راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

معایب سرخ کن بدون روغن

معایب سرخ کن بدون روغن

معایب سرخ کن بدون روغن از زبان افراد متخصص و افرادی که از آن استفاده کرده‌اند، موضوعی مهم است که باید به آن بپردازیم. با این که من بصورت علمی و شخصی علاقه مند به استفاده از ایرفرایر هستم، اما باید نکات منفی مربوط به آن هم بگوییم. تا افرادی که قصد خرید دارند، بتوانند بصورت منطقی و صحیح متوجه بشوند که آیا دستگاه ایرفرایر یا همان سرخکن بدون روغن برایشان مناسب هست یا خیر. این موضوع را با توجه به تجربه 8 ساله و استفاده مکرر از 13 نوع مختلف دستگاه ایر فرایر می‌نویسم. با من همراه باشید تا 10 معایب سرخ کن بدون روغن که کارشناسان و استفاده کنندگان از این دستگاه ذکر کرده‌اند را با هم مرور کنیم. همینطور در ادامه لیست لوازم ضروری ایرفرایر و لینک خرید آنها را ارائه می‌نماییم، تا تجربه بهتری را با سرخکن بدون روغن تجربه نمایید.

معایب خرید سرخ کن بدون روغن

معایب خرید سرخ کن بدون روغن

در مطالب قبلی مجله فروشگاه اینترنتی بدون روغن به موضوعاتی چون سرخ کن بدون روغن چیست؟، اگر فر داریم، آیا سرخ کن بدون روغن بخریم؟، ۱۰ نکته طلایی برای استفاده از سرخ کن بدون روغن، آیا پارس خزر سرخ کن بدون روغن دارد؟، ایرفرایر چیست، تمیز کردن سرخ کن بدون روغن، ایرفرایر چیست، استفاده فویل آلمینیومی در سرخکن بدون روغن و همینطور به آیا سرخ کن بدون روغن اشعه مضر دارد؟ پرداختیم.

10 معایب سرخ کن بدون روغن

طبیعتا هر وسیله و ابزاری یک سری حسن و یک سری ایراد داشته باشد. اما باید دید حسن ها به ایرادات می‌چربد یا نه؟ البته بعضی اوقات ایرادات صرفا سخت‌گیری و بهونه گیری است، بعضی اوقات ایرادات یک عیب بزرگ است. در ادامه سعی می‌کنم صرفا ایرادات را بیان کنم، تا در آخر بتوانیم بررسی کنیم که خرید سرخ کن بدون روغن درست است یا خیر؟ با من تا آخر متن همراه باشید.

استفاده از سرخ کن بدون روغن

استفاده از سرخ کن بدون روغن

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن سخت است

شستن سرخ کن بدون روغن یکی از مشکلات مهمی است، که افرادی از آن ذکر می‌کنند. در واقع در دستورالعمل استفاده از سرخ کن بدون روغن ذکر شده که بعد از هربار استفاده سبد و تابه سرخ کن بدون روغنتان را با آب گرم بشورید.

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن سخت است

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن سخت است

در صورتی که شما این کار را انجام ندهید، سبدتان بوی ناخوش آیندی خواهد گرفت. همینطور داغ شدن باقی مانده‌های غذا در سبد و تابه باعث بوی بد و سوختنشان خواهد شد. این موضوع هم از لحاظ پزشکی خطرناک است، هم اینکه شستشوی مواد سوخته شده سخت‌تر خواهد شد. پس راهکار منطقی شستشوی ایرفرایر بعد از هر بار استفاده است. یک ایراد دیگر که ذکر می‌کنند، حجیم بودن سبد و تابه ایر فرایر است. شما بعد از شستشوی آنها نیازمند یک فضایی هستید، تا اجازه دهید، آنها خشک شوند.

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

گران بودن دستگاه ایرفرایر

با توجه به اینکه نمونه‌های دستگاه ایر فرایر از 3 میلیون تومان شروع می‌شوند. افراد زیادی یکی از ایرادات این ابزار را گران بودنش ذکر می‌کنند. البته باید چند نکته را لحاظ کرد. اول اینکه امروزه اجاق‌های معمولی هم قیمت چندان کمی ندارند، ولی ما آن را به عنوان یک وسیله پیش فرض در خانه تصور می‌کنیم. مطمئن باشید در سالهای پیشرو دستگاه ایر فرایر هم همینطور خواهد شد. دوم اینکه شما هزینه را برای سلامتی و غذای سالم‌تر پرداخت می‌کنید. سوم هم اینکه در سال‌های اخیر با افزایش بی سابقه قیمت روغن شما از مصرف زیاد روغن هم راحت خواهید شد.

گران بودن دستگاه ایرفرایر نسبت به سرخ کن

گران بودن دستگاه ایرفرایر نسبت به سرخ کن

زمان پخت بیشتر مواد غذایی در سرخ کن بدون روغن

بعضی می‌گویند مدت زمان تهیه غذا در سرخکن بدون روغن بیشتر از اجاق معمولی است. این موضوع شاید برای دستگاه سرخ کن بدون روغن نامرغوب و برندهای متفرقه صحیح باشد. اما برای سرخ کن بدون روغن فیلیپس، تفال و بوش شما همچین چیزی نخواهید دید. به این خاطر که قدرت دستگاه‌های نامرغوب کم هست و پرتی حرارت بالایی دارند. در واقع زمان پخت در سرخکن بدون روغن مرغوب به نسبت با اجاق معمولی یا یکسان یا با کمی افزایش قابل اغماض خواهد بود.

زمان پخت بیشتر در سرخکن بدون روغن

زمان پخت بیشتر در سرخکن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن برای خانواده پر جمعیت مناسب نیست

یکی دیگر از مواردی که به عنوان معایب سرخ کن بدون روغن ذکر می‌کنند، نامناسب بودن برای خانواده پرجمعیت است. به صورتی که اگر شما یک خانواده 5 نفری داشته باشید، لازم است که چند بار از سرخ کن بدون روغنتان استفاده کنید. در واقعیت اینطور نیست. به این خاطر که شما باید در ابتدای خرید سرخ کن بدون روغن با توجه به خواست و تعداد افراد خانواده خودتان این دستگاه را خریداری کنید. نمونه‌های موجود در بازار برای خانواده 2 تا 6 نفر وجود دارند.

طعم غذای لذیذ در سرخ کن بدون روغن

طعم غذای لذیذ در سرخ کن بدون روغن

اما در مواجه با مهمان و طبخ غذا برای بیش از 6 نفر این موضوع کمی مطرح می‌شود. که هرچند در تابه هم همین موضوع هست، چون بالاخره هر تابه ای یک حجمی دارد. این موضوع را آماده کردن غذا در چند نوبت و در آخر با یک پیش گرمایش حل می‌کنند. با این حال در آینده بصورت مفصل راهکارهای مختلفی را برای حل این موضوع ارائه خواهیم داد.

استفاده سخت از سرخ کن بدون روغن

در ابتدای خرید دستگاه ایر فرایر شاید سخت باشد استفاده از آن، همینطور طبخ غذاهای متنوع با آن شاید برایتان مشکل بنظر برسد. اما در واقع اصلا اینطور نیست. شک نکنید با گذشت 1 ماه استفاده به حرف من خواهید رسید. شما در واقع با یک اجاق همرفتی ساده و بروز طرف هستید. با کمی استفاده و کنار گذاشتن ترستان به بهترین حالت‌های ممکن برای خودتان خواهید رسید.

غذای کامل با سرخکن بدون روغن

غذای کامل با سرخکن بدون روغن

ما در مجله فروشگاه اینترنتی بدون روغن مطالب مختلف برای استفاده از سرخ کن بدون روغن و طبخ غذاهای مختلف را ارائه می‌دهیم. با این حال به این خاطر که سلایق مختلف است، شما با کمی مطالعه این مطالب و مشاهده فیلم‌های مختلف به بهترین حالت خودتان می‌رسید. در واقعیت نمی‌توان گفت بهترین حالت سیب زمینی سرخ کرده چیست؟ یا بهترین بیف چیست؟ چون هر کس یک جور دوست دارد، بیف را نوش جان کند. این مشکل در ابتدا است و با کمی گذر زمان حل خواهد شد. ما در این مسیرهمراه شما خواهیم بود، نگران نباشید.

سر و صدای سرخ کن بدون روغن

به دلیل وجود فن های قوی طبیعتا سرخ کن بدون روغن دارای صدا است. اما این صدا در نمونه‌های مرغوب آن آزار دهنده نیست. صدای ایر فرایر را با صدای سشوار یا جارو برقی همانند سازی می‌کنند. با این حال شما می‌توانید دستگاه ایر فرایر خود را در نقطه بسته آشپزخانه قرار دهید تا صدای آن بیشتر نشود. همینطور با پیشرفت روز افزون آن در دستگاه‌های جدید صدای دستگاه‌ها کمتر می‌شود. با این حال برای عموم مردم و در دستگاه های مرغوب فیلیپس، تفال و بوش این صدا اذیت کننده نیست. شاید در نمونه‌های نامرغوب یا افرادی که حساسیت زیادی روی صدا دارند، این موضوع مهم‌تر و اذیت کننده باشد.

سر و صدای سرخکن بدون روغن

سر و صدای سرخکن بدون روغن

سرخ کن بدون روغن نیازمند فضا و جا است

بله این موضوع هست. به هر حال شما قصد انجام کاری رو دارید و نیازمند قطعات آن هستید. بطور متوسط شما نیازمند یک فضای یک مکعب نیم متری هستید. درست است که اندازه و حجم دستگاه‌های متنوع مختلف است و اگر با کمبود جا مواجه هستید، باید حتما قبل از خرید اندازه دستگاه رو چک نمایید. اما جدا از حجم دستگاه شما به فضای بیشتری نیاز دارید. اطراف دستگاه ایر فرایر شما باید خالی باشد، تا گردش هوا به درستی صورت بگیرد و فشاری به دستگاه نیاید.

حجم و فضای سرخ کن بدون روغن

حجم و فضای سرخ کن بدون روغن

طبیعتا دستگاه‌های 2-3 نفره حجم کمتری دارند و زمانی که شما یک دستگاه 6 نفره سفارش می‌دهید، نیاز به فضای بیشتری خواهید داشت. این موضوع را قبل از خرید در نظر بگیرید.

ایجاد بو و دود توسط سرخکن بدون روغن

در ابتدا ذکر کردم که در آخر جواب ایرادها را خواهیم داد و با هم بررسی خواهیم کرد. اما این یک مورد را واقعا نمی‌شود. من به عنوان یک آدم شکمو از این بو لذت می‌برم. اصلا لذت غذا به بویش است. افراد مختلف می‌گویند آشپزخانه بو می‌گیرد و دود غذا بلند شده است. این موضوع دقیقا مانند اجاق است، اگر شما غذا را بسوزانید خب طبیعتا دود بلند خواهد شد. اتفاقا این دستگاه بو و دود کمتر خواهد شد، چون دیگر شما دود و بوی روغن را نخواهید داشت.

سوختن مواد غذایی در ایرفرایر

سوختن مواد غذایی در ایرفرایر

بطور خلاصه بخواهم بگویم در صورتی که شما به درستی از دستگاه ایرفرایر استفاده کنید، دودی نخواهید دید و از بوی غذا هم لذت خواهید برد.

بوی غذا

بوی غذا

طول کوتاه کابل دستگاه ایرفرایر

موضوع ساده و احمقانه‌ای است. تقریبا بیشتر نمونه‌های دستگاه های الکتریکی دارای کابل 90 سانتی‌متری هستند. این موضوع تقریبا برای بیشتر وسایل الکتریکی خانه برقرار است. این موضوع باعث نیاز 3 راهی خواهد شد. البته فقط حواستان باشد که از 3 راهی‌های معتبر دارای استاندارد استفاده کنید تا فشاری به دستگاه ایر فرایر تان نیاید.

طول کم کابل برق دستگاه ایرفرایر

طول کم کابل برق دستگاه ایرفرایر

انتخاب سخت دستگاه سرخ کن بدون روغن مناسب شما

با توجه به تنوع مختلف دستگاه ایر فرایر در بازار افراد مختلف انتخاب درست سرخ کن بدون روغن برای عموم مردم سخت است. البته نگران نباشید در این مسیر ما انتشار مطالب مختلف و راهنمایی بصورت تلفنی و غیرحضوری در خدمت شما خواهیم بود. شما با بیان خواسته خود ما در کنار شما خواهیم بود تا بهترین انتخاب بر اساس شرایط و سلیقه شما انجام بگیرد.

انتخاب سرخ کن بدون روغن مناسب

انتخاب سرخ کن بدون روغن مناسب

نتیجه گیری در معایب سرخ کن بدون روغن

موارد بالا به ایرادات ذکر شده که شاید برای عده‌ای مهم باشد، پرداختیم. از بیان ایراداتی چون آیا سرخ کن بدون روغن اشعه دارد؟ یا آیا استفاده از سرخ کن بدون روغن سرطان زاست، در اینجا ذکر نکردیم چون از اساس غلط هستند. در مطالب مرتبط دیگری به آنها پرداختیم. نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید، چون اولویت‌ها و سلایق متفاوت است. به همین خاطر دلایل مختلف از سلایق مختلف در بالا ذکر شد. اما بطور نرمال اگر بخواهیم به موارد بالا بپردازیم، خواهیم دید که استفاده از سرخ کن بدون روغن معایبی ندارد. وجود دلایل متعدد بر سلامتی این دستگاه باعث رواج روزافزون این دستگاه در خانه‌های سراسر جهان شده است.

لوازم ضروری سرخ کن بدون روغن

با توجه و عنایب به معایب سرخ کن بدون روغن که در بالا ذکر شد، باز حسن و فوائد این دستگاه به معایب آن می‌چربد. با استفاده از لوازم ضروری سرخ کن بدون روغن چون کاغذ روغنی، اسپری روغن و ظروف سرخ کن بدون روغن می‌توانید استفاده بهتر و راحت‌تری را با دستگاه ایرفرایر خود تجربه نمایید.

طرز پخت انواع غذا با سرخ کن بدون روغن

همانطور که اطلاع دارید، انواع غذاهای مختلف را می‌توان با سرخکن بدون روغن پخت. در بخش دستور تهیه غذا با سرخ کن بدون روغن می‌توانید نمونه‌های دیگر را نیز مشاهده نمایید. از نمونه مواد خوراکی که دستور تهیه آنها در مجله سایت اینترنتی بدون روغن وجود دارد، می‌توان به دستور تهیه براونی، پخت دونات با سرخکن بدون روغن، فیله ماهی، همبرگر، سبزیجات، میگو، نان سیر، راویولی، خیارشور سوخاری، ساندویچ بوقلمون و کوکی جو دوپرک اشاره کرد.

منبع : airfrydaily

47 نظر در “معایب سرخ کن بدون روغن

  1. کامبیز شاهدیان گفت:

    سلام
    بسیار مفید بود ولی پاسخ سوال من پوشش داده نشد
    آیا من که فر برقی با کانوکشن دارم نیاز به سرخ کن بدون روغن دارم ؟

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر جناب آقای شاهدیان
      جواب سوالتون راستش سخت و سلیقه‌ای هست. در واقع فر کانوکشن با یکنواختی گرما باعث پخت مواد غذایی می‌شود. اختراغ سرخ کن بدون روغن توسط شرکت فیلیپس با توجه به طراحی ساختار و محفظه باعث چرخش مناسب هوا و پخت یکنواخت می‌شود. خیلی نحوه عملکردها یکسان است. اما اگر قصد خرید سرخ کن بدون روغن جز فیلیپس را دارید، حتما جواب این هست که خرید نکنید. اما فیلیپس با توجه به ساختار و طراحی محفظه کمی عملکرد متفاوت و مناسبی در جهت کم کردن مصرف روغن را به شما ارائه می‌دهد.
      باز اگر جواب سوالتان را نگرفتید، هم در کامنت دیگری می‌توانید بپرسید و هم بصورت تلفنی و واتزاپ در خدمتتان هستیم

      1. عاطفه قاسمی گفت:

        پس ماکروفرهم همون کارسرخ کن بدون روغنوانجام میده؟

        1. bedoneroghan گفت:

          سلام. وقت بخیر سرکار خانم قاسمی
          خیر به هیچ وجه. از کجای این متن این موضوع رو استنباط کردید؟ کارکرد ماکروفر و سرخ کن بدون روغن کاملا متفاوت است. انشالله در آینده نزدیک مقالاتی در این باره در سایت منتشر خواهیم کرد. با این حال اگر سوالی داشتید بصورت تلفنی نیز در خدمتتون هستیم.
          ماکروفر با اشعه بطور کلی برای گرم کردم مواد غذایی و اطراف مواد غذایی کاربرد داره
          سرخ کن بدون روغن با توجه به گردش هوا، با حرارت و گردش هوا مواد غذایی رو با حرارت میپزه
          فر هم با گرمای گاز مواد غذایی را میپزد. فر کمی شبیه به سرخ کن بدون روغن است، اما به دلیل تفاوت در ساختار به خوبی سرخ کن بدون روغن مواد غذایی رو آماده و شبیه سرخ کردن نمیکند
          موفق باشید

  2. پیروز مجاور گفت:

    مقایسه فیلیپس و‌ تفال و عملکرد این دو در مدلهای اقتصادیشون اگه داشته باشید عالی میشه

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر جناب مجاور به روی چشم. انشالله در آینده نزدیک مقایسه و معرفی انواع سرخ کن بدون روغن برندهای مختلف رو در سایت بارگذاری میکنیم.

      1. سجادی گفت:

        سلام نظرتون راجع به سرخ کن آریزون چیست؟کارایی خوبی داره با توجه به اینکه گران هم هست

  3. مینا صنعتی گفت:

    سرخ کن بدون روغن هیلتون خیلی زود تفلنش خراب شد

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر سرکار خانم صنعتی
      بله متاسفانه برندهای متفرقه از کیفیت پایینی برخوردار هستند، به همین خاطر هست که ما به مشتریان خود تاکید داریم که سرخ کن بدون روغن فیلیپس یا سرخ کن بدون روغن تفال که برندهای معتبر جهانی هستند، خریداری نمایند.

  4. رضا گفت:

    مطلبتون عالی بود باتشکر

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر جناب رضا
      ممنون از ثبت نظر و انرژی مثبتتان

  5. Parham گفت:

    سلام وقتتون بخیر نظرتون راجب سرخ کن های مدل ساچی چیه؟ایا کیفیت خوبی دارن؟

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر جناب کامرانی
      سرخ کن بدون روغن ساچی هم مثل دیگر سرخ کن های چینی موجود در بازار هستند. بهتر از سرخ کن بدون روغن بوش هست، ولی مطمئنا قابل مقایسه به سرخ کن بدون روغن فیلیپس و سرخ کن بدون روغن تفال نیست. این دو برند چندین سر و گردن بالاتر از دیگر برندها هستند.
      باز سوال یا ابهامی هست در خدمتتون هستم

  6. رمضانی گفت:

    سلام از لحاظ سلامتی برای افرادی که به بیماریهای مختلف و یا سرطان مبتلا هستند ایرادی نداره؟

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      نه، طبق بررسی مقالات مختلف دستگاه ایرفرایر سالم و مفید است. و استفاده از آن نه تنها که نگرانی ندارد، بلکه توصیه هم شده است. به همین خاطر در تمام جهان در حال گسترش و فروش بالا است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آیا سرخ کن بدون روغن اشعه دارد؟ را مطالعه نمایید.
      باز سوال یا ابهامی بود، در خدمتتون هستیم

  7. ایرج گفت:

    سلام و درود
    ضمن تشکر از زحمات
    دود سرخکن فیلیپس ما فوق العاده زیاده ایا سرخکن باید فیلتر داشته باشه که دود رو بگیره؟ چون در محل خروج دود فیلتر ندیدم. با درود مجدد

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر جناب ایراج
      خواهش میکنیم، انجام وظیفست
      اکثر مدل های سرخ کن بدون روغن فاقد فیلتر هستند، چندین مدل محدود در پشت خود و بعد از فن دارای فیلتر هستند. این موضوع مدل به مدل متفاوت است. در مورد دود هم بهتر است که اول با استفاده از مطلب تمیز کردن سرخ کن بدون روغن در سایت، المنت های دستگاه ایرفرایر خود را تمیز کنید، امکان دارد، ته مانده غذایی یا چیزی به آن چسبیده و باعث دود می‌کند. اگر باز فرقی نکرد، بهتر است تا دستگاه خود را برای سرویس ببرید.
      باز سوال یا ابهامی هست، در خدمتتان هستیم

      1. جعفری کلاریجانی گفت:

        سلام. وقت بخیر. در مورد سرخ کن مارک یونی تعریف زیادی شنیدم‌ لطفا نظرتون رو بفرمایید.

        1. bedoneroghan گفت:

          سلام. وقت بخیر جناب جعفری
          متاسفانه شناختی راجع به مارک یونی نداریم، از مارک های شناخته شده خریداری نمایید

  8. حمید گفت:

    آقا از اطلاعاتی که در این پست قرار دادید خیلی سپاسگزارم

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر جناب حمید
      انجام وظیفه است. با تشکر از ثبت نظر و انرژی مثبت شما

  9. مهدي گفت:

    با سلام
    يكماهي ميشه كه سرخ كن بدون روغن تفال خريدم. ولي زماني كه روشن ميكنم بوي پلاستيك سوخته مياد. ايا اين مورد روي سلامت غذا و مواد غذايي تاثيري نداره؟
    و ايا كس ديگري هم اين مشكل رو داره؟
    ممنون از پاسخگويي شما.

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر جناب آقای مهدی
      بله حتما پلاستیک سوخته پر از مواد مضر برای بدن هست. داخل سبد و اطراف المنت های دستگاه خود را چک و تمیز نمایید. مورد مهمی است، نادیده نگیریدش

  10. الی گفت:

    سلام وقت بخیر من سرخکن mexxiگرفتم محفظه ی سبد از جنس پلاستیک فشرده هست چیکار کنم غذام بوی پلاستیک نگیره

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر سرکار خانم
      حتما شما باید از کاغذ روغنی و ظرف سیلیکونی سرخ کن بدون روغن استفاده نمایید. چون اون پلاستیک جدا از بوی نامطبوع به شدت برای سلامتی شما مضر خواهد بود. سعی کنید، به هیچ وجه غذا با پلاستیک در تماس نباشد. برای خرید لوازم جانبی سرخ کن بدون روغن می‌توانید فروشگاه سایت بدون روغن را مشاهده نمایید.
      البته این کارها فقط میزان ضرر را کم خواهد کرد و در کل این دستگاه توصیه نمی‌شود
      باز سوالی با ابهامی هست در خدمتتان هستیم

      1. الی گفت:

        ببخشید فکر کنم اشتباه منظورمو رسوندم.خود سبد که غذا رو میریزیم توش تفلونه.قسمت پایین فن پلاستیکه وگرنه سبد کلا تفلونه

        1. bedoneroghan گفت:

          ببینید برای سرخ کن بدون روغن نهایت 1 یا 2 بار بوی پلاستیک در مراحل اول بعضی مدل ها خواهند داشت. در صورت تکرار و همیشگی بودن این مساله حتما یا دستگاه شما مشکل دارد، یا دستگاه استاندارد و مناسبی نیست

  11. س محمدی گفت:

    سلام
    سرخ کن فیلیپس۹۲۷۰, بعد دو ماه استفاده ( کاملا با احتیاط و رعایت موارد بهداشتی) متاسفانه المنت داخل دستگاه کمی آویزان شده و ما متوجه نشدیم،موقع ورود و خروج سبد باعث آسیب جدی به لبه‌ی هر دو سبد شده، حالا من با دست المنت رو به بالا هل دادم، ولی مشکل آسیب تفلون هست، باید چکار کنم؟

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      اول باید المنت بالای دستگاهتون فیکس بشه و مشکلش حل شود. متاسفانه سبد دستگاه سرخ کن بدون روغن در بازار وجود ندارد. اگر مقدار خراب شدنش زیاد هست، یا باید دستگاه تعویض شود، یا جای معتبر بدید براتون سبد رو تفلون جدید بزنند.

  12. مریم گفت:

    سلام سرخ کن ما همیلتون هست تازگی ها وقتی روشن می کنم در جه حرارتش شروع می‌کنه به پایین آمدن مثلاً می زارمش روی ۱۸۰ درجه بعد از دوتا سه دقیقه درجه شروع به کم شدن می‌کنه تا برسه به ۸۰ بعد غذا یا کیک نمی پرسه
    باید چکار بکنم ممنون میشم که پاسخ منو بدین

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      توی هر درجه حرارتی که میزارید این اتفاق میفته؟ حقیقتش موضوع متداولی نیست و باید دستگاهتون حضورا بررسی شود توسط تعمیرکار

  13. الیاسی گفت:

    سلام، وقتتون بخیر
    من چند وقت پیش سرخکن بدون روغن راف خریدم، مدل ۵۳۰۹، زمانیکه روشن کردم به شدت بوی پلاستیک سوخته اومد، وقتی سبدش رو بیرون آوردم، دیدم پلاستیک های دستگاه که زیر سبد هستن ذوب شدن و به سبد چسبیدن و سیب زمینی که داخل سبد سرخ شده بود هم بو گرفته بود و قابل خوردن نبود. دلیل ذوب شدنش چیه؟ چکار باید بکنیم؟ میشه استفاده کرد یا باید بندازیمش دور؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر جناب الیاسی
      متاسفانه همانطور که تلفنی خدمتتون توضیح دادم، این دستگاه با این توضیحات قابل استفاده نیست
      باز سوال یا امری بود، در خدمتتون هستیم

  14. راضیه عزیزی گفت:

    معایب سرخ کن بدون روغن این است که بدون روغن، غذاها برای سلامتی ما مضر می شوند. روغن ها، به ما امگا ۳ و ۶ ویژه ای می دهد که برای رشد سالم مغز و قلب ضروری است. بنابراین، بهتر است در تهیه غذاها، از روغن های سالم استفاده کنیم.

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر سرکار خانم عزیزی
      این موضوعی که فرمودید رفرنس معتبری داره؟ این که شما به عنوان عیب می‌خوانیدش در واقع مزیت ایرفرایر هست. و این موضوع طبق مقالات معتبر بین المللی تایید شده است. اگر باز موضوعی غیر از این موارد هست، بفرمایید

  15. پردیس رضایی گفت:

    معایب سرخ کن بدون روغن می‌تواند به محیط زیست مضر باشد؛ زیرا در هنگام استفاده از آن، بخارات مضری که در هوا منتشر می‌شود، ممکن است باعث آلودگی هوا و تنفس دردناک شود. همچنین، این نوع سرخ کن ممکن است باعث تغییر در طعم و بافت مواد غذایی شود. بنابراین، می‌توان از مواد خام‌پزی و پخت در قابلمه های معمولی استفاده کرد.

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخر سرکار خانم رضایی
      مطالبی که فرمودید به هیچ وجه صحت ندارد. دقیقا چرا پخت و پز بدون روغن سبب پخش بخارات مضر می‌شود؟ این صحبتتون بر حسب چه مقاله معتبر و چه کتابی است؟ مقاله بالا با استفاده از مقاله های بروز و معتبر علمی نگارش شده است. البته علم همیشه در حال آپدیت و بروز شدن است. اما موضوعی که شما میفرمایید در هیچ مقاله ای دیده نشده. اگر هست، لینک مقاله یا عنوان مقاله رو بفرمایید
      به هر حال ممنون از ثبت نظرتون، اطلاع از موارد جدید و مختلف افراد مختلف را آگاه تر خواهد کرد

      1. فرشته گفت:

        سلام وقتتون بخیر .من یه مدت میخام سرخ کن بدون روغن بخرم ولی بین این همه مدل و مارک موندم میخاستم مایر بخر که یه جا خوندم سرخ کن مایر مزه غذا رو عوض میکنه
        حالا میخاسنم ببینم درسته یا ن؟

        1. bedoneroghan گفت:

          سلام. وقت بخیر سرکار خانم فرشته
          سرخ کن بدون روغن مایر یک ایرفرایر متوسط و خوب است. اما بهترین ها فیلیپس، نینجا و تفال هستند.
          باز سوالی بود، در ادامه و تلفنی در خدمتتون هستیم

  16. لبیک یا مهدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من لز بیماری سرطان و سایر ببماری ها خییییلی میترسم واسه همین سرخ کن بدون روغن نمیخرم
    حضرت عباسی یعنی واسه سلامتی مضر نیست ؟یعنی باعث بیماری نمی‌شود؟
    میشه مارک معتبر همراه با کد رو بزارید لطفا

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      اتفاقا سرخ کن بدون روغن بخاطر سلامتی و راحتیش ترند شده و در سراسر جهان بفروش می‌رسد. ولی از برندهای معتبر و اصل خریداری کنید. سرخ کن بدون روغن نینجا، تفال و فیلیپس را می‌توانید با توجه به بودجه و تعداد نفراتتان تهیه نمایید. باز سوالی بود اینجا و تلفنی در خدمتتان هستیم

  17. الهام گفت:

    سلام ، تازه هواپز فیلیپس خریدیم، امروز باهاش کار کردم سیب زمینی گذاشتم، اما نمی دونم چرا بوی سیم سوخته ازش میاد، بنظرتون مشکل داره دستگاه؟

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر سرکار خانم الهام
      داخل دستگاه خودتون رو چک کنید که پلاستیکی یا … داخل دستگاه جا نمانده باشد. دفعه اول استفاده بعضی اوقات بوی پلاستیکی حس می‌شود. اما اگر بیش از 1 بار و مقدار کم بود این بود بهتر است که دستگاه چک شود.

  18. سحر گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من جدیدا یه سرخ کن خریدم مارک dsp هشت و نیم لیتری اولین بار که استفاده کردم یه بوی خیلی اذیت کننده اومد در حدی که احساس کردم ریه هام پر شده از اون بو
    اطلاعی در مورد این برند دارین؟

  19. bedoneroghan گفت:

    سلام. وقت بخیر
    نه متاسفانه بعضی از دستگاه ها دفعه اول بوی بدی میدهند. در صورتی که در دفعات بعدی هم همین بو ساطع میشود، حتما به جایی که این دستگاه رو خریدید، مجدد مراجعه کنید

  20. زهرا گفت:

    سلام سپاس،بابت مقاله فوق العاده اتون ببخشید مقدار وات دستگاه بالاتر باشه برای پخت بهتره؟صرف نظر از مصرف برقش ؟ممنون بابت پاسختون

    1. bedoneroghan گفت:

      سلام. وقت بخیر
      ممنون از ثبت نظر و انرژی مثبتتون
      هرچی وات دستگاه بالاتر باشد، قدرت گرما دهی سرخ کن بدون روغن نیز بالاتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *