طرز تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن

جوجه کباب با سرخ کن بدون روغن

جوجه کباب با سرخ کن بدون روغن

تهیه جوجه کباب با سرخ کن بدون روغن ساده تر از آب خوردن است. جوجه کباب همیشه پای ثابت تفریحات، شب نشینی ها، کمپ ها و مهمانی های ایرانی ها است. لذت درست کردن و خوردن جوجه کباب روی زغال و منقل که توصیف پذیر نیست. با این حال این روش دوست دار طبیعت نیست. جدا از این موضوع هم تهیه جوجه کباب در منزل و آپارتمان بدون منقل و روی گاز سختی های زیادی دارد. تمیز کردن گاز، پیچیدن دود کباب در منزل کمی آزار دهنده است. به همین خاطر در این مطلب به تهیه پخت جوجه کباب با سرخ کن بدون روغن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

جوجه کباب با سرخکن بدون روغن

جوجه کباب با سرخکن بدون روغن

تهیه پخت جوجه کباب با سرخ کن بدون روغن

ابتدا لازم است تا مرغ ها را خورد کنیم. بهتر است که کمی مرغ ها را درشت‌تر خورد کنیم. به این خاطر که جوجه کبابمان آب دار شود. همیشه خوردن و چشیدن جوجه کباب در خانواده و جمع ها داستانی است. به این خاطر که سلیقه ها به تعداد آدم های موجود متفاوت است. سلایق مختلف چون آبدار بودن، خشک بودن، تند بودن، معطر بودن، زعفرانی، ساده بودن، بدون استخوان، با استخوان، ترش، شیرین و کلی جزئیات دیگر. پس مراحل مزه دار کردن مرغ شما کاملا می‌تواند با سلیقه شما متفاوت شود.

مزه دار کردن مرغ ها

مزه دار کردن مرغ ها

بعد از خورد کردن کمی درشت تر مرغ، وقت مزه دار کردن آن است. در این پخت و پز ما به مرغ ها جعفری، نمک، پیاز، پاپریکا، آویشن، فلفل سیاه و آب لیمو اضافه کردیم. بهتر است اجازه بدهید تا مرغ ها مزه رو به خود بگیرند. مرغ های مزه دار شده را داخل کیسه، چندین ساعت داخل یخچال نگهداری نمایید.

چیدن مرغ ها داخل سرخ کن بدون روغن

چیدن مرغ ها داخل سرخ کن بدون روغن

مراحل پخت جوجه کباب در سرخکن بدون روغن

بعد از مزه دار شدن مرغ ها اگر مایل به آب دار شدن جوجه کباب و راحتی در شست و شوی دستگاه ایرفرایر خود هستید، مرغ ها را داخل کاغذ روغنی یا ظرف سیلیکونی سرخ کن بدون روغن قرار دهید. حواستان باشد که مرغ ها با فاصله از هم قرار بگیرند و بصورت فشرده روی هم نباشند، تا بطور کامل بپزند.

جوجه کباب با دستگاه ایرفرایر

جوجه کباب با دستگاه ایرفرایر

زمان پخت 25 دقیقه با دمای 180 درجه است. بعد از 15 دقیقه دستگاه ایر فرایر خود را متوقف کرده و مرغ ها را بچرخوانید. در 5 دقیقه آخر هم می‌توانید گوجه فرنگی و فلفل را به سبد خود اضافه نمایید. شما با استفاده از سرخ کن بدون روغن به راحتی یک جوجه کباب خوش طعم خواهید داشت. می‌توانید کمی روغن را با اسپری روغن به مرغ ها بزنید. که با توجه به سلیقه افراد می‌تواند کم و زیاد باشد. هرچند که در پخت ران مرغ شما نیازی به اسپری روغن نخواهید داشت. حال بدون صرف انرژی خاصی یک جوجه کباب خوش مزه خواهید داشت. نوش جان!

عکس جوجه کباب با سرخکن بدون روغن

عکس جوجه کباب با سرخکن بدون روغن

لوازم جانبی سرخ کن بدون روغن

برای استفاده راحت‌تر و بهتر از دستگاه سرخکن بدون روغن خود استفاده از لوازم جانبی چون قلموی سیلیکونی، اسپری روغن، کاغذ روغنی و ظرف سیلیکونی کمک کننده است. این محصولات شامل لوازم آشپزخانه می‌شوند. در ادامه چند محصول از این دسته را مشاهده می‌نمایید.

پخت انواع غذا با سرخ کن بدون روغن

در این قست مجله شما می‌توانید تهیه و پخت انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را با دستگاه ایرفرایر مشاهده نمایید. طرز تهیه غذاهای میگو، چیپس سیب، چیپس خلالی سیب زمینی در ایرفرایر، کشمش در سرخکن بدون روغن، بلال با سرخکن و همبرگر با سرخ کن بدون روغن در این بخش قابل مشاهده است. در بخش بالا به طرز تهیه جوجه کباب با ایرفرایر پرداختیم.

4 نظر در “جوجه کباب با سرخ کن بدون روغن

  1. زهرا گفت:

    براي كوكو هم ميشه توضيح بنويسيد؟ اگه از كاغذ روغني كاسه‌اي يا همين كاغذ روغني هاي مخصوص استفاده كنم نميچسبه؟

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر سرکار خانم زهرا
      انشالله در روزهای آتی طرز پخت کوکو با سرخ کن بدون روغن را آموزش خواهسم داد. بله می‌توانید به راحتی از کاغذ روغنی قالب سرخ کن استفاده نمایید. در این مطلب از محصول کاغذ روغنی سرخ کن بدون روغن مدل 2050 استفاده شده است.

  2. داود گفت:

    سلام ما اقدام به خرید سرخ کن9285کرده ایم متاسفانه دفترچه راهنما جهت استفاده و پخت انواع غذا ها را ندارد

  3. منصوره گفت:

    سلام من کوکو سبزی تو ظرف پیرکس کوچک داشتم که تو دستگاه جاشد مثل کوکو معمولی موادرو داخلش ریختم و روی درجه کیک ۱۶۰ گذاشتم بد نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *