طرز تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن بسیار آسان است و شما می‌­توانید به راحتی این کار را انجام دهید. فیله ماهی خانگی با سرخ کن بدون روغن بسیار خوشمزه، ترد و لذت­بخش است. شما می­‌توانید انواع مختلف ماهی‌­ها را در سرخ­کن بدون روغن تهیه کنید و از طعم آنها نهایت لذت را ببرید. ما در اینجا به نکاتی اشاره می­‌کنیم که به شما کمک می­‌کنند تا با روش پخت فیله ماهی در سرخ­کن بدون روغن بیشتر آشنا شوید. سعی کنید از فیله ماهی تازه استفاده کنید که بسیار لذیذ و دلپذیر می‌­باشد. فیله ماهی پخته شده در سرخ کن بدون روغن از چربی و کالری کم­تری برخوردار است و طعم آن نیز مانند ماهی سرخ شده، ترد و خوشمزه می‌­باشد. زمانی­که فیله ماهی را در سرخ­کن بدون روغن می‌­پزید، تمیز کردن آن راحت­‌تر از زمانی است که آن را سرخ می­‌کنید.

دستور پخت فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن

دستور پخت فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن

لازم به ذکر است که طبیعتا فیله ماهی پخته شده در مقایسه با ماهی سرخ شده، غذای سالم­‌تری به شمار می‌­آید. مطمئن باشید که تمام اعضای خانواده شما به طعم فیله ماهی پخته شده علاقه­ مند می­‌شوند و آن را دوست خواهند داشت. زمانی­که تمام اعضای خانواده برای شام دور میز غذاخوری نشسته‌­اید، فیله ماهی پخته شده می­‌تواند انتخابی ایده‌­آلی برای شما باشد.

در مطالب قبلی مجله فروشگاه اینترنتی بدون روغن به مطالبی چون سرخ کن بدون روغن چیست؟، اگر فر داریم، آیا سرخ کن بدون روغن بخریم؟، 10 نکته طلایی برای استفاده از سرخ کن بدون روغن، تمیز کردن سرخ کن بدون روغن، ایرفرایر چیست، استفاده فویل آلمینیومی در سرخکن بدون روغن و آیا سرخ کن بدون روغن اشعه مضر دارد؟ پرداختیم. همینطور در این مطلب به معرفی ایرفرایر می‌پردازیم.

برای تهیه فیله ماهی در سرخ کن بدون روغن، از چه نوع ماهی استفاده کنید؟

در طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن، توصیه می‌‌­شود از ماهی‌های دارای گوشت سفید استفاده کنید زیرا از بافت سفت‌­تری برخوردار می­باشد. ماهی سفید به خوبی می‌­پزد و زمانی­که هنگام پخت سفت‌­تر شد، از هم جدا نمی­‌شود و نمی­‌پاشد. به عنوان مثال، تیلاپیا یک ماهی سفید است که بسیار خوشمزه می‌­باشد و طرفداران زیادی دارد. برای تهیه فیله ماهی، شما همچنین می­‌توانید از ماهی کاد (ماهی روغن) یا هالیبوت (نوعی ماهی پهن بزرگ) نیز استفاده کنید. قیمت این ماهی­ها در مقایسه با سایر ماهی­‌های دیگر، گران‌­تر است. این ماهی‌­ها برای پخت در سرخ­کن بدون روغن بسیار مناسب می­‌باشند زیرا از بافت پوسته پوست‌ه­ای بسیار خوبی برخوردار هستند. ماهی سالمون نیز طعم بسیار خوبی دارد.

آماده کردن فیله ماهی

آماده کردن فیله ماهی

اما در کل شما می‌توانید انواع ماهی‌های جنوب و شمال کشور را در سرخ کن بدون روغن طبخ نمایید. حال هرچی بافت ماهی سفت‌تر باشد، طبخ آن در ایرفرایر بهتر انجام خواهد شد.

در طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن، به چه نکاتی باید توجه داشته باشید؟

در طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن، ابتدا باید ماهی خود را در هر اندازه‌­ای که دوست دارید برش دهید. شما همچنین می‌­توانید ماهی را به صورت فیله کامل تهیه کنید. سپس باید تخم­ مرغ­ها را در کاسه‌­ای جداگانه بشکنید و آنها را هم بزنید و کمی نمک، فلفل و زردچوبه به آن بیفزایید. پودر سوخاری را نیز در ظرفی دیگر آماده کنید. در مرحله بعدی، باید فیله­‌های ماهی را به آرامی در تخم ­مرغ و سپس آنها را در پودر سوخاری قرار دهید تا تخم ­مرغ و پودر سوخاری تمام فیله ماهی را بپوشاند. شما همچنین می­‌توانید بعد از اینکه فیله ماهی را در تخم­ مرغ قرار دادید، روی آن را پودر سوخاری بپاشید. در مرحله آخر، فیله‌­ها را در سرخ­کن بدون روغن قرار دهید تا سرخ شوند.

مزه دار کردن فیله ماهی

مزه دار کردن فیله ماهی

آیا می‌­توانید فیله ماهی را در فریزر نگهداری کنید؟

اگر فیله­‌های ماهی شما اضافه مانده است، نگران نباشید! شما می­‌توانید آنها را در فریزر نگهداری کنید. توجه داشته باشید زمانی­که می‌خواهید فیله‌­های منجمد شده را در سرخ­کن بدون روغن گرم کنید، بگذارید تا کمی یخ آنها آب شود. در ادامه، با نحوه پخت فیله تیلاپیا با سرخ­کن بدون روغن آشنا خواهید شد.

چیدن فیله ماهی در سرخ کن بدون روغن

چیدن فیله ماهی در سرخ کن بدون روغن

مواد لازم در طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن

مواد لازم در طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن شامل 454 گرم فیله ماهی سفید، یک قاشق چایخوری نمک کوشر برای طعم دادن به آن، یک تا دو قاشق چایخوری فلفل سیاه برای طعم دادن به آن، یک قاشق چایخوری پودر سیر، یک قاشق چایخوری پاپریکا، یک تا دو فنجان پودر سوخاری، یک تا دو عدد تخم ­مرغ و اسپری روغن آشپزی می­‌باشند.

تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن

تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن

دستورالعمل‌­های لازم برای تهیه فیله ماهی داخل سرخ کن رژیمی

در طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن، ابتدا باید از قبل سرخ­کن را در دمای 195 درجه سانتی­گراد به مدت 4 دقیقه گرم کنید. اگر فیله­‌های شما منجمد شده هستند، بگذارید تا یخ آنها آب شود. اگر لازم باشد می­‌توانید فیله‌­ها را نصف کنید. شما باید فیله‌­ها را در اندازه‌های یکنواخت برش دهید تا به طور کامل بپزند. اگر فیله­‌ها را در اندازه‌­های ضخیم برش دهید، به زمان بیشتری برای پختن آنها نیاز دارید. سپس فیله‌­ها را کمی با روغن چرب کنید و سپس به آنها نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا بزنید.

فیله ماهی لذیذ

فیله ماهی لذیذ

در مرحله بعدی، پودر سوخاری را در ظرفی که دارای عمق کمی می­‌باشد، بریزید. تخم­ مرغ­‌ها را نیز در ظرفی جداگانه بشکنید و سپس آنها را هم بزنید. فیله‌­ها را در تخم­ مرغ قرار دهید. سپس روی فیله­‌ها را به طور کامل با پودر سوخاری بپوشانید. روی باقی­مانده فیله‌­ها نیز به همین صورت، پودر سوخاری بپاشید. در مرحله بعدی، باید در سبد یا سینی سرخ­کن بدون روغن، کاغذ روغنی سوراخ­دار و یا پوشش سیلیکونی سوراخ­دار قرار دهید.

فوت کوزه گری پخت ماهی در سرخکن بدون روغن

طبخ ماهی در سرخ کن بدون روغن

طبخ ماهی در سرخ کن بدون روغن

توجه داشته باشید که اگر کاغذ روغنی و یا سیلیکون سوراخ­دار در دسترس ندارید، حتما باید سبد یا سینی سرخ­کن را به طور کامل با روغن چرب کنید. اگر کاغذ روغنی و یا سیلیکون سوراخ­دار دارید، باید آن را به آرامی با اسپری روغن چرب کنید. سپس فیله­‌ها را به صورت یک لایه روی کاغذ روغنی و یا سیلیکون سوراخ‌­دار قرار دهید. تمام قسمت­‌های فیله‌­های پوشانده شده با پودر سوخاری را به طور کامل با اسپری روغن چرب کنید.

در مرحله بعدی، سرخ­کن را در درجه 195 درجه سانتی­گراد تنظیم کنید و با توجه به اندازه و ضخامت فیله­‌ها، بگذارید به مدت 8 تا 14 دقیقه سرخ شوند. فیله­‌ها را بعد از 6 دقیقه پشت و رو کنید و بگذارید تا مدت زمان باقی­مانده پخته شوند. زمانی­که فیله‌ها به طور کامل سرخ شوند، رنگ آنها قهوه‌­ای و ترد می­‌شود. شما می­‌توانید فیله ماهی پخته شده را با سس تارتار، سس خردل و… میل کنید. توجه داشته باشید که اگر شما سرخ­کن بدون روغن خود را از قبل گرم کرده‌­اید، باید مدت زمان پخت فیله‌­ها را چند دقیقه کاهش دهید.

در واقع فوت کوزه گری، چرخاندن ماهی‌ها در سبد و روغن اسپری کردن 1 دقیقه آخر به ماهی است. با این کار شاید حتی کسی نفهمد که شما ماهی را روی تابه سرخ نکرده‌اید. یک بار امتحان کنید، از طعم غذای خود لذت خواهید برد.

طرز تهیه انواع غذا با سرخ کن بدون روغن

همانطور که مطلع هستید انواع غذاهای متنوع را می‌توان با سرخکن بدون روغن طبخ نمود. در بخش دستور تهیه غذا با سرخکن بدون روغن می‌توانید نمونه‌های دیگر را نیز مشاهده نمایید. از نمونه مواد خوراکی که دستور تهیه آنها در مجله سایت اینترنتی بدون روغن وجود دارد، می‌توان به دستور تهیه براونی، پخت دونات با سرخکن بدون روغن، میگو و کوکی جو دوپرک اشاره کرد.

 

منبع : airfryerworld

2 نظر در “طرز تهیه فیله ماهی با سرخ کن بدون روغن

  1. bedoneroghan گفت:

    سپاس از ثبت نظر شما بانو

  2. bedoneroghan گفت:

    سپاس از ثبت نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *