طرز تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه تاکو با سرخ کن بدون روغن

طرز تهیه تاکو با سرخ کن بدون روغن

واقعبرای تهیه تاکو با سرخ کن بدون روغن، ابتدا باید سرخ­کن خود را تا 350 درجه گرم کنید. کاسه­ای بزرگ بردارید و تخم­مرغ­ها، خرده نان خشک و چاشنی تاکو را در آن با هم مخلوط نمایید. سپس گوشت چرخ کرده را به آرامی به آن اضافه کنید و مواد را به طور کامل با هم مخلوط نمایید. در مرحله بعدی، یک تا چهار فنجان مخلوط گوشت چرخ کرده را در وسط هر یک از تورتیلاها بریزید. سپس تورتیلاها را بپیچید و با استفاده از خلال دندان، آنها را محکم کنید.

تاکو در سرخ کن بدون روغن

تاکو در سرخ کن بدون روغن

در ادامه طرز تهیه تاکو با سرخ کن بدون روغن، سینی سرخ­کن خود را با استفاده از اسپری آشپزی، چرب کنید و تاکوها را در یک لایه در آن بچینید. بگذارید تاکوها به مدت 6 دقیقه سرخ شوند و سپس آنها را پشت و رو کنید تا گوشت کاملا پخته شود. اگر می­خواهید تاکوهای شما ترد شوند، باید بگذارید تا رنگ آنها قهوه­ای طلایی شود. توجه داشته باشید قبل از اینکه تاکوی خود را سرو نمایید، خلال دندان را از درون آن بردارید. اگر علاقه دارید، می­توانید تاکو را با سالسا نیز میل کنید. در ادامه به شما می­گوییم که تاکو چیست تا با این غذای خوشمزه بیشتر آشنا شوید.

تاکو چیست؟

تاکو جزء یکی از غذاهای مکزیکی محسوب می­شود که بسیار ترد و خوشمزه است. مردم ایالات متحده آمریکا نیز تاکو را در برخی از وعده­های غذایی خود قرار می­دهند. این غذا در مکزیک از محبوبیت ویژه­ای برخوردار می­باشد و طرفداران زیادی دارد. این غذا امروزه در بسیاری از رستوران­های سراسر دنیا نیز سرو می­شود. اگر با طرز تهیه این غذا آشنا شوید، از خوردن آن لذت می­برید. ما در اینجا طرز تهیه تاکو با سرخ کن بدون روغن را به شما آموزش داده­ایم. سعی کنید این غذا را تهیه کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه تاکو با سرخ کن بدون روغن

مواد لازم برای تهیه تاکو با سرخ کن بدون روغن شامل 2 عدد تخم­مرغ بزرگ، یک تا دو فنجان خرده نان خشک، 3 قاشق غذاخوری چاشنی تاکو، گوشت چرخ کرده فاقد چربی، 10 عدد تورتیلای ذرت که گرم شده باشد و یک عدد اسپری آشپزی می­باشند. اگر علاقه دارید، می­توانید از سالسا نیز استفاده کنید.

آماده کردن مخلفات تاکو

آماده کردن مخلفات تاکو

آیا شما می­توانید تاکو را بدون استفاده از سرخ­کن بدون روغن تهیه کنید؟

تاکو با سرخ کن بدون روغن بسیار ترد و خوشمزه می­شود. اما حتی قبل از اینکه سرخ­کن­های بدون روغن وارد بازار شوند، آشپزهای خانگی و سرآشپزهای با مهارت تاکوهای ترد و خوشمزه­ای می­پختند. شما می­توانید تاکو را با استفاده از فر نیز تهیه نمایید. درواقع در این صورت، باید دمای فر را تا 200 درجه سانتی­گراد تنظیم کنید.

چیدن تاکوها در ایرفرایر

چیدن تاکوها در ایرفرایر

در طرز تهیه تاکو با سرخ کن بدون روغن، چگونه باید از ترک خوردن تورتیلاهای ذرت جلوگیری کنید؟

در طرز تهیه تاکو با سرخ کن بدون روغن، سعی کنید از تورتیلاهای ذرت تازه استفاده نمایید و آنها را در مایکروویو گرم کنید تا ترک نخورند. 10 عدد تورتیلا را بر روی یکدیگر قرار دهید و به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه در مایکروویو بگذارید. سپس دستمال کاغذی را کمی مرطوب کنید و تورتیلاها را در آن بپیچید. شما همچنین می­توانید تورتیلاهای ذرت خانگی تهیه نمایید تا از تازه بودن آنها، اطمینان حاصل کنید.

چیدن تاکوها

چیدن تاکوها

تاکو را تا چه مدتی می­توانید در فریزر نگهداری کنید؟

شما می­توانید تاکوها را به مدت 3 ماه در فریزر نگهداری کنید. زمانی­که تاکوها سرخ شدند و آنها را از سینی سرخ­کن برداشته­اید، باید بگذارید تا کاملا خنک شوند. سپس آنها را روی یک ورق پخت قرار دهید و همراه با کاغذ موم شده در کیسه زیپ­دار بگذارید و در فریزر قرار دهید. زمانی­که قصد دارید تاکوها را از فریزر بردارید و آنها را سرو نمایید، باید سینی سرخ­کن بدون روغن خود را کمی چرب کنید و دوباره آنها را در یک لایه بر روی سینی بچینید. دمای سرخ­کن را تا 350 درجه تنظیم کنید و بگذارید تاکوها به مدت 10 تا 12 دقیقه از هر طرف گرم شوند.

پخت تاکو با سرخ کن بدون روغن

پخت تاکو با سرخ کن بدون روغن

ارزش غذایی تاکو

یک عدد تاکو حاوی 168 کالری، 6 گرم چربی، 65 میلی­گرم کلسترول، 336 میلی­گرم سدیم، 17 گرم کربوهیدرات و 12 گرم پروتئین می­باشد.

پخت انواع غذا با سرخ کن بدون روغن

در این قست مجله سایت بدون روغن شما می‌توانید تهیه و پخت انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را با دستگاه ایر فرایر ملاحظه کنید. طرز تهیه غذاهای میگو، چیپس سیب، پاچینی مرغ، چیپس خلالی سیب زمینی در ایرفرایر، کشمش در سرخکن بدون روغن، جوجه کباب با سرخ کن بدون روغن، بلال با سرخکن و همبرگر با سرخ کن بدون روغن در این بخش قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *