راهنمای طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن

معنی دکمه های سرخ کن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن راهی عالی برای طبخ غذاهای مورد علاقه‌تان به شكل سالم است. برای استفاده از سرخ کن، بسته به مدل بایستی با دکمه‌های صفحه نمایش دیجیتالی آن آشنا باشید. معمولا تنظیمات دما و زمان با استفاده از دکمه‌های فلش بالا و پایین تنظیم می‌شوند. در ادامه به موضوعاتی چون معنی chips در سرخکن بدون روغن، معنی warm در سرخ کن بدون روغن،  معنی nut در سرخ کن، معنی wings در سرخ کن بدون روغن، معنی shrimp در سرخ کن بدون روغن، معنی meat در سرخ کن بدون روغن و معنی timing در سرخ کن بدون روغن می‌پردازیم.

کار با دکمه های سرخ کن بدون روغن فیلیپس

کار با دکمه های سرخ کن بدون روغن فیلیپس

در نظر بگیرید برخی از مدل‌های سرخ كن‌های بدون روغن صفحه نمایش دیجیتالی ندارند. اگر سرخ کن بدون روغن شما، عملکردهای از پیش تعیین شده ندارد، مشکلی نیست. دفترچه دستورالعمل سازنده دستگاه، معمولاً دماها و زمان‌های پخت، برشته کردن، سرخ كردن و غیره را ارائه می‌دهد و می‌توانید به صورت دستی زمان پخت و دما را تنظیم کنید. در نظرات سرخ کن بدون روغن یکی از حرف های گفته شده، بی اطلاعی از کاربرد دکمه ها بطور کامل است، در ادامه به این مشکل می‌پردازیم.

 در زیر به معنای برخی از عملکردهای سرخ كن‌های بدون روغن پرداخته شده است:

معنی chips در سرخکن بدون روغن

chips  در سرخ کن بدون روغن برای تهیه چیس‌های سبزیجات نظیر سیب زمینی، لبو و غیره به كار می‌رود. برای تهیه چیپس سیب زمینی، ورقه‌های سیب زمینی را در سبد سرخ کن بدون روغن قرار دهید. ابتدا در دمای 170 درجه فارنهایت به مدت 20 تا 25 دقیقه ورقه‌های سیب زمینی را خشک کنید. هر 5 دقیقه یا بیشتر سبد را تكان دهید. سپس دما را تا 400 درجه فارنهایت افزایش دهید و 5 دقیقه دیگر تا زمانی که سیب زمینی‌ها ترد شوند، صبر کنید.

پخت و پز با سرخ کن بدون روغن

پخت و پز با سرخ کن بدون روغن

معنی warm در سرخ کن بدون روغن

اگر بعد از پختن غذا نیاز به گرم نگه داشتن آن دارید، می‌توانید از تنظیم warm «گرم نگه داشتن» استفاده کنید. در حالت گرم نگه داشتن، سرخ کن بدون روغن انرژی را به عناصر پایینی توزیع می‌کند تا غذا بعد از پخت گرم بماند. زمان از پیش تعیین شده برای عملکرد گرم نگه داشتن بسته به مدل 30 دقیقه تا 1 ساعت است. دمای از پیش تعیین شده 170 درجه فارنهایت می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید، دکمه دما یا تایمر را برای تنظیم بچرخانید. در سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس گرم نگه داشتن غذا معمولا سی دقیقه می‌باشد.

 معنی nut در سرخ کن

nut  در سرخ کن به معنای برشته کردن آجیل می‌باشد. برشته کردن آجیل در سرخ کن بدون روغن فقط چند دقیقه طول می‌کشد و بهترین راه برای ایجاد بیشترین طعم در این خوراکی‌ها است.

برشته كردن گردو امريكايي و بادام در سرخكن(nut)

برشته كردن گردو امريكايي و بادام در سرخكن(nut)

معنی timing در سرخ کن بدون روغن

timing  در سرخ کن‌های بدون روغن راهنمای زمان بندی پخت غذاها است. به عنوان مثال:

  • پخت فیله ماهی سفید در 180 درجه سانتی گراد و حداکثر 5-10 دقیقه بسته به ضخامت صورت می‌گیرد.
  • ناگت مرغ منجمد در 180 درجه سانتی گراد و 16-13 دقیقه.
  • شیرینی 176 درجه سانتی گراد و 13- 8 دقیقه.

 معنی wings در سرخ کن بدون روغن

برای برشته كردن بال مرغ (wings) در سرخ کن‌های بدون روغن، به طور پیش فرض دمای بالاتر در نظر گرفته شده است.

معنی shrimp در سرخ کن بدون روغن

در سرخ کن‌های بدون روغن shrimp برای سرخ کردن میگو به كار می‌رود. مدت زمان سرخ کردن میگوها پنج تا شش دقیقه در دمای 400 درجه فارنهایت است. میگوها در یک لایه سبد سرخ كن قرار دهید و در نیمه پخت آنها را تكان دهید. برای سرخ كردن آنها می‌توانید از روغن زیتون، سیر، نمك و فلفل استفاده کنید.

عملكرد Dehydrate یا خشك كردن در سرخکن بدون روغن

عملکرد آبگیری یا خشك كردن برای تهیه میوه‌های خشك و سبزیجات به كار می‌رود. این عملكرد به آرامی هوای گرم را به مدت طولانی روی برشهای میوه می‌دمد و رطوبت اضافی آنها را خارج می‌کند. هنگام انتخاب تنظیمات آبگیری در سرخ کن بدون، به طور پیش فرض دما و زمان درست، برای رسیدن به نتایج مطلوب وجود دارد. در عملكرد Dehydrate برشهای میوه مثلا سیب نبایستی روی هم قرار گیرند و فضایی را برای گردش هوا در اطراف آنها بایستی باشد. عیب این عملكرد در خشك كردن میوه‌ها اين است كه زمان زیادی طول ( 8 تا 10 ساعت ) می‌كشد.‌

تهیه چيپس سيب زميني شيرين و لبو در ایرفرایر

تهیه چيپس سيب زميني شيرين و لبو در ایرفرایر

معنی meat در سرخ کن بدون روغن

meat  در سرخ کن بدون روغن به معنای پخت گوشت است. تمام روش‌های پخت گوشت اجاق‌پز با حرارت خشک (گریل کردن، کباب کردن، سرخ کردن در تابه و برشته کردن در فر)، در سرخ كن بدون روغن امکان پذیر است. همچنین گوشت چرخ كرده را می‌توان در سرخ كن بدون روغن طبخ نمود.

کار با دکمه های سرخ کن بدون روغن نینجا

کار با دکمه های سرخ کن بدون روغن نینجا

عملکرد گرم کردن مجدد (Reheat)

عملكرد گرم کردن مجدد(Reheat) در سرخ کن بدون روغن برای غذاهای باقی مانده مانند پیتزا، مرغ سرخ شده یا سیب زمینی سرخ کرده مناسب است.

2 نظر در “معنی دکمه های سرخ کن بدون روغن

  1. سوسن کرمی گفت:

    مطالب عالی بود

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      سپاس از ثبت نظر و انرژی مثبتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *