کوکر، مزايا و معايب مولتي پز بپردازيم.

کار با مولتی کوکر

کار با مولتی کوکر

بهترین مولتی کوکر، در نظرات در مورد مولتی کوکر

در نظرات در مورد مولتی کوکر، برند مولینکس به عنوان محصولی همه کاره و بسیار کاربردی معرفي شده است. ساير بهترین مولتی کوکرهاي در نظرات كاربران نينجا، تفال، برویل، Cuisinart، ردموند، بوش، Instant Pot و فيليپس میباشد. در نظر بگيريد مولتي كوكرها نيز از نظر عملكردها با هم تفاوت دارند. برخي از برندها عملكرد پخت تحت فشار يا زودپز را ندارند. برخی از مدل‌ها عملکرد ماست‌سازی يا خمير سازي را دارند. در واقع در مدل‌هاي پيشرفته، ميانگين پنجاه عملكرد به آنها اضافه شده است.

Instant Pot

Instant Pot

در مجموع در نظرات در مورد مولتی کوکر، كاربران اين وسيله را مناسب براي آشپزخانه می دانند و از خريد آن پشيمان نيستند.

تفاوت مولتی کوکر و هواپز

اين دو دستگاه كاملا از نظر نحوه پخت و پز با هم فرق دارند. اين دستگاه از یک کاسه شیشه‌ای و یک درب بالا تشکیل شده است. غذا از طریق یک لامپ هالوژن در معرض اشعه مادون قرمز قرار می گیرد. گرمای پرتوهای مادون قرمز به کمک فن در داخل محفظه شیشه ای كاملا بسته شده به گردش در می‌آید. مهمترين تفاوت مولتي كوكر و هواپز، پخت دو غذای متفاوت در هواپز است، در حالي در مولتي پزها فقط میتوان يك نوع غذا را پخت.

مولتی کوکر یا سرخ کن بدون روغن؟

مولتی کوکر یا سرخ کن بدون روغن کدام را بایستی انتخاب کنیم؟ جواب اين سوال به چندين عامل بستگي دارد. در حالی که بسیاری از مولتی‌پزها امكان سرخ كردن را به خوبی دارند، اما سرخ کن‌هاي بدون روغن با کشوی دستی، بررسی غذای را در حین طبخ آسان می‌کنند. مولتی کوکرها فاقد ویژگی‌های اختصاصی هستند. با این حال، سبد مولتی پز می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که می‌خواهند مقدار زیادی غذا را بپزند و يا خانواده پر جمعیتی دارند.

مولتي پزها شكل و ابعاد متفاوتي دارند.

مولتي پزها شكل و ابعاد متفاوتي دارند.

مولتی پزها به دلیل قدرت کم و توانایی حفظ گرما، وسیله‌ای با صرفه جویی در مصرف انرژی محسوب می‌شوند. از مولتی پزها می‌توان به عنوان ايرفاير استفاده کرد اما سرخ کن های بدون روغن نمی‌توان به عنوان مولتی پز استفاده نمود. همچنين مولتي كوكرها با پخت برنج، حبوبات، آبگوشت، سوپ و آش، گوشت، انواع خوراك با سبك آشپزي ايراني بيشتر هماهنگي دارند. سرخ كن‌ها براي سبك غذاهاي سرخ كردني نظير بال و مرغ ترد، ماهي و ميگو، استيك و قارچ مناسب هستند.

تفاوت پلوپز و مولتی کوکر

پلوپز یک وسیله آشپزخانه است که مخصوص پخت برنج طراحی شده است. مدل‌هاي پلوپز از نظر اندازه و ویژگی‌های متفاوت هستند، اما همه آنها یک کار را انجام می‌دهند. در پلوپزها با اضافه کردن مقدار مناسب آب و مقدار مناسب برنج به کاسه، پخت و پز یکنواخت و همیشه عالی حاصل میشود. پلوپز براي پخت تخصصي برنج ساخته شده است. و در مولتي پزها نيز امكان پخت برنج نيز وجود دارد اما مولتي پزها به اندازه پلوپز، در پختن برنج كارايي ندارند.

در نظرات در مورد مولتی کوکر در بين كاربران ايراني آن را مناسب با سبك آشپزي ايراني مي‌دانند.

در نظرات در مورد مولتی کوکر در بين كاربران ايراني آن را مناسب با سبك آشپزي ايراني مي‌دانند.

بنابراين كساني كه مرتب برنج می پزند، اما برنج آنها بیش از حد پخته، پخته نشده یا به ته ظرف می‌چسبد، پلوپز برای آنها مناسب است. همچنين نام پلوپز با اينكه نشان دهنده پخت برنج است اما این وسيله در واقع بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، همه کاره است. از آن می‌توان براي تهیه طیف گسترده‌ای از غذاها نظير پخت ماکارونی، بلغور، سبزیجات، کیک، پختن خورش، سوپ و غيره استفاده نمود.

مزایای مولتی کوکر در نظرات در مورد مولتی کوکر

مولتي پز اجاق گاز چند کاره است در اصل هدف اصلی تولید كنندگان اين دستگاه، تسهیل آشپزي در آشپزخانه‌ها است. این دستگاه دارای چندین عملکرد است که تهیه دستورهای مختلف را با سهولت و در زمان مشخص آماده می‌کند. اين وسيله میتواند جایگزین وسايل پخت و پز مانند فر، زودپز، نان ساز، بخارپز، آرام پز، زودپز، قابلمه و حتی ماست ساز شود.

كار كردن با مولتي كوكر بسیار راحت است و استفاده از آن به تلاش زیادی نیاز ندارد. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش کنترلی است که استفاده از آن را بسيار آسان میکند. همچنین مولتي پز دارای یک قابلمه بسیار بزرگ است که می‌توان در آن وعده‌های غذایی را براي شش نفر تهيه كرد.

معایب و مزایای مولتی کوکر

معایب و مزایای مولتی کوکر

از مزاياي مهم آن اين است كه مولتی پز به دلیل عملکردهای متعدد می‌تواند جایگزین انواع مختلف وسيله‌های پخت و پز شود، بنابراین نیازی نیست پول خودتان را برای خرید سرخ کن، زودپز، آرام پز، ماست ساز و سایر وسایل صرف کنید.

یکی دیگر از مزایای عالی استفاده از مولتی كوكر، پخت و پز سالم و بدون چربی است. طبق نظرات در مورد مولتی کوکر در آن می توان انواع غذاها را با روغن بسیار کم یا حتی بدون روغن پخت. در آن سبزیجات، با حفظ طعم اصلی غذا و ویتامین‌ها و مواد معدنی پخته میشوند.

همچنين از مزاياي ديگر آن اين است كه این وسیله در زمان صرفه جویی می‌کند. علاوه بر اين فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی‌کند و نگهداري آن آسان است. طبق نظرات در مورد مولتی کوکر اين وسيله برای افرادی که فضای زیادی در آشپزخانه ندارند و نيز برای افرادی که اغلب زمانی برای گذراندن در آشپزخانه ندارند، بسیار مناسب است.

معایب در نظرات در مورد مولتی کوکر

مولتی کوکرها معایب زیادی ندارند. تنها نكته منفي این دستگاه‌ها این است که با توجه به تغییرات و پیشرفت‌های روز تکنولوژی طراحی شده‌اند، بنابراین استفاده از آن برای نسل‌هاي قدیمی سخت و دشوار است. در نظرات در مورد مولتی کوکر به اين مطلب نيز اشاره شده است. برخي از مولتي پزها نظير مولتي كوكر نينجا دستورالمعل‌هاي پخت نسبتا پبچيده‌اي دارد تا يادگيري آنها بايستي مداوم از دفترچه راهنما استفاده نمود. با اين وجود كارايي و كيفيت در نظرات در مورد مولتی کوکر نينجا مثبت است.

خرید مولتی کوکر

در فروشگاه اینترنتی بدون روغن ما بهترین مولتی کوکرهای برند را با گارانتی 1 ساله خودمان عرضه می‌نماییم. معمولا کالاهای خارجی دارای گارانتی از یک شرکت ناشناخته گارانتی دارند. این موضوع باعث می‌شود، تا متاسفانه هیچ مشکلی را پوشش ندهند. برای حل این مشکل، ما خودمان محصولات مورد نیاز را گارانتی کردیم. در بخش راهنمای خرید مولتی کوکر می‌توانید اطلاعات خوبی را قبل از خرید بدست آورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *