طرز تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن

همبرگر در سرخ کن بدون روغن

همبرگر در سرخ کن بدون روغن

همبرگر در سرخ کن بدون روغن در داخل آشپزخانه شما در کمتر از 15 دقیقه آماده می‌شود. همبرگر از غذاهای محبوب در سطح ایران و جهان است. امروزه با مشکلات مصرف بالای روغن‌ها، استفاده از سرخ کن بدون روغن هم رواج پیدا کرده است. در ادامه به طرز تهیه همبرگر با سرخ کن بدون روغن می‌پردازیم. در ادامه به چند مدل قالب همبرگر زن اشاره خواهیم کرد. همینطور لیست لوازم ضروری سرخ کن بدون روغن را که می‌توانید با استفاده از آنها تجربه بهتری با دستگاه ایرفرایر خود داشته باشید را خدمتتان ارائه می‌کنیم.

لذت خوردن همبرگر در سرخ کن بدون روغن

لذت خوردن همبرگر در سرخ کن بدون روغن

شما در آشپزخانه منزلتان با کمک یک سرخ کن بدون روغن می‌توانید در کمتر از 15 دقیقه یک همبرگر لذیذ را تهیه کنید. همینطور می‌توانید با سرخ کردن سیب زمینی یک غذای لذیذ را سرو نمایید. همینطور شما می‌توانید انواع همبرگر گوشت گوسفند، گاو، بوقلمون مرغ و همبرگر گیاهی را در سرخ کن بدون روغن طبخ نمایید. با ما همراه باشید.

یک همبرگر

یک همبرگر

در مطالب قبلی مجله فروشگاه اینترنتی بدون روغن به موضوعاتی چون سرخ کن بدون روغن چیست؟، اگر فر داریم، آیا سرخ کن بدون روغن بخریم؟، 10 نکته طلایی برای استفاده از سرخ کن بدون روغن، آیا پارس خزر سرخ کن بدون روغن دارد؟، تمیز کردن سرخ کن بدون روغن، ایرفرایر چیست، استفاده فویل آلمینیومی در سرخکن بدون روغن و همینطور به آیا سرخ کن بدون روغن اشعه مضر دارد؟ پرداختیم.

برای درست کردن همبرگرها می‌توانید از قالب های متنوع موجود استفاده نمایید. در زیر 2 محصول مختلف فلزی و پلاستیکی که به منظور درست کردن همبرگر استفاده می‌شوند را ملاحظه می‌نمایید. با لمس یا کلیک روی هر عکس می‌توانید اقدام به خرید هر مدل نمایید.

طرز تهیه همبرگر با سرخ کن بدون روغن

شما ابتدا نیاز به همبرگر خام دارید. می‌توانید از همبرگرهای متنوع آماده که بازار وجود دارند تهیه نمایید. اگر هم دوست دارید، خودتان همبرگر را تهیه کنید، حتما به همبرگتان استراحت دهید. در مطالب جداگانه به تهیه همبرگرهای متنوع اعم از حیوانی و گیاهی خواهیم پرداخت.  بعد از آماده شدن مواد بصورت دایره‌ای نوبت پخت است.

همبرگر در سرخ کن بدون روغن

همبرگر در سرخ کن بدون روغن

همبرگرهای آماده شده را با فاصله در سبد سرخ کن بدون روغن قرار دهید. سرخ کن بدون روغنتان را روی دمای 175 درجه سانتیگراد و زمان 4 دقیقه ست بفرمایید. و بعد از این زمان به آرامی همبرگرها را بپرخوانید. البته به این نکته توجه بفرمایید که این زمان با توجه به ضخامت همبرگر و سلیقه هرکس می‌تواند کم یا زیاد شود. اما به هرصورت فراموش نکنید که هر زمانی که می‌خواهید همبرگرتان را بپزید، به 2 قسمت تقسیم کنید تا هر دو طرف آن به خوبی سرخ شود. بعد از این زمان می‌توانید پنیر پیتزا را به گوشت اضافه کرد. مدت زمان 30 ثانیه تا 1 دقیقه مناسب اینکار است.

 

البته برای همبرگرهای یخ زده این زمان باید کمی بیشتر شود. همینطور می‌توانید با استفاده از اسانس دود مایع طعم همبرگرتان را دودی نمایید.

پیچیدن همبرگر آماده شده در سرخکن بدون روغن

هرچند شاید برایتان ساده باشد، اما پیچیدن همبرگر طبق رعایت و نظم باعث می‌شود تا شکل نهایی آن بهتر شود. در زیر مراحل پیچیدن همبرگر خوش مزه را با هم مرور می‌نماییم.

مراحل چینش همبرگر

مراحل چینش همبرگر

  • کار را با دو قسمت کردن نان همبرگر شروع می‌کنیم.
  • سپس کاهو یا سبزیجات را دو طرف نان قرار می‌دهیم.
  • همبرگرهای پخته شده را روی سبزیجات قرار می‌دهیم.
  • گوجه و خیارشور را به ترتبیب روی همبرگر می‌چینیم.
  • و در نهایت نان را می‌بندیم. می‌توانیم البته قبل بستن نانها، آنها را آغشته به سس کنیم.
  • مهمترین بخش، حالا از زحمتات کشیده شده استفاده کرده و از خوردن یک غذای سالم و لذیذ لذت می‌بریم.
چیدمان همبرگر

چیدمان همبرگر

نکات پختن همبرگر با سرخ کن بدون روغن

  • اگر شما علاقه مند به خوردن همبرگر well done هستنید باید زمان پخت هر دفعه را به بیش از 4 دقیقه ارتقا دهید.
  • زمان گفته شده برای یک همبرگر در صورت خام به ضخامت 2.5 سانتی‌متر است، اگر ضخامت همبرگر تهیه شده شما کمتر یا بیشتر است، این تغییر را در زمان تهیه پخت با سرخ کن بدون روغن تطبیق دهید.
  • در اندازه استاندارد همبرگر شما می‌توانید 2 تا 4 همبرگر در سبد سرخ کن قرار دهید. البته این موضوع با توجه به قطر همبرگر و مدل سرخ کن بدون روغن شما موثر است. این موضوع را در زمان تهیه غذا برای تمام افراد خانواده لحاظ کنید.
  • می‌توانید از ترمومتر یا دماسنج گوشت برای طبخ بصورت ایده‌آل نیز استفاده نمایید.
  • اگر قصد پخت همبرگر گاوی در سرخ کن بدون روغنتان دارید، می‌توانید به مقدار بسیار کمی آب درون سبدتان بریزید تا گوشت‌ها لذیذتر شوند.
همبرگر لذیذ

همبرگر لذیذ

  • فراموش نکنید که برای بالا بردن عمر دستگاهتان بعد از مصرف حتما سرخ کن بدون روغن را به نحو درست تمیز نمایید.

لوازم ضروری سرخ کن بدون روغن

از وسایل ضروری استفاده برای سرخ کن بدون روغن می‌توانیم به کاغذ روغنی، اسپری روغن و ظروف سرخ کن بدون روغن نام ببریم. در بخش زیر تعدادی از این لوازم را مشاهده می‌کنید، که می‌توانید با کلیک یا لمس روی هر کدام به خرید آنها از فروشگاه بدون روغن اقدام نمایید.

آیا می‌توان همبرگر یخ زده را سرخ کن بدون روغن قرار داد؟

بله. این یک حسن و مزیت سرخ کن بدون روغن است، که دیگر نیاز نیست شما تا وا رفتن مواد خوراکی صبر نمایید. فقط کافی است، کمی زمان پخت را افزایش دهید. افزایش 1 تا 2 دقیقه‌ای کافیست. بعد از یک بار استفاده با توجه به دمای فریزرتان این دستتان خواهد آمد.

همبرگر یخ زده

همبرگر یخ زده

طرز تهیه انواع غذا با سرخ کن بدون روغن

همانطور که مطلع هستید، انواع غذاهای مختلف را می‌توان با سرخ کن بدون روغن تهیه نمود. در بخش دستور تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن می‌توانید نمونه‌های دیگر را نیز مشاهده نمایید. از نمونه مواد خوراکی که دستور تهیه آنها در مجله سایت اینترنتی بدون روغن وجود دارد، می‌توان به دستور تهیه براونی، پخت دونات با سرخکن بدون روغن، فیله ماهی، میگو، نان سیر، راویولی، خیارشور سوخاری، جوجه کباب با سرخ کن بدون روغن، بلال، ساندویچ بوقلمون و کوکی جو دوپرک اشاره کرد.

همبرگر آماده شده

همبرگر طلایی آماده شده

منبع: airfryereats

2 نظر در “همبرگر در سرخ کن بدون روغن

  1. تشکری گفت:

    ممنون از توضیح تون

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      خواهش میکنیم. در خدمتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *